Toyota Avensis
Capul pe umeri
Toyota a actualizat serios gama Avensis la jumptatea acestui an, readucând modelul clasă medie la un nivel din nou competitiv cu rivalii săi direcți. Modificările aduse au fost puțin mai generoase decât la un facelift, fiind aplicate schimbări și la platforma tehnică, dar nu atât de multe încât să considerăm că vorbim despre o generație nouă.
În urma acestora, Toyota Avensis rămâne în continuare copilul care își face treaba cuminte în banca lui în timp ce alții se dau în stambă, dar care va termina liniştit fiecare zi. Altfel spus, modelul de clasă medie al japonezilor rămâne o mașină destinată oamenilor cu capul pe umeri, care nu doresc exagerări pe niciun plan al vieții și preferă stabilitatea în fața artificiilor estetice și a diferitelor extravaganțe fără rost pe termen lung.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
andi77, luni, 23.11.2015 12:08
Automarket reiau intrebarea de la Renault Talisman referitor la valorile reprizelor.As dori sa prezentati timpii de accelerare pentru 60-100 km si 80-120 km daca se poate.
-
Vampirelu, luni, 23.11.2015 12:34
@andi77 Da ar fi frumos sa se prezinte si acesti timpi, pentru ca defapt, cam acesti timpi ne intereseaza, mai ales in depasiri. La toyota in general, treapta 1 e foarte scurta, e doar pentru pornirea de pe loc, de aceea timpii de accelerare 0-100 sunt mai mari.
-
mowgli, luni, 23.11.2015 12:44
@Sebastian "rămâne o mașină destinată oamenilor cu capul pe umeri, care nu doresc exagerări pe niciun plan al vieții și preferă stabilitatea în fața artificiilor estetice și a diferitelor extravaganțe fără rost pe termen lung." Ciudata afirmatie din partea unui jurnalist auto care, dupa mine, mai presus decat jurnalist auto, ar trebui sa fie un pasionat auto, ori un pasionat auto, n-ar spune sau scrie asa ceva veci. Adica cine vrea altceva nu-i cu capul pe umeri, sau cum ? Daca vrei si altceva de la o masina, ceva in plus decat o conserva care sa te transporte, asta nu inseamna ca nu esti cu capul pe umeri. Ba chiar din contra. Extravagante fara rost pe termen lung ? depinde de extravagante, insa de multe ori acele extravagante se dovedest a fi profitabile pe termen lung, iar ce-i banal si de larg consum, ramane uitat in timp, depreciat si ignorat. Sigur, nu e de condamnat Toyota pentru ca face o masina... "sensibila" cum ar spune englezii. In rest, consumul mi se pare enorm. Adica un 1.9 JTD, TDI sau 2.0d sau 2.0 CDTI consuma mai putin in oras. Drept ca nu in Bucuresti, dar tot consuma mai putin decat consumul inregistrat in Bucuresti in traficul de seara. Interiorul nu e urat, comparabil cu Ford si alte modele "de consum". Exteriorul insa e pur si simplu odios, iar jantele alea par cu 2 numere mai mici decat ar trebui sa fie. Bineinteles, o noua masina banala, cu acelasi comportament rutier anost si "echilibrat" (asa-i zice mai nou la "plictisitor"). Daca tot faci o masina cu un design agresiv, de ce naiba setezi directia si suspensia ca la orice banalitate ? Chiar nu vrea nimeni sa iasa putin in evidenta ? sa faca ceva cu suflet ? sa faca ceva pentru cei care inca mai vor sa zambeasca la volan ? Nu. Noroc cu Mazda si probabil Ford.
-
Sebastian, luni, 23.11.2015 13:00
@mowgli Posibil să nu mă fi făcut înțeles din prima. Clarific acum. Nu-i nimic în neregulă să dorești o berlină de clasă medie care să fie mai sportivă sau, din contră, să cauți una cât mai confortabilă. Pentru că mașinile nu le cumpără doar pasionații înfocați, ci și oamenii care au alte probleme pe cap în afară de cât de sportiv este automobilul lor pe viraje și în câte secunde face 0-100 km/h. Iar treaba mea de jurnalist auto este să înțeleg chestia asta și să evaluez modelele testate și pentru cei care au nevoie de o mașină dar nu visează curse.
