Tehnologie
O bună parte din conținutul acestei secțiuni ar putea migra lejer la capitolul siguranță. Din pachetul standard, indiferent de nivelul de echipare, face parte și sistemul EyeSight. Un sistem care include Adaptive Cruise Control cu menținerea distanței față de vehiculul din față. Ai asistență în ambuteiaje (dacă ești fascinat de ceea ce ai găsit pe Facebook), așa că mașina te va avertiza când vehiculul din față s-a pus în mișcare.
Elementul central al sistemului sunt cele două camere color care permit o vedere stereoscopică, asemănătoare omului. Menținerea benzii de rulare se realizează prin măsurare acesteia și amplasarea vehiculului pe mijlocul benzii. Astfel, corecțiile privind traiectoria sunt mult mai discrete și mașina nu ajunge să oscileze între linii ca o bilă de ping pong între două palete.
Mașina știe să frâneze singură în cazul în care detectează un obstacol frontal: fie că este vorba de un automobil pe care șoferul nu l-a observat sau un pieton care se asigură cu ochii în telefon. Dispune și de avertizare asupra traficului, în cazul manevrelor cu spatele.
În cazul celebrelor incidente din intersecții, când ai senzația că mașina din față a plecat (dar de fapt s-a oprit după 2 metri, iar tu nu apuci să vezi) și singura grijă este să speculezi breșa pentru a intra și tu în bulevard, mașina sesizează obstacolul și poate limita puterea motorului pentru a reduce severitatea impactului și daunele produse.
Sistemul Adaptive Cruise Control mai oferă o funcție șoferului: acesta poate alege cât de agresivă să fie accelerația când drumul s-a eliberat și mașina poate reveni la viteza setată. Tot la capitolul tehnologie bifez și sistemul de monitorizare a șoferului. Când nu ești cu ochii la drum, mașina te avertizează imediat. Uneori poate fi ușor iritant, dar am ajuns la concluzia că mai bine stă cineva acolo și veghează mereu, decât să fiu relaxat și să regret. Sistemul care monitorizează figura șoferului este același care permite înregistrarea a până la 5 profiluri de șofer. Asta înseamnă că atunci când urci la volan, mașina îți scanează chipul, te recunoaște și automat încarcă setările și reglajele tale: poziția oglinzilor, poziția scaunului, posturile de radio.
Sistemul infotainment de 11.6 inch este ”bicefal”, la propriu, dacă pot spune astfel. Sistemul are două procesoare, unul are misiunea de a se ocupa de funcțiile Apple CarPlay sau Android Auto, iar al doilea de a asigura fluiditatea sistemului nativ al mașinii. Ecranul portret de 11.3 inch este împărțit în trei zone.
În partea superioară ai o zonă îngustă unde poți vizualiza informații despre navigație, sistemul audio, informații de la computerul de bord sau modul de rulare ales via X Mode. Cam 80% din ecran este dedicat sistemului infotainment sau mirroring, iar o zonă similară ca lățime cu cea din partea superioară se regăsește la bază dedicată sistemului de climatizare.
Există și butoane fizice care îți oferă acces rapid la controlul volumului, reglarea temperaturii, schimbarea frecvenței postului de radio, acces la camerele video. Sistemul s-a conectat fără nicio problemă la hotspot-ul de la telefon și am reușit, de dragul exercițiului, să fac update la harta României pentru sistemul de navigație, asta dacă nu te-a convins încă Waze-ul. Aceeași metodă poate fi folosită și pentru update-ul sistemului infotainment.
Altceva? Păi la capitolul și altele, putem bifa funcția de a-mi lăsa cheia în mașină când sunt la plajă. Deasupra numărului spate, în partea dreaptă, există un mic buton prin intermediul căruia șoferul își poate stabili un cod. Lași cheia în torpedou, tastezi codul și mașina se închide. La revenirea de la scăldat, introduci codul prin același buton și deschizi mașina.
Să spun și ceva despre faruri. Acestea sunt full LED, au funcție de fază lungă automată care se activează peste 60 km/h. Nu vă lăsați păcăliți de lupă; în spatele acesteia se ascund LED-uri. Farurile dispun și de funcția Matrix. Plus iluminarea dinamică pe viraje.
cam barca pentru gustul meu, dar masina e lucratura de calitate, nu bataie de joc, suma ceruta se justifica. pt AM: baieti, am si eu o rugaminte: mai scuturati-va si voi pe picioare, ca nu e prima data cand umpleti interiorul masinii de pamant si noroi. un pic de atentie si bagare de seama, va rog. la fel, cand trageti poze cu compartimentul motor, dati si voi o carpa sau o perie pe acolo ca nu e mare scofala, nu sade bine unei masini noi cu praful de 2 degete pe capacul motor, ala tre sa luceasca in poze, sa mananci de pe el.