Interior
Așa cum am menționat mai sus, Corolla Cross este construită pe aceeași platformă cu modelul „fără gardă la sol generoasă”, iar asta presupune anumite asemănări, în zona materialelor. Calitatea percepută ar putea fi mai bună, fără îndoială, plasticul dur fiind folosit din plin pe portiere, mai ales în zona din spate. Același material se poate regăsi și pe partea de jos a planșei de bord sau pe consola centrală.
Există și părți mai bune. Zona de sus a portierele sau partea de sus a planșei de bord sunt două exemple în acest sens. Finisajele sunt foarte bune, însă, fără fante uriașe sau probleme pe parte de asamblare.
Ergonomia este la ea acasă, deși uneori lucrurile sunt un pic „butucănoase”. Aici mă refer la anumite butoane. Deși nu sunt fanul ecranelor și a zonelor tactile, consider că nici butoanele care seamănă cu întrerupătoarele de pe pereții din sufragerie nu sunt alegerea ideală. În acest sens, un exemplu ar putea fi butoanele pentru activarea încălzirii în scaune.
Din fericire acestea sunt excepția. Restul butoanelor sunt în stilul Toyota, poziționate în zone familiare. Avem un nou ecran pentru sistemul multimedia, de 10.5 inch, iar instrumentarul de bord este și el digital acum, cu o interfață nouă, de 12.3 inch.
Spațiile de depozitare sunt decente. Am fost surprins de lipsa acestora pe panourile portierelor spate (unde avem doar un suport de sticlă), dar și de cât de mici sunt cele din portierele față. Cotiera centrală mai ajută în acest sens, iar în portbagaj avem 380 de litri de stocare, cu 40 mai puțin decât în cazul modelelor cu tracțiune față.
Nissan Qashqai vine cu 455 de litri de stocare în portbagaj, Kia Sportage are 587 de litri la dispoziție, iar Honda CR-V 497 de litri. Deci compacta japoneză pierde fără drept de apel.
Spațiul pentru pasageri este decent în spate, dar, dacă bifezi opțiunea care aduce plafonul panoramic, persoanele de peste 1.8 metri nu vor avea destul spațiu la cap.
Scaunele sunt incredibil de confortabile. Mai mult, poți alege și tapițerie de piele pentru interiorul noii tale Corolla Cross, dar numai dacă mergi destul de sus cu nivelul de echipare, aceasta fiind oferită doar pe versiunile Exclusive.
4 stele la interior???? cu indulgenta...3 Plasticele, probabil rezistente, dar vizual sunt sub orice critica, or fi luate la 10 lei punga din targul de vechituri (nu s-au deranjat sa mai lumineze butoanele pentru inchiderea/deschiderea geamurilor), suruburi la vedere (vezi usa portbagajului) manerul interior de inchidere a hayonului e facut si ala in zgarcenie maxima (iti aluneca degetele in el), design ul interior e cel de pe Corolla dar "pa sarachie". La orice pas nu poti sa nu observi cost-cutting-ul. Daca faci exceptie (pentru unii probabil e usor - pentru mine nu) ca interiorul, unde chiar trebuie sa te simti daca nu rasfatat macar bine, este de-a dreptul o bataie de joc. Interiorul e ca unui Logan in versiune japoneza. Dinamic iarasi nicio emotie, merge...bine. Si concurenta la fel. Urcandu-ma in Cross parca m-am intors in timp, acum 10 ani, cand am testat Auris. O masina ok dar care nu se evidentiaza prin nimic. Exista alternative...