-
vianu, luni, 23.11.2015 13:23
personal interiorul nu-mi place. M-am chinuit sa gasesc o pozitie confortabila dar si corecta. Am observat cu neplacere imposibilitatea de a ajunge la butoanele din dreapta navigatiei fara sa intind la maxim bratul si sa tind sa ma aplec se zona vizata (la voi se pare ca a fost ok). N-am bratele ca de midget da' parca ceva nu a fost in regula. Atmosfera trista in interior una peste alta iar motorul parca usor lenes (132 benzina). Comportament rutier mai moale decat la focus (asta din urma nefiind cel mai specialist in preluarea micilor bump-uri din sosea) dp asta de vedere avensisul fiind mai ok. E totusi o clasa peste. Per total e mai "mare" mai de drum lung si aici ajungem la @mowgli. Exista o oferta destul de larga de oferte. Avensisul este destinat celor mai putin interesati de viraje. Am cunostinte care exact asta cauta...banalul. Acesta fiind pentru ei sinonim cu masina sigura si credincioasa.
-
George, luni, 23.11.2015 13:27
Modesta
-
Popescu Marcel, luni, 23.11.2015 13:58
Nu inteleg dc Toyota ar fi trebuit sa i-a de la BMW ( adica PSA ) motorul asta anemic, cand cel vechi entry-level 2.0 D-4D (124 Hp) oferea performante si un cuplu net superior celui de 1.6. Dar probabil e vb doar de imagine. Oricum Toyota inoveaza in propulsii alternative, iar acest diesel nu inseamna nimic pt ei. Cat despre Avensis, cam prea agresiv pentru o limuzinacare ar fi trebuit sa aiba un aer serios si linistit ca a doua generatie. Nu ar fi un lucru rau, blocurile optice ceva mai spectaculoase fac masina sa nu para banala , iar la design este peste Passat B8 , la fel si la designul interior. La calitate, ei se lauda ca ar fi crescut-o, insa ca posesor de Avensis 2 facelift ( imi permit sa fiu putin nostalgic dar si mai critic cu acest model ) , menerele usilor din plastic ma face sa ma indoiesc de acest lucru, si spre deosebire de 2-ul care are piele cu cusatura pe acele manere ale portierelor, 3-ul mi se pare inferior. Acelasi lucru il pot reprosa si pt consola centrala . Chiar nu inteleg de ce au ales ei sa faca acest model mai slab calitativ decat 2-ul ? Sistemul multimedia este OK, dar rama aceea din plastic negru matt este mult prea ieftina. La Avensis 2 toata acea consola + clima sunt dintr-un aluminiu care nu-ti creaza impresia de ieftin. Urmatorul repros l-as face, la felul in care au decis sa nu mai ofere priza pt pasagerii spate si nici macar scrumiera . Iarasi un minus fata de Avensis 2 . In rest per total masina vine cu o sumedenie de dotari raportate la acest pret. Pretul este unul corect din punctul asta de vedere. Cu toate ca, Avensisul nu mai este deloc ce-a fost cu a doua generatie. Iar competitorul corect de la Toyota pt segmentul mediu este Cammry, un model care tavaleste un Passat B8 in echiparea de varf, dar si la confort si calitate. @Vampirelu total de acord, si eu detin Toyota, iar prima treapta este mult prea scurta . Nici nu pleci bine de pe loc caci trebuie sa bagi rapid a doua. Daca o tii mult intr-antaia la vreo 2.500 rpm in coloana scoate un zgomot ciudat ca si atunci cand mergi cu spatele ( daca ai mers cu Toyota probabil stii la ce ma refer ) .Eu mai detin si o masina Koreeana iar prima treapta este mult mai lunga, ca poate merge fara probleme numai cu a-ntaia in coloana fara ca motorul sa ''protesteze'' .in vre un fel, iar datorita acestui fapt timpul de accelerare este mult mai mic. In treapta 1 ajung fara probleme la 60km/h iar in a doua la 100 km/h, la Toyota lucrul sta total diferit. Motorul se forteaza mult prea tare, iar uneori imi da senzatia ca ''munceste'' mai mult decat este necesar. In rest masina este foarte OK.
-
top, luni, 23.11.2015 14:08
Interiorul arata foarte bine, pozitie destul de comoda la volan, materiale bunicele, exterior discutabil :) specific toyota. Motorizari destule , personal as alege unul pe benzina. In concluzie destul de echilibrata masina, nefiind pentru orice mocofan care viseaza la rachete. O zi buna!
-
a, luni, 23.11.2015 14:24
pai a fost testat de curand la euroncap chiar daca vorbim de varianta break http://www.euroncap.com/en/results/toyota/avensis/20854
-
camilus, luni, 23.11.2015 14:32
Nu inteleg de ce autorul compara Avensis cu Skoda Superb :)) asa ceva nu se face pt ca Avensis e "dust in the wind" ....ati vazut cum arata Superb? ;) Poate cu Octavia se poate "compara", insa la 21500 euro iei octavia la ultimul nivel de echipare (nu L&K) si cu motor 2.0 TDI 150 cp....deci, asadar si prin urmare nici aici nu se incadreaza :)) mai incearca autorule ...
