Motor / Transmisie
Ca să joace alături de modele consacrate, cum sunt Volkswagen Touareg, Toyota Land Cruiser și Hyundai Grand Santa Fe, Ssangyong și-a echipat modelul cu un ansamblu motor demn de pretențiile europenilor.
Sub capota uriașă a mașinii noastre de test s-a ascuns o unitate de 2.2 litri diesel, capabilă să livreze 181 de cai putere și un cuplu generos de 420 de Nm (400 de Nm pe versiunea cu transmisie manuală). Acesta din urmă este disponibil pe o plajă de turații îndestulătoare, cuprinsă între 1600 și 2600 de rotații și pare a fi suficient pentru a imprima un spirit dinamic uriașului de peste două tone. Unde mai pui că mai mult de jumătate din cuplu este livrat deja de la 1000 de rotații.
Rexton se simte bine atunci când rulezi cu până la 110 de km/h, este destul de sprinten și nu dă înapoi de la depășiri. După 110 de km/h, motorul începe să își arate limitele, iar modelul sud-coreean gâfâie dacă încerci să-l forțezi la viteze de autostradă sau mai mari.
Antifonarea e ceva mai bună decât în cazul vechiului model, însă numai până la un punct. Agregatul de 2.2 litri începe să transmită zgomot în habitaclu după ce treci de 2500 de rotații.
Ssangyong se laudă cu o cutie 7G-Tronic împrumutată de la Mercedes-Benz. Automata cu șapte rapoarte schimbă destul de liniar și încearcă să nu fie confuză atunci când îi ceri o retrogradare neașteptată. Bineînțeles, răspunsul său este ușor întârziat, ceea ce necesită acomodare înaintea unor manevre de depășire.
Sunt două moduri de funcționare pentru cutia cu origini nemțești: Winter și Sport. E clar că acesta din urmă îi oferă mai mult elan, iar al doilea limitează livrarea cuplului.
Intr-adevar pretul corect. O masina mare, impunatoare si adusa in sfarsit la cerintele anilor in care traim. Pentru cei care vor un SUV compact de buget, s-ar putea sa ii intereseze si aceasta masina. Cred ca odata cu modelul acesta si valoarea de revanzare nu o sa mai scada atat de dramatic. Pentru 37000 ai o masina cu feeling premium si capacitati in offroad si tractare super bune (foarte probabil peste Touareg si competitia amintita). Ce sa mai, un Land Cruiser la juma' de pret. Numai de bune sa auzim.