Interior
Designul nu înseamnă doar linii trasate pe tablă, ci și un colaj interior cât mai plăcut. Iar RAV4 este atât de schimbat în habitaclu după cel mai recent facelift, încât e pur și simplu greu de recunoscut. Probabil că un posesor de RAV4 vechi care intră în mașină va căuta elemente grafice cu care să mașina. Sau va coborî pentru a se asigura că a intrat în mașina corectă.
Toyota a aplicat o parte dintre învățăturile pe care le-a asimilat la dezvoltarea gamei de dată recentă Lexus și a desenat noul RAV4 într-un mod cât mai spectaculos cu putință. Bordul este complet modificat și are o formă inedită, cu o protuberanță orizontală care găzduiește deasupra display-ul central de 7 inch și comenzile lui, butonul de pornire/oprire a motorului și comenzile climatizării.
Dedesubt, ferite de ochii șoferului, se află comenzi pe care în mod normal le accesezi mai rar, dar care în unele cazuri sunt utile atunci când mașina rulează, cum ar fi încălzirea în scaune sau încălzirea în parbriz. În aceste condiții, așezarea lor sub o "bordură" care te face să te apleci când la accesezi nu e foarte fericită.
Display-ul central este de dimensiuni medii și mai are de recuperat la nivel de grafică, dar funcțiile pe care le acoperă pot fi accesate rapid și fără prea multă bătaie de cap de un potențial client care nu a mai intrat în viața lui într-un model Toyota. Poziționarea ecranului este însă defectuoasă, pentru că acesta stă perfect orizontal, ceea ce înseamnă că de pe locul șoferului vei vedea în permanență o reflexie deranjantă în partea dreaptă a sticlei care acoperă ecranul.
Apropo de display-uri, notez faptul că între ceasurile de bord a apărut un ecran color de 4.2 inch care găzduiește informațiile computerului de bord. Paradoxal, grafica de aici e mult superioară ecranului central. Deci se poate.
Dacă RAV4 merită nominalizat la un capitol, acela este însă aspectul practic și spațiul. Patru pasageri care călătoresc în SUV-ul japonezilor nu vor avea nicio problemă de acomodare, iar bagajele lor vor încăpea fără probleme în portbagajul de 550 de litri al mașinii. Singurul inconvenient în spate e lipsa unor aeratoare care să simplifice climatizarea.
Apoi, RAV4 mustește de spații de depozitare de toate felurile, vârful absolut fiind decupajul cu o formă inedită care apare în consola centrală. La prima vedere pare o ciudățenie, dar totul ți se va părea util atunci când îți vei da seama că în RAV4 poți intra implicit cu o cană cu toartă care-și va găsi fără probleme un loc stabil în mașină.
Un plus și pentru materialele utilizate de Toyota la interior. Chiar dacă este în mod evident piele artificială, materialul de pe bord este moale și plăcut la atingere. Totul e să reziste la testul timpului.
cred ca noul rav4 hibrid este de preferat celui cu motorizare diesel