Tehnologie
Când vorbim despre tehnologie la Toyota, subiectul trebuie atacat din vreo 4-5 perspective diferite. Asta pentru că în cazul constructorului japonez nu vorbim doar de adopţia tehnologiei "clasice", a ceea ce noi numim de obicei parte a sistemului de infotainment, ci şi de investiţii care durează deja de peste două decenii în sisteme de propulsie hibride şi în soluţii alternative la clasicele "benzină sau diesel".
De exemplu, îmi este din ce în ce mai clar că sistemul de propulsie hibrid de pe versiunea cu acelaşi nume a lui Auris facelift este o alternativă de oraş mult mai avansată şi mult mai eficientă economic decât una diesel. Da, are la bază un motor pe benzină aspirat de 1.8 litri, însă aportul motorului electric duce consumul mediu spre 3 litri/100 km în regim urban în condiţiile unei puteri totale de 136 de cai. E absolut fabulos.
Revenind la testul cu versiunea diesel a lui Auris facelift, notăm apariţia unor elemente tehnologice de bază pe acest model. E adevărat că unele apar cam târziu pe modelul japonez, fiind deja integrate în modele de segmente inferioare pe alte mărci, însă niciodată nu-i exagerat de târziu pentru a răspunde cerinţelor clienţilor.
Dacă despre pachetul Safety Sense am vorbit la capitolul Siguranţă, notăm apariţia unui display TFT de 7 inch pe centrul consolei, blocurile optice faţă şi spate LED (în România, stopurile LED sunt standard încă din versiunea de bază), dar şi disponibilitatea unui sistem de navigaţie care în cele două zile de test din Belgia nu a dat absolut niciun rateu. Şi-a fost setat de fiecare dată în limba română, o surpriză plăcută a organizatorilor.
Conexiunea cu telefonul se realizează foarte uşor, iar dacă ai un cablu de încărcare USB poţi să asculţi muzică fie prin cablu, fie prin Bluetooth. După preferinţe şi după capacitatea bateriei.
La minusuri notăm grafica demodată a display-ului central şi lipsa unei cutii automate pe versiunea diesel.
-
vianu, marţi, 09.06.2015 10:41
pfff.....cazatura de Skoda Rapid in comparatie cu Focus, Mazda3, Golf...si asta doar pentru ca e hatcback. De ce nu Leon, C'eed, Civic, Pulsar, etc.? Uite asa se formeaza opinia...punad la aceeasi masa rudele sarace cu cei mai titrati si urmand ca opinca sa ridice pretentii
-
Gabi, marţi, 09.06.2015 10:47
Dacă nu mă înşel, acest motor 1,6 diesel este împrumutat de la BMW....
-
Alex, marţi, 09.06.2015 11:12
Life in plastic is fantastic! Intreaga masina lasa impresia de greutate scazuta, dar si firava in acelasi timp. As bocani un pic in bordul ala sa vad cum rezoneaza, ca prea are forma de cutie.
-
Andy, marţi, 09.06.2015 11:31
Ca design (interior si exterior) e intre Mazda 3 (eleganta si linii fluide) si Civic (sportivitate SF) deci e pentru cineva care nu prea vrea sa iasa in evidenta in vreun fel (nu e neaparat ceva rau). Eu vad Toyota ca un fel de VW japonez in ceea ce priveste design-ul (nu ma refer la tehnica, dotari, fiabilitate etc). E un candidat serios pentru cine doreste o compacta si ar trebui luata la un test drive si comparata cu concurenta. @Vianu Rapid-ul intr-adevar nu e nici cal nici magar pentru ca se vrea o oferta care poate concura atat cu clasa mica cat si cu cea compacta, fie ca vorbim de hb sau sedan. E si din cauza faptului ca noua Octavia are dimensiuni apropiate clasei medii (la portbagaj a depasit chiar clasa respectiva). Personal, daca as cauta in momentul de fata o masina noua din clasa compacta si nu as prefera vreo marca anume as mai astepta jumatate de an pana apar noile Astra si Megane. Ambele par sa promita mult (mai ales la nivel de design si motorizari).
