Toyota RAV4 facelift

Interior

4.0

Designul nu înseamnă doar linii trasate pe tablă, ci și un colaj interior cât mai plăcut. Iar RAV4 este atât de schimbat în habitaclu după cel mai recent facelift, încât e pur și simplu greu de recunoscut. Probabil că un posesor de RAV4 vechi care intră în mașină va căuta elemente grafice cu care să  mașina. Sau va coborî pentru a se asigura că a intrat în mașina corectă.

Toyota a aplicat o parte dintre învățăturile pe care le-a asimilat la dezvoltarea gamei de dată recentă Lexus și a desenat noul RAV4 într-un mod cât mai spectaculos cu putință. Bordul este complet modificat și are o formă inedită, cu o protuberanță orizontală care găzduiește deasupra display-ul central de 7 inch și comenzile lui, butonul de pornire/oprire a motorului și comenzile climatizării.

Dedesubt, ferite de ochii șoferului, se află comenzi pe care în mod normal le accesezi mai rar, dar care în unele cazuri sunt utile atunci când mașina rulează, cum ar fi încălzirea în scaune sau încălzirea în parbriz. În aceste condiții, așezarea lor sub o "bordură" care te face să te apleci când la accesezi nu e foarte fericită.

Display-ul central este de dimensiuni medii și mai are de recuperat la nivel de grafică, dar funcțiile pe care le acoperă pot fi accesate rapid și fără prea multă bătaie de cap de un potențial client care nu a mai intrat în viața lui într-un model Toyota. Poziționarea ecranului este însă defectuoasă, pentru că acesta stă perfect orizontal, ceea ce înseamnă că de pe locul șoferului vei vedea în permanență o reflexie deranjantă în partea dreaptă a sticlei care acoperă ecranul.

Apropo de display-uri, notez faptul că între ceasurile de bord a apărut un ecran color de 4.2 inch care găzduiește informațiile computerului de bord. Paradoxal, grafica de aici e mult superioară ecranului central. Deci se poate.

Dacă RAV4 merită nominalizat la un capitol, acela este însă aspectul practic și spațiul. Patru pasageri care călătoresc în SUV-ul japonezilor nu vor avea nicio problemă de acomodare, iar bagajele lor vor încăpea fără probleme în portbagajul de 550 de litri al mașinii. Singurul inconvenient în spate e lipsa unor aeratoare care să simplifice climatizarea.

Apoi, RAV4 mustește de spații de depozitare de toate felurile, vârful absolut fiind decupajul cu o formă inedită care apare în consola centrală. La prima vedere pare o ciudățenie, dar totul ți se va părea util atunci când îți vei da seama că în RAV4 poți intra implicit cu o cană cu toartă care-și va găsi fără probleme un loc stabil în mașină. 

Un plus și pentru materialele utilizate de Toyota la interior. Chiar dacă este în mod evident piele artificială, materialul de pe bord este moale și plăcut la atingere. Totul e să reziste la testul timpului.

  • razvan, vineri, 06.05.2016 08:26

    cred ca noul rav4 hibrid este de preferat celui cu motorizare diesel

  • cititorul turmentat, vineri, 06.05.2016 08:56

    ia zii Madalino cum ti se pare, asteptam de la tine si restul informatiilor care nu se dau in presa, alea direct de la producator..... cat despre masina imi place sunt curios cum merge motoru asta de 2 L 143CP si 320 NM probabil ca unul de VW :)))) cifrele fiind identice....glumesc, motorul dinainte de 2.2 merge bine

  • BAU, vineri, 06.05.2016 09:16

    Maina anosta plictisitoare cu bord din anii 90 motor zgomots suv fara 4X4 pret mare doar pentru medelin poate fi masina perfecta .

  • mishazaitev, vineri, 06.05.2016 10:30

    @cititorul turmentat Acum il cheama Serrgiu -::)))) @BAU De ce si-ar lua cineva un SUV 4x2, nici eu n-am sa pricep vreodata. Insa te asigur ca RAV4 4x4 este unul dintre suv-urile care se descurca cel mai bine in teren accidentat din clasa lui!

  • scamel, vineri, 06.05.2016 10:42

    mda o masina oarecare pentru indivizi oarecare fara preocuparea de a iesi in fata. @ AM sa fie adevarat ca forester 2.0d care este permanent 4x4 consuma la fel sau chiar mai putin decat acest model si concurenta enumerata mai sus in varianta 4x2. asteptam un eventual test drive cu forester.

  • Scrooge, vineri, 06.05.2016 10:49

    Interior cu linii curajoase ?????? Raportat la ce an din istorie ? :))))))))))))))))))))))))))

  • mog, vineri, 06.05.2016 11:12

    forester diesel are consum mediu 5.7 pe cutia manuala si 6.1 pe automata.

  • doncarlo, vineri, 06.05.2016 13:04

    90% din vanzarile qashqai sunt 4x2

  • S, vineri, 06.05.2016 13:17

    Motorul este de la BMW (N47)

  • @doncarlo, vineri, 06.05.2016 14:01

    90% auzi! :)) cum ai calculat? ai folosit abacul?

