Tinuta de drum

4.0

Suspensia lui SX4 Scross a fost încă o surpriză plăcută. Modelul japonez a fost calibrat pentru a fi cât mai confortabil în oraș, lăsând pretențiile de off-road deoparte.

Puntea față beneficiază de o suspensie de tip McPherson, în timp ce puntea spate este în continuare rigidă. Asta înseamnă, în mod normal, că vei resimți anumite denivelări puțin mai pronunțat. Ei bine, pe Scross, nu a fost cazul. Nu știu exact ce magie au făcut cei de la Suzuki, dar puntea spate s-a comportat excelent pe parcursul testului, cu o nivelare foarte bună a zonelor accidentate peste care am rulat, dar și cu o insonorizare pe măsură.

La viteze mai mari, această insonorizare își arată limitele, mai ales la viteze de autostradă, unde va trebui să faci ceva eforturi pentru ca cei de lângă tine să înțeleagă ce vrei să spui.

Ieșirile în teren accident sunt recomandate, însă cu măsură. Pentru că Scross rămâne un crossover, nu un off-roader pur, așa cum erau vechile modele Suzuki în urmă cu câteva decenii.

Sistemul opțional de tracțiune integrală, Allgrip, a fost și el inclus pe modelul testat de mine și și-a făcut treaba în liniște pe tot parcursul testului. Acesta e un sistem care trimite în modul standard putere către roțile față, activând puntea spate doar în caz de nevoie. Totul din aceleași considerente care țin de economia de combustibil.

Cuplați modul Snow al selectorului amplasat pe consola centrală și diferența este notabilă. Există un mod Auto, există și unul Sport și există și funcția Lock, pentru cei mai fanatici.

 
  • adi_10, marţi, 05.07.2022 17:57

    28.000 de euro pe o masina cu tehnologii folosite acum 15 ani si cu un design urat spre orbil...e clar ca doar fanii Suzuki vor cumpara masina asta.

  • NIGGAPLS, marţi, 05.07.2022 22:45

    A 3-a generatie?? Poate al doilea facelift major la a doua. Conceptual masina are peste 10 ani. Japonezii parasesc Europa, Suzuki si Mitsubishi fiindca sunt invechiti, Honda ca au luat-o razna cu hibrizii si tot asa. Doar Toyota va ramane.

  • Mike, miercuri, 06.07.2022 07:15

    deci ai tras o fugă să poluezi munții Mda

  • Seriff, miercuri, 06.07.2022 09:19

    @Mike, da, au picat copacii de ciuda:)) Daca tot esti atat de nervos pe poluare, de ce nu te duci sa te pui in calea utilajelor care se duc si defriseaza padurile de ani de zile? De ce nu te duci in aeroport sa protestezi impotriva avioanelor? Sti cat polueaza un avion? Cat masina din imagine in 20 de ani de exploatare, tu si Greta, vai de capul vostru.

  • ds, miercuri, 06.07.2022 09:19

    Cred că la capitolul siguranță ar fi trebuit ceva mai multe amănunte. Nu înțeleg de ce ați apreciat cu 5 stele. În baza a ce? A rating-ului vechii generații? Sau a supozițiilor? Perfect dacă tot ziceți că: "Mai ales că acum primește și mai multă tehnologie de siguranță activă." măcar enumerați ce și cum, nu că "țiuie" de fiecare dată. Că așa asistență la frânare cu radar are și Logan 3, dotări cam firave pentru cinci stele, comparativ cu notarea cu 3,5 stele a dezastrului de la tehnologie. Și încă ceva, văd că în dreptul filtrului de parrticule specificați "indisponibil". Sincer, mă îndoiesc profund de așa ceva. Zic doar.

  • r, miercuri, 06.07.2022 10:19

    Marele salt tehnologic este că au renunțat la motorul de 1,0 l în trei cilindri. Respect că ați învins contabilii. Și au mai făcut un pas înapoi prin scăderea puterii motorului (foarte probabil din motive de fiabilitate ). În rest au adaptat prețul la războiul cazaco-cazac.

  • xxx, miercuri, 06.07.2022 11:58

    @r au scăzut puterea pentru a micșora malus CO2 si-au pus si mild-hybrid (in București nu este chiar stupida ideea, daca poți sa ajungi in treapta lll de viteze in electric) Mașina cu un design cinstit si curat fără a fi ceva deosebit. Restul sunt doar cifre care sunt înțelese de fiecare in felul lui.

  • Andrei, miercuri, 06.07.2022 15:55

    Mult prea scumpa pentru ce ofera. Iar la capitolul siguranta, la fel cum a mai mentionat cineva, cum puteti da 5 stele doar pe presupuneri?

  • Cristi, luni, 11.07.2022 23:23

    Salut. Eu am vechiul model Allgrip cu cutia automata,model 2017. Sunteti decenti in critici dar totusi trebuie spuse mai multe,avand in vedere ca platforma a ramas aceeasi. In primul rand as critica puntea spate rigida,care pe virajele cu denivelari topaie rau si face spatele sa plece,deci nu e pentru cei care nu stiu sa tina masina pe drum si gazul blana...venind de pe Duster din prima generatie,tot 4x4,consider ca e diferenta de la cer la pamant intre el...cu felicitari la Duster. Nu spuneti nimic despre greutatea cu care te asiguri in dreapta cand iesi de pe o strada sa zicem la 45 gr fata de cea in care vrei sa intri...tetiera si capul pasagerului sunt dupa montantul B si asta face greoaie asigurarea,pierzi mult sa tot misti capul pentru a vedea...optureaza enorm... Uzura placutelor de frana este dementiala,in 79000 km am schimbat 5 randuri de placute si un set de discuri pe fata...este singura masina care mi a cerut asa ceva...in conditiile in care schimbam dupa 45000 la oricare alta masina... si nu au fost putine. E drept ca a fost prima automata,dar totusi... Masina mea face 5 ani in august si eja policarbonatul farurilor lasa de dorit,s a matuit in partea superioara. Am mai avut aceeasi problema la Grand Vitara 1 si la Ignis 2.

  • Seriff, marţi, 09.08.2022 16:19

    @Cristi, pai tocmai asta e problema la prezentarile astea ale ''jurnalistilor'', ei prezinta mereu o masina noua, dar e greu sa iti faci o idee, cand e noua, orice masina e buna.

  • Gabriel.Nica, marţi, 09.08.2022 17:57

    @Draga Cristi. Cum am putea noi sa aflam ca placutele de frana se uzeaza foarte repede in circa 2 zile la bordul masinii? La fel si cu matuirea farurilor? Cat despre vizibilitate, depinde de cum e asezat scaunul si respectiv pasagerul din fata, nu? Te incomodeaza? As sugera sa le reglezi altfel. Cat despre puntea spate, mie unul mi s-a parut ca s-a comportat foarte bine, si am mentionat ca e o punte rigida. Pentru un astfel de aranjament, s-a descurcat foarte bine.