-
mog, marţi, 09.06.2015 12:32
tipsul de la evacuare arata cel putin hidos.
-
@Gabi, marţi, 09.06.2015 14:59
Iar eu daca nu ma insel BMW I3 are propulsie imprumutata de la Toyota , ce ciudat.
-
Ivanoff, marţi, 09.06.2015 15:14
Sa compari ghereta de Golf 7 cu Toyota Auris f-L, e aberant. Nu ca nu ar fi din aceeasi clasa, dar ca nivel de calitate Auris f-l este net superior Golfului, ba chiar l-as clasa in segment premium . Dc ? Poza numarul 43 si 44 spune totul. Dupa ce ati vazut, sa imi spuneti si mie ce are Golf in zona respectiva, plastic sau cauciuc ? Eu am vazut ca plastic.
-
Nelu.Pantofaru, marţi, 09.06.2015 15:40
Intr-adevar, se observa o diferenta notabila fata de generatia trecuta si nu stiu de ce dar acest model seamana cu nissan pulsar. In fine, masina se vrea a fii spatioasa la interior, fiabila si cu unele costuri de intretinere destul de mici.
-
Adrian, marţi, 09.06.2015 15:53
Motorul este dezvoltat de Toyota? Publicam si noi informatii exacte? Chiar voi ati scris de parteneriatul dintr-e BMW si Toyota.
-
Sorin, marţi, 09.06.2015 16:51
Motorul este BMV,dar cu sistemul de injectie,filtre si evacuare de provenienta DENSO care sunt net superioare celor BOSCH. De aici vine fiabilitatea in exploatare!
-
arhitect, marţi, 09.06.2015 17:50
motorul despre care se face vorbire a fost dezvoltat de BMW pt Mini Coumtryman (2010) pe baza unei cooperari mai vechi cu Peugeot si a fost introdus de catre Toyota in 2013 pe Versoin urma barterului cu BMW; conducand masini cu motoare Diesel de la Fiat , Citroen( Peugeot), Mini( BMW) si realizez ca "originalele" latine sunt mai silentioase, au cuplu mai bun, sunt mai elastice si consuma mai putin decat " copia BMW " ; la aceasta cilindree diesel BMW mai are de lucru !
-
@@Gabi, marţi, 09.06.2015 18:41
Daca nu te-ai insela, ai avea dreptate, dar nu ai. Bmw i3 nu are legatura cu Toyota, a fost dezvoltat inainte de colaborarea celor doua companii, de abia de aici inainte hibridele Bmw vor avea sisteme de la Toyota. La fel cu i8. Chiar ca e ciudat. @Arhitect In ciuda multiplelor dezavantaje ale dieselului Bmw fata de " latini", curios ca sunt mai performante in viata reala, ca pe hartie multi stau bine, asta ai "uitat" sa precizezi.
-
tyd, marţi, 09.06.2015 21:20
ca sa iasa din rahat pejo trebuiau sa faca schimb de actiuni cu japanii si masini pe aceeasi platforma cu toiota nu cu chinezii,,,diselul e de pejo [nu de bmw(ei il au de la pejo)] .....oricum toyota e nasoala si interior si exterior....poate e fiabila(desi nu prea mai e) sint destui cunoscuti care se cam vaita.....oricum in clasa subpremium sunt ei si golph...si doar ei conteaza
-
Edi, marţi, 09.06.2015 21:57
Intr-adevar este reusit motorul folosit de Toyota. Am condus un Opel Astra H break cu motorizarea de 1.7 CDTI de 110 CP pe un traseu Bucuresti- Tulcea si retur impreuna cu un grup de prieteni (5 masini) si abia am putut sa ma tin dupa Auris-ul unui coleg cu motorizarea de 90 CP. Jos palaria pentru motor!
