Calitate / Pret
Ssangyong Korando este Duster-ul segmentului SUV-urilor compacte. Este cea mai ușoară descriere pe care o pot atașa acestui model.
Până când Renault și Dacia vor decide să arunce pe piață în segmentul imediat de deasupra lui Duster un model accesibil care să dea din nou calculele tuturor peste cap, zona SUV-urilor compacte este dominată fără discuție de Korando când vine vorba de prețuri de achiziție.
Iar dacă luăm în considerare și lista elementelor cu care este echipat acest model, adică ceea ce englezii numesc inspirat value for money, Korando e imbatabil și preia fără discuție sceptrul achiziției cerebrale de la Kia Sportage.
O să fac din start precizarea că voi vorbi despre prețuri de listă, pentru ca toate comparațiile cu rivalii să fie corecte și conforme cu cifrele oficiale. Și pentru că promoțiile sezoniere mișcă ușor lucrurile, dar testul pe care-l citiți va rămâne nemodificat.
Ca idee, însă, din prețurile deja mici ale lui Korando mai scădeți 1500 de euro pentru a afla costul real de achiziție.
Așadar, modelul Ssangyong pleacă de la 19.500 de euro cu TVA inclus. Asta pentru versiunea testată de mine (1.5 Turbo benzină de 163 CP cu transmisie manuală, tracțiune față), dar în echiparea de bază Eco. Pentru a ajunge la modelul testat, urcăm la penultima echipare (Clever), care este cu 3000 de euro mai scumpă.
Ecuația celor de la Ssangyong e simplă: adăugați 1600 de euro pentru transmisia automată Aisin și încă 1600 de euro pentru tracțiunea 4x4. Scădeți 1500 pentru ceea ce ei numesc promoție permanentă.
Chiar și dacă reperul este prețul de listă, Korando este de departe cel mai accesibil model din segment. Cu vreo 500 de euro mai ieftin decât Sportage și la distanță de mii de euro bune față de ceilalți concurenți direcți. În comparație cu modelele poziționate sus în segment (RAV4, CX-5, CR-V sau Tiguan), diferențele merg spre 10.000 de euro.
Toate astea în contextul în care Korando oferă o echipare de bază excepțională și 10 ani de garanție (în limita a 150.000 de kilometri) în România.
Pachetul de start include un pachet complex de sisteme de siguranță (inclusiv frânare automată de urgență, asistent la schimbarea benzii, recunoașterea semnelor de circulație, airbag-uri frontale, laterale și cortină sau închidere centralizată), pilot automat, instrumentar de bord analog cu ecran central de 3.5 inch (cel complet digital costă 590 de euro și e standard pe echipările de top), volan reglabil pe înălțime și adâncime, servodirecție cu trei niveluri de asistență (Confort-Normal-Sport), geamuri electrice, senzori de ploaie și de presiune în anvalope, cotieră culisantă, banchetă rabatabilă și fracționabilă 60/40, lumini ambientale LED, comenzi audio pe volan, sistem multimedia cu ecran de 8 inch și lumini de zi LED.
În continuare, echipările lui Korando și lista de opționale completează oferta cu elemente de confort și de tehnologie de top, printre acestea numărându-se farurile LED, jantele de 18 și 19 inch, sistemul multimedia cu ecran touch de 9 inch, iluminarea ambientală în cascadă, scaune din piele reglabile electric, ventilate și încălzite, climatizare automată pe două zone, volan încălzit sau cruise control adaptiv. Acestea pot fi consultate în detaliu pe site-ul oficial al constructorului.
Ce merită menționat este faptul că nu există un Korando care să poată fi configurat complet și să coste peste 30.000 de euro. Indiferent de achiparea și opțiunile alese. Și asta spune multe despre poziționarea modelului într-un segment în care rivalii bat pe alocuri borna de 40.000 de euro și ajung chiar și la 50.000 în unele cazuri.
Daca nu ie volcsvagen tedi pa motorina,nu e pa alb sau pa negru nu ne intereseaza aici la noi in romanica.Bun pretul masinii in versiunea cea mai buna de echipare,costa cu 2000 de iepuroi mai mult fata de un vw polo full,dar,cum scriam mai devreme...