  • julien, vineri, 06.05.2016 14:04

    juri ca e outlander.................foarte reusita

  • un cetatean, vineri, 06.05.2016 14:06

    Pt cei care compara marca VW ( etalonul minciunii auto ), cu Toyota. Cati dintre voi ati condus sau ati detinut vreodata vreo Toyota ? Proprietarii de Toyota stiu la ce ma refer. Masinile lor n-au moarte.

  • DanG, vineri, 06.05.2016 14:39

    @un cetatean. Am avut si eu o masina fara moarte: Skoda. Peste 300.000 km fara probleme. Stii ce savoare are la condus? Are gustul infrangerii. Asta e si motivul pentru care soferii de skoda sunt printre cei mai agresivi in trafic, de suparare si de plictiseala :)) daca asta e pretul pentru "fara moarte", mai bine nu. Inca nu am vazut o toyota care sa ma faca sa o conduc, da sa si o cumpar...interioarele alea ma oripileaza. Plastic lucios...mmmmmmm

  • @un cetatean, vineri, 06.05.2016 14:57

    n-au moarte pe dracu, am avut un avensis si s-a rupt vibrochenu in motor dieselul de 2L D-4D, am mai scris lucru asta pe AM, cei care urmaresc constant discutiile probabil au citit postarea mea......asa ca fuck off nu veni cu argumente de astea ca nu te cred.

  • un cetatean, vineri, 06.05.2016 15:00

    @@un cetatean Si Avensisul era de la un prieten care la randul sau avea alt prieten care era al unui vecin , nu ? Cum zici tu, fuck off nu veni cu argumente de astea ca nu te crede nimeni fara probe contrarii. Ai putea demonstra lucrul asta prin facturi de service. Lasa un email cu pozele facturilor de service pt a te putea crede cu totii.

  • @un cetatean, vineri, 06.05.2016 15:21

    verifica daca nu crezi la reprezentanta Toyota din Pipera, daca e o reprezentanta care se respecta ar fi trebuit sa inregistreze defectul, s-a intamplat in 2012, masina a fost iesita din garantie am facut doar constatarea la ei, am primit un deviz de reparatie de m-am scarpinat unde nu m-a mancat niciodata, am luat masina si i-am schimbat motorul cu unul din dezmembrari, daca chiar vrei sa te convingi iti stau la dispozitie

  • un cetatean, vineri, 06.05.2016 16:02

    @@un cetatean Prietene. N-avem timp de prostiile tale. Lasa o adresa de email prin care iti voi propune sa demonstrezi vizual, prin ceea ce ai trecut. Cei de la service n-au obligatia sa-i dea oricui informatii. Ca si cum ai intra in Palatul Guvernului cerand sa-ti dea tie informatii ''un muritor de rand'' ce s-au facut cu toate taxele si impozitele. Ti-am zis: ai posibilitatea sa demonstrezi acest lucru prin adresa de email fara nici un fel de probleme in deplin anonimat . Multumesc ! Astfel consider ca mi-am pierdut timpul degeaba cu tine.

  • un cetatean, vineri, 06.05.2016 16:12

    Pana atunci, iti dau sa verifici clasamentu JD Power care i-a in calcul masini cu vechime de 3-5 ani , 5-8 ani, 8-10 ani, 10-15 ani, smad , aici unde Toyota face legea. http://www.jdpower.com/

  • doncarlo, vineri, 06.05.2016 16:48

    Giurgea a facut test cu varianta hibrid 4X4 si a recomandat 4x4 diesel LOL

  • razvan, vineri, 06.05.2016 18:47

    @doncarlo Giurgea...Hm...el da specialist

  • yany, sâmbătă, 07.05.2016 20:25

    Ce interior "ciudat" , asta ca sa ma exprim elegant

  • Coco, duminică, 08.05.2016 13:17

    Mașină corectă și atât. Să fim serioși și să recunoaștem că în segmentul în care se încadrează sunt multe modele peste.

  • r, luni, 09.05.2016 13:33

    Dacă motorul e de la bmw înseamnă că galeria de admisie e piesă consumabilă (printre multe altele). Dar măcar nu va consuma ulei ca cele de 2,2 originale toyota.

  • Adi, miercuri, 11.05.2016 09:35

    Si uite asa KIA Sportage isi mareste cota de piata

  • dgate, joi, 19.05.2016 13:17

    Kia Sportage a mult peste atat la interior cat si la exterior.Asa cum s-a mai scris, masina anosta, plictisitoare cu gust de infrangere. Fac pariu pe cat vreti voi ca nu e vreo toyota pe la noi prin romania cu peste 400.000 de km care sa mai si mearga...

  • AdrianFidi, duminică, 07.08.2016 17:23

    mai bine nu

  • Vasile, miercuri, 28.12.2022 13:25

    Am eu așa Toyota 2016 2.0 disel motor BMW N47 consumă ulei în exces ,9 litri la 10 mii,are la bord 22) mii,să știut ce cumpăr ,nu recomand,cutia vibrează schimbătorul ft tare ,i-am anulat IGR ca nu se mai putea,nu recomand

  • Vali, vineri, 27.01.2023 10:53

    DGATE am avut eu și am vandut-o acum 2 luni o Toyota Avensis adusa din Olanda ,care la momentul vânzării am dat-o cu 771mii km și care a avut doar un ambreiaj schimbat pe la 570mii, un alternator și un suport motor ca piese mai complexe și mai costisitoare.Asa ca ...