-
@@@Gabi, marţi, 09.06.2015 23:13
Pai DA, ca BMW e D-zeu pe pamant, deci are ''puteri paranormale'' de isis schimba performantele in realitate altele decat pe hartie . TE DUCI DREACU, cu asa meseriasi :)))))))
-
Igor, marţi, 09.06.2015 23:31
@Gabi Motorul 1.6 diesel este de fapt motorul de la PSA. BMW echipeza Mini Couper D cu acest motor, deci ''te inseli'' Pe langa asta BMW mai are un parteneriat cu PSA, pentru propulsie hibrida motoare: http://0-100.hotnews.ro/2010/02/02/bmw-si-psa-peugeot-citroen-continua-colaborarea-pentru-motoare-pe-benzina/ hibridizare: http://0-100.hotnews.ro/2011/10/25/bmw-si-psa-investesc-100-mil-euro-in-compania-mixta-care-isi-propune-sa-faca-propulsia-hibrida-mai-accesibila/ In plus se pare ca BMW , isi arata din nou neputinta pe partea de propulsii hibrid, acum cersind chiar si de la PSA , si chiar si pt cele clasice, gen cel de fata de 1.6 L de pe Toyota. Deci SLAB BMW .
-
Draco666, miercuri, 10.06.2015 09:28
@ Igor Ca si completare, de asemenea si motorul de 2.0 diesel al BMW e tot de provenienta PSA si este acelasi care echipeaza si Ford Mondeo, Volvo S40, S60, fiecare dintre producatori modificandu-l dupa propriile standarde...e foarte fiabil si elastic si economic
-
Beewhore, miercuri, 10.06.2015 12:21
Frumos, dar mai nou nu poți vedea nimic pe pagina Automarket, dacă nu ai AdBlock...
-
Ivanoff, miercuri, 10.06.2015 13:36
@Igor Normal, ca BMW isi arata neputinta. Motorul de 2.0 116 cp, este unul depasit moral fata de 1.6 de la PSA. Nici cu hybriii nu stau bine, prima data cu Toyota, acum cu PSA, pai cum vine asta ? Ori suntem premium ori nu mai suntem ?
-
LauCalin, miercuri, 10.06.2015 13:56
O fi masina buna si o avea un motor bun, dar cel putin din poze partea frontala mi se pare urata rau.
-
arhitect, miercuri, 10.06.2015 14:52
@gabi: nu este vorba despre ce scrie pe hartie/ fisa tehnica pt. ca detin si conduc masinile pomenite si vad cum se comporta si cat consuma in realitate; are BMW alte calitati si motoare reusite, dar nu acest motor de 1.6 diesel care suna "ca un tractoras"
-
io, miercuri, 10.06.2015 19:52
Urata cu spume... wtf...
-
OVIDIU, joi, 11.06.2015 00:34
INTERESANTA MOTOARELE BMW DIESEL CU CILINDREE DE 1,6 SI 2L SUNT MOTOARE PEUGEOT CITROEN CU UNELE MODIFICARI ACESTE MOTOARE PEUGEOT CITROEN DIESEL DE 1,6 SI 2L IN DIVERSE TIPURI DE MODELE SUNT PRELUATE SI FOLOSITE DE MAI MULTE MARCI AUTO CONCLUZIA CUMPARATI ORIGINALUL
-
khl, joi, 11.06.2015 10:55
nu mi plac butoanele tactile de pe marginile ecranului,imi dau impresia de ieftin si urat.
