SsangYong XLV
Incursiune în spațiu
Să fim sinceri: Ssangyong nu a fost niciodată în Europa și în România mai mult decât o marcă care s-a chinuit să atragă o bază de clienți exagerat de nehotărâți. Cu modele care în unele cazuri păreau desenate de amatori - vezi cazul Rodius, un monovolum inclus în galeria celor mai urâte mașini din istorie, marca sud-coreeană a încercat fără succes să calce pe urmele celor de la Hyundai și Kia, compatrioții care au reușit în viață.
E adevărat că nici numele nu-i ajută foarte mult pe cei de la Ssangyong. Succesiunea de sunete asiatice i-a dus pe mulți cu gândul la China, motiv petru care sud-coreenii au avut întotdeauna complicatul job de a-i convinge pe clienți în legătură cu originea mărcii înainte de a-i convinge să le cumpere mașinile.
Ei bine, după ce acum 4-5 ani au trecut prin probleme financiare majore, cei de la Ssangyong au ajuns în curtea indienilor de la Mahindra, care au decis să abordeze problema Ssangyong într-un mod diferit. Dacă marca sud-coreeană se baza până acum pe SUV-uri, pick-up-uri și monovolume mari, Ssangyong se adaptează acum la cerințele actuale ale pieței și mizează pe SUV-uri și crossovere de segmente mici pentru a intra în jocul zonelor care adună volume mari de vânzări.
Primul a fost Korando, un SUV compact de dimensiunea lui Qashqai care a dat startul unei ere noi și mult mai digerabile estetic. Apoi, acum doi ani, a intrat în scenă noul Tivoli, SUV mic de dimensiunea lui Juke și Captur care la nivel de preț coboară chiar spre Duster. Ei bine, al treilea model din era nouă se numește Ssangyong XLV. Un SUV de segment mic cu un portbagaj imens rezultat în urma lungirii lui Tivoli cu 25 de centimetri.
Rezultatul este o mașină pe cât de ciudată (spuneți-i atipică), pe atât de practică. A rezultat un soi de Tivoli break, adică o mașină cu spațiu imens dedicat bagajelor (720 de litri în versiunea cu kit de pană, deci fără roată de rezervă temporară), dar cu un design exterior cu care va trebui să te obișnuiești. Iar peste toate vine faptul că, fiind un Tivoli lungit, XLV trece în zona SUV-urilor superioare ca dimensiuni, dar nu saltă și la nivel de preț, care rămâne apropiat de cel deja accesibil al lui Tivoli.
Preț și spațiu la plusuri evidente, dar design ciudat și o problemă de imagine a mărcii la minusuri. Dacă treceți peste cele două elemente negative, s-ar putea să dați de o mașină extrem de competitivă. Să vedem ce ne-a arătat la testul european din Spania.
Pentru cei care vor veni cu critici .....puteti va rog sa faceti o cheta sa-mi luati si mie o bucata? Ma multumesc si cu cel mai ieftin.....cu intrarea in gama (benzina, 4x2)...... PS: vin cu critici cei care nu studiaza si nu aprofundeaza istoria marcii, ce au facut si cu ce s-au remarcat.....(lasati Rodius si Actyon -sau tehnica imprumutata de la un consacrat) .......CITITI, INFORMATI-VA, ANALIZATI, COMPARATI, TESTATI......cautati si pe dedesubtul masinilor, vedeti cam ce componente au, cum sunt construite........