-
razorsbk, luni, 23.11.2015 14:44
In pozele din galerie (1 si 12 mai exact) capota este intredeschisa ?
-
Ilici02, luni, 23.11.2015 14:45
@Popescu Marcel Cred ca au luat motorul de la PSA cel mai probabil pentru ca este Euro 6 si i-ar fi costat destul de mutl sa aduca 2.0-ul la E6. Tine cont ca dieselul E6 este doar pentru Europa ceea ce nu cred ca ar fi justificat investitia pentru cateva sute de mii de bucati motoare. Dealtfel e o practica sanatoasa pentru producatori ca atunci cand vor sa intre pe piata europeana care prefera dieselul, cel putin de la clasa compacta in sus, sa ia un motor diesel deja la standarde europene de la un producator eurpean. Un exemplu in sensul asta, altul decat Avensisul de fata, e si Suzuki Vitara care are 1.6-ul diesel de la Fiat. In ceea ce priveste performantele modeste ale motorului,cred ca este o decizie manageriala. Poate a primat costul, consumul sau fiabilitatea pe termen mai lung. Sau poate ca a fost singura varianta viabila considerand parteneriatul cu BMW si in consecinta discutiile mai usoare cu PSA.
-
mowgli, luni, 23.11.2015 14:46
@Sebastian multumesc de lamuriri. Acum are mai mult sens. Eram putin surprins de afirmatia legata de extravagantele care n-au rost pe termen lung. Daca l-ai urmarit pe Clarkson, sau Harris, sau May, sau.multi altii, atunci e usor de inteles ce vreau sa spun.Cred ca mi-ai mai citit opiniile pe aici si sper ca intelegi ca nu vorbesc de rachete aici sau drifturi in fata birtului si inteleg tinta acestei Toyota. Stima.
-
Mihai, luni, 23.11.2015 20:06
Desi mi-a placut Toyota si am avut o Corolla cu 1.4 D-4D de care am fost foarte incatat, nu mi-as lua vreodata in viata mea o Toyota cu motor de BMW. NEVER ! Daca as merge pe ceva ar fi o hybrida pur japoneza, decat o corcitura cu germanii. Banuiesc ca nota asta proasta a primit-o datorita motorului de BMW :) Din cate vad e cea mai proasta nota din segment. Daca a ajuns Peugeot si Renault mai presus, s-au dus si japonezii la vale precum VW.
-
scamel, luni, 23.11.2015 20:37
@ curios acelas motor era lipsit de rafinament in testul AM cu noul auris. avensis se inclina mai mult dar urmareste traiectoria virajului cel putin la fel de bine ca vedetele clasei. masina nu este destinata tineretului si va fi insotita de o promotie speciala "ultima masina"
-
dan_grc, luni, 23.11.2015 21:04
A primit cea mai proasta nota din segment pentru ca este cel mai slab model din segment, motorul Bmw este rafinat si silentios, doar ca are putere prea mica pentru o astfel de masina, dar asta cred ca si-a dorit Toyota, au considerat ca nu e nevoie de mai mult.
-
@dan_grc, luni, 23.11.2015 21:35
Daca un motor diesel ti se pare tie ''rafinat si silentios'' atunci e clara treaba baiatu', du-te si latra la o alta masa. App, ai trecut ITP-ul ?
-
top, luni, 23.11.2015 21:42
dan_grc - in ce sens e cea mai slaba din segment? adica in loc de tabla are carton iar tapiteria e facuta din smirghel? 0-100 il face in 5 minute spr e deosebire de celelelte care sunt rachete??!!! Sincer nu inteleg la ce te referi. mersi oricum o zi buna!!
-
dan_grc, luni, 23.11.2015 21:45
Nu conteaza cum mi se pare mie, conteaza cum i s-a parut celui care a facut testul, adica lui Sebastian Toma, altfel de ce te-ar mai fi interesat nota din test, macar asa, la plusuri si minusuri, ai aruncat un ochi? Si daca un motor diesel ti se pare total neadecvat si de neconceput, de ce ai mai detinut Corolla 1.4D-4D, de care " ai fost foarte incantat" ? Da, treaba este cat se poate de clara, indiferent de masa, tu esti sub ea.