-
esti varza ovidiu, vineri, 12.06.2015 16:43
singurele motoare bmw facute in colaborare cu peugot sunt cele turbo pe benzina de 1.6
-
O parere, sâmbătă, 13.06.2015 00:56
Urata masina , greu de atins acest top de uratenie. In fata este super ascutita cu un spoiler plostit in jos iar in spate ca un dulap ( gen CR-V, alta minunatie in design) Singura chestie OK sunt jantele. Sigur in stilul japonez de standardizare in care ai 3 pachete si atat nu o sa fie incluse jantele decat in ultima de 30k. Doar Mazda din japoneze se pricepe la design. Toyota sunt urate si ieftine la interior .. dar fiabile domne . Sunt asa de ieftine la interior de zici ca intri intr-o masina din 90. Cred si eu ca sunt fiabile , doar sunt masini 'simple'. Daca ar fi la fel de diversificati ca alti ca motoare si optionale ar fi altceva. Standardizarea optionalelor ( cele 3-4 pachete magice) ale japonezilor sunt facute cu un scop , nu poti sa le intermixezi sa ai asa multe variante. Avand 3-4 variante este f usor sa le testezi cu 'varietateaa' de motoare pe care le ofera (2-3), de aici si marea fiabilitate. Alte marci cu divesificare in care iti poti sa-ti alegi fix ce vrei cum vrei si exsita mii de variante nu se pot testa chiar toate. Iar cand un pachet din acesta japonez da fail incep rechemarile , iar Toyota este faimoasa in asta :) Si vai ce puteri pe motoarele de pe Auris , pff puteri f variate . Pe bune ?? 2 motoare de ~ 120CP? Tare! Cand o sa vedem si pretul ne dam si palme , pariu ca 'puternicul' diesel o sa fie 25.000 euro. Ivanoff tata , un disnocalm ceva ? 100% esti frustrat/hater de germane :)) Cum naibi sa zici ca la nivel de calitate este peste Golf , ai intrat intr-un auris sa vezi cum te ia plansul ? Sunt de acord nu stiu cum poti compara chestia asta cu golful care are totul extrem de variat ca motoare si optionale si 7 generatii in urma iar in Europa este cel mai bine vandut model ever. Europa fiind cea mai exigenta piata auto.
-
Ovidiu, sâmbătă, 13.06.2015 16:46
Seamana foarte mult cu noul Opel Astra
-
Ionut2015, marţi, 14.07.2015 00:06
Eu vad o "O parere" mai frustrata decat cea a lui Ivanoff :))). Te ai aprins rau de tot. Unu la mana poate te mai documentezi care e cea mai exigenta piata. 2 la mana poate te mai documentezi si care sunt cele mai cautate piete la ora actuala. Fara suprare dar a sunat ca o frustrare in "limba germana":). Masini simple? Ma faci sa rad .....iar esti neinformat. Mai citeste sau mai cauta. Fiabilitate? Asta da...recunosc ca nu au aspectul si calitatea interioara Golfului dar mai fiabile, sunt. De 1.6 TDI nu stiu ce sa zic. Nu mi l-as cumpara nici batut cate probleme are. Nu sunt fan nici Toyota nici VW dar fata de VW care ascunde gunoiul sub pres, macar astia cu ochii mici le fac publice si pe buna dreptate au mai putin de pierdut. Se numeste sinceritate. Cand a facut public VAG-ul problema injectoarelor de pe 2.0TDI PD? Dupa 7-8 ani dupa ce clientii au platit de le-au sarit capacele. Si conditia care era?...sa fie cele din fabrica cele care s-au defectat:)))ia-le de unde nu sunt:))). Asta nu mai suna a sinceritate. Si exemplele continua. La VW alegi cum vrei pachetele dar s-ar putea sa vezi ca te ustura curul la cat sunt de umflate preturile. Punct forte pe care l-am vazut la japonezi in ultimii ani este faptul ca au renuntat complet la cutia in 5 trepte care la VAG exista din plin(asta nu inseamna economie si exemplele continua). Cei care au desfacut Toyote in comparatie cu VW vor vedea care sunt mai "simple" din punct de vedere tehnologie pe partea de mecanica. Si asa isi vor da seama de ce nu le mai ajunge bugetul sa faca si un interior exceptional ca cel de Golf. Si uite si concluzia finala:ca sa obti acelasi pret in raport cu concurenta ai de ales ori un Golf "simplu" din punct de vedere tehnologie mecanica si un interior exceptional fie un Auris mai "potent" mecanic si un interior mai putin placut. Per total Toyota se pare ca are reteta succesului din moment ce au vanzari mai bune, "O parere" strict obiectiva. Personal, nu mi as lua nici una din cele doua.
Mult peste Golf 7, banalul segmentului C. Ca fiabilitate/pret nu mai vb.