Tinuta de drum
Și am ajuns la Symmetrical AWD. Nu aveam cum să nu ajung și la acest capitol pentru că este detaliul care dă identitate acestei mărci. În acest moment, Subaru folosește patru sistem de tracțiune integrală pentru întreaga gamă de modele. Primul sistem este folosit pe modelele cu transmisie manuală și are un raport de distribuție a cuplului motor de 50/50 între punți.
Al doilea sistem, cel prezent și pe Outback, este folosit pe modelele care au transmisie CVT. Este un sistem care include un ambreiaj multidisc central, nu un diferențial, și distribuie cuplul în raport de 60/40 față/spate. Dar sistemul are câte un diferențial deschis față/spate. Sistemul se numește Active Torque Split(ATS) și este suficient pentru un model de familie.
În teorie, când ai în față un model cu o gardă la sol de peste 20 cm, îți ajustezi așteptările vizavi de ținuta de drum. Așa că, nu am plecat la drum cu mari așteptări. Evident, încerc să introduc puțin suspans în text, pentru că tracțiunea integrală permanentă și centrul de masă coborât, grație arhitecturii propulsorului și transmisiei, joacă un rol decisiv în modul în care Outback stă pe drum. Și fiica mea de 10 ani a remarcat că acest Outback ”se mișcă altfel”.
Direcția este precisă, ușor masculină din punct de vedere al gradului de asistare, adică nu îți va juca volanul în mână. Suspensia este unul din punctele forte ale modelului. Pe față vorbim despre o suspensie tip MacPherson, cu arcuri elicoidale, iar pe spate avem suspensie independentă multi-link. Subaru a reușit o calibrare excelentă. Împacă o filtrare bună a denivelărilor, indiferent de calibrul acestora, cu un control bun al ruliului și tangajului. În plus, zgomotul de lucru al suspensiei este bine izolat de interior.
Mașina devorează cu o satisfacție surprinzătoare și clasicele limitatoare de viteză, amplasate pe străduțele dintre blocuri. Și simt nevoia să menționez că modelul testat era echipat cu pneuri Michelin Pilot Sport 5 SUV RunFlat, o anvelopă care vine cu flancurile ranforsate, ceea ce mai diluează puțin din elasticitatea talonului. Sistemul de frânare nu ne-a ridicat vreo suspiciune, fiind bună și intuitivă dozarea pedalei. Nu ai nevoie de timp de acomodare.
Atunci când îl duci la limită, descoperi o tendință slab subviratoare, care se manifestă progresiv și prin care mașina îți comunică elegant că începi să vrei mai mult decât e cazul. Impresionant este, însă, răspunsul suspensiei în off-road sau pe un drum de pământ abordat ceva mai alert. Recunosc, pe un macadam bun, alert a însemnat spre 120 km/h. Foarte bun răspunsul și controlul oferit de suspensie. Simți ereditatea probelor speciale de raliu și în această caroserie de familie.
Nu este un off-roader, dar unghiurile din off-road (unghi de atac – 20 grade, unghi de rampă/ventral – 21 grade, unghi de degajare – 22.6 grade) îți garantează multă liniște, fie că ai de parcat la bordură sau de evadat în natură. Multe SUV-uri vor capitula înaintea acestui break.
Sistemul X Mode controlează 5 parametri pentru a-ți face viața mai ușoară în condiții delicate. Controlează maparea motorului și modul în care acesta livrează puterea, cutia menține un raport redus pentru ca livrarea de putere să fie instantanee, sistemul de control al tracțiunii oferă grade mai mari de libertate (în funcție și de ce treaptă a sistemului este aleasă), sistemul Hill Descent Control se activează automat până la viteze de 20 km/h, iar sistemul de tracțiune integrală are grijă să nu varieze cuplul trimis către punți.
Nu vei fi vedetă la semafor cu un Outback. Dar știi că vei fi vedetă dacă sunt 10 cm de zăpadă pe drum. De asemenea, cum ne-a demonstrat în cadrul testului, nu are nicio reținere nici în a zburda pe dune de nisip. Cred că lucrurile stau la fel și prin ceva nămoluri. Cu alte cuvinte, este mașina care știe când să te facă erou.
cam barca pentru gustul meu, dar masina e lucratura de calitate, nu bataie de joc, suma ceruta se justifica. pt AM: baieti, am si eu o rugaminte: mai scuturati-va si voi pe picioare, ca nu e prima data cand umpleti interiorul masinii de pamant si noroi. un pic de atentie si bagare de seama, va rog. la fel, cand trageti poze cu compartimentul motor, dati si voi o carpa sau o perie pe acolo ca nu e mare scofala, nu sade bine unei masini noi cu praful de 2 degete pe capacul motor, ala tre sa luceasca in poze, sa mananci de pe el.