-
@dan_grc, luni, 23.11.2015 21:52
Cred ca faci o confuzie. Eu sunt altcineva, nu sunt @Mihai. Cel care a facut testul, a mai comis data trecuta o greseala la un test cu un Pick-up 4x4 acolo unde zicea ''zgomot la vant'' asta in ciuda in care toate ''off-roaderele'' sufera de acest ''handicap'' . Dar de trepidatiile la relanti la rece , zgomotul mare si vibratiile nu se spune nimic ? Acest diesel nu va fi niciodata mai rafinat si silentios decat un motor benzina de la Toyota ( VVT-I )
-
@Dan Grecu, luni, 23.11.2015 22:13
Salut Danutz ! Concurentul direct la clasa medie este Cammry, mai putin Avensis : Toyota Cammry 3.5 i V6 VVT-i 280CP 0-100 > 6,8 sec
-
petrush, marţi, 24.11.2015 09:06
sunt doua feluri de hoti 1 cei care dupa ce dau tunul se dau in spectacol cu bmw-ul si-i prinde politia 2 cei care-si cumpara toyota si traiesc linistiti pana la batranete
-
LauCalin, marţi, 24.11.2015 10:34
Toyota niciodată nu a excelat la motoare diesel proprii. Acesta este si motivul pentru care a apelat la altii, gen BMW sau PSA. Iar acest motor prost cum zic unii isi are originile in dieselul de1.6 PSA despre care acei hateri spun ca este mai bun ca cel de pe BMW. Iar faptul ca aceste motoare mici sunt puse pe asa caroserii, este pentru a mentine pretul mai mic si a fi ceva mai accesibila. Nu doar Toyota procedeaza asa. Iar daca esti o persoana obisnita care merge cu 120-130 km/h maxim, acest motor e suficient de puternic. Masina asta cred ca o poti scoate pe la 18000 de euro si poate fi un best buy.
-
mowgli, marţi, 24.11.2015 19:51
Mi se pare interesant cum in comentarii toti radem de motoarele mici si criticam alegerea constructorilor de a nu pune motoare mai potente, insa daca ni se ofera in showroom un motor de 1.4 si 100 de cai, sarim in sus ca-s scumpe taxele. Tare asta. Oricum, cine opereaza flote de 10, 100 sau 1000 de masini, va primi astfel de motoare cum primesc babele de la noi moastele lui Paraschiva.
-
@top, marţi, 24.11.2015 20:08
Dan Grecu habar n-are cu ce se mananca industria auto, si tu iei de buna tot ce zice carcaletele asta ? :)))) @mowgli , pt tine DA e posibil ca taxa pt 1.4 sa fie ''uriasa'', tu esti inca tzanc si in afara de venitul parintilor nu ai decat alocatia lunara .
-
top, marţi, 24.11.2015 22:05
Speram totusi ca are un argument ceva care sa-i sustina teoria conform careia este cea mai slaba din segment. Din pacate cred ca nu exista. Raman totusi la ideea ca avensisu' este o masina foarte buna, cu un pret destul de corect in comparatie cu concurenta si mai ales cu o garantie de 5 ani, un lucru extrem de util in timpurile noastre. pace voua!
-
mowgli, miercuri, 25.11.2015 11:40
@@top de fapt traiesc din mila preotului din sat si a vecinilor. Am primit de ziua mea o pompa cu care sa-mi umflu roata la Pegas si acum sunt cel mai fericit boschetar cu net. Nu m-ai nimerit. Mai incearca.
-
BMW, duminică, 29.11.2015 00:22
cum sa ajunga bre un motor de bmw pe caruta asta? aaaaaaaa m-am prins....ca sa fie in spiritul toyota le-au dat un motor de mini de prin 2001 usor modificat... o vorba am pentru posesorii de toyota: daca va incape un BMW pe mana vreo 5 km nu mai mult, vi se scoala si va si dati drumul la volan: on the steering wheel....on the board...everywhere.... :)))))
-
BMW, luni, 30.11.2015 08:59
Am uitat sa amintesc ca eu am tot BMW cu motorizare diesel si GAZ, iar masina trage si la 360.000KM la bord mai bn decat un GT86 chiar daca am pe ia motor de 2.0 140 CP .
-
toyo, sâmbătă, 19.12.2015 18:11
@BMW Fii linistit, nu o sa-ti ia nimeni afrodisiacul, noi astia cu carute, nu o sa stricam piata de succes pe care o au germanele superfiabile, in Romania.
-
BMW, duminică, 21.02.2016 23:03
@BMW usooor nebunule , ca daca te urc in lexus ti-o ia afrodisiacu razna
motorul e un mare minus in rest totul e discutabil...