Toyota RAV4 Hybrid

2.5 Hibrid 197CP 4x4 Aut1 Luxury

Motor / Transmisie

4.0

Am făcut cunoștință cu cel mai puternic sistem hibrid oferit de Toyota în Europa cu ocazia testului internațional desfășurat în Alicante, Spania. Japonezii au fugit de gradele cu minus din țările vest europene și au ales cele 18 grade cu plus pentru a nu pune la încercare bateria hibridului RAV4.

Introdus odată cu faceliftul pentru jumătatea carierei, Toyota RAV4 hibrid își propune să educe gusturile europenilor, așa cum a făcut-o și Auris. Versiunea HSD a compactei este mai bine vândută decât propunerile diesel și benzină. Fix aceasta este și ținta crossover-ului: 66% din clienții noului RAV4 facelift vor alege versiunea hibridă. Dieselul ar trebui să spună adio popularității.

Acum să vedem și de cine este bătut dieselul. Sunt trei la număr: unul convențional și două electrice. Unitatea clasică este un propulsor pe benzină în ciclu Atkinson, cu o capacitate de 2.5 litri. El este ajutat de un propulsor electric poziționat pe axa față. Surpriza este însă un al doilea motor cu zero emisii amplasat pe cea spate, a cărui funcționare este determinată fie de pierderea aderenței, fie de nevoia de a pleca de pe loc eficient. Cu alte cuvinte, ca să fie simplu pentru toată lumea, motorul electric de pe axa spate este, de fapt, tracțiunea integrală atât de necesară unui crossover. Dar despre asta vorbim mai multe la ținuta de drum.

Revenind la ceea ce simte șoferul, trebuie să spunem că unitatea pe benzină oferă 152 de cai putere și 206 Nm. Agregatul elecric față contribuie și el cu 140 de cai și 270 de Nm. Cel posterior are și el 67 de cai și 139 Nm. Nu vă chinuiți să faceți adunarea. RAV4 Hybrid are 197 de cai putere, iar asta se simte atunci când călcați mai tare pedala de accelerație.

Mașina pornește în modul electric, adică pe nesimțite, într-o tăcere deplină. Trece însă în extrema cealaltă dacă apăsați pedala la fund și treziți brusc unitatea pe benzină, care se aude pătrunzător în habitaclu. Fiind vorba de o transmisie de tip CVT, nu o să simțiți vreo retrogradare bruscă sau vreo smucitură care să vă dezgroape resurse ascunse. Dincolo de zgomotul motorului desoperiți resurse oferite liniar.

RAV4 hibrid oferă trei moduri de rulare: unul electric, ale cărui performanțe sunt atât de timide încât abia dacă le-aș menționa (aproape un kilometru autonomie dacă viteza maximă nu sare de 50 km/h), unul Eco, gata să calibreze motorul și să anestezieze totul pentru un consum redus și un mod Sport, în care propulsoarele lucrează împreună, iar puntea spate trimite și ea putere pentru a ajuta la plecarea rapidă de pe loc.

  • @AM, luni, 25.01.2016 11:55

    ...in loc de korando mai bine ati fi bagat tiguan (stiu ca se asteapta noua generatie)dar ati mai facut-o si la alte modele deci...Sau ...l-ar fi prea eclipsat si...nu dadea bine.

  • rotila, luni, 25.01.2016 13:55

    traznet capitolul despre motor/transmisie. de ce n-ai ramas la sushi?

  • C-G-C, luni, 25.01.2016 16:14

    Singura masina interesanta de la Toyota. Retin ca am facut un drive test cu varianta anterioara si am ramas placut impresionat. Nu stiu daca noua fata este neaparat pe gustul in meu, insa in linii mari masina nu s-a schimbat si pot sa spun ca este un produs ok, chiar raportat la concurenta. In nici un caz nu as opta pt un Tiguan in locul acestui RAV. P.S.: "Salut" @vianu... eram dator!

  • arhitect, luni, 25.01.2016 16:35

    Din pacate, dupa parerea mea, linia de design Toyota nu este la nivelul de rafinament pe care il ofera, de exemplu, Mazda ...in cazul de fata discutam de Mazda CX 5, iar asta se simte in cifrele de vanzari in Europa. Pe alte continente designul conteaza mai putin si fiabilitatea Toyota se vinde bine.

  • Madalescu_Georgian, luni, 25.01.2016 21:23

    @@AM, Tiguan nu are nici cea mai vaga ''experienta'' in off-road......Asa ca mucles ! On Topic : O masina care nu poate fi descrisa in cuvinte. Pe langa faptul ca RAV4 si Sportage sunt intemeietorii acestui segment, acum Rav4 vine sa denote ca este si primul crossover hybrid al acestui segment.

  • Mda, luni, 25.01.2016 22:55

    Mor de ras, Rav4 mai are mult pana la Tiguan. Vorbim aici de SUV si nu de veleitati off-road de care sunt interesati 5% din cei care cumpara din acest segment.

  • LR, marţi, 26.01.2016 09:16

    Dacă vorbim de crossover hibrid, pe piață există de ceva timp un frate al lui Mitsu ASX: Peugeot 4008 4x4 Diesel Hybrid. Parcă are cutie secvențială.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 09:36

    Citez dintr-un comentariu care denota mult ''profesionalism'' : ''Mor de ras, Rav4 mai are mult pana la Tiguan. Vorbim aici de SUV si nu de veleitati off-road de care sunt interesati 5% din cei care cumpara din acest segment'' . Pai sa nu tragi o burta de ras cand citesti astfel de ineptii ?

  • @madalescu, marţi, 26.01.2016 10:56

    ...pe respectivul...il intereseaza doar si doar sigla ,scaunele ,covorassele si probabil ceva gat-geturi ....aaa sa aibe si volan restul e pt.5% care oricum nu conteaza...

  • pardon..., marţi, 26.01.2016 10:57

    ....gatget-uri...

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 11:09

    @@madalescu, Eu cred ca ''respectivul'' nu prea are nici o legatura cu domeniul auto. E ca si cum ar zice ca si-a luat M5 in caroserie E39 rupt in 14 inmatriculat la Bulgari care mai mult de 100 de cai nu mai scoate , dar l-a luat doar ca sa arate cat de ''cool'' este. Acelasi lucru si cu Tiguan 2.0 DieselGate.....UPS pardon TDI am vrut sa zic.Deh ca iar confund motoarele :)))))))

  • WJH_1One, marţi, 26.01.2016 14:06

    Un raport calitate/pret imbatabil. Respect Toyota !

  • andi77, marţi, 26.01.2016 16:56

    Deci e singura masina care detecteaza pitoni.Da..... anaconde nu detecteaza? Aloooooooooooooooo tehnoredactareaaaaa trezireaaaaa.

  • razvanis, marţi, 26.01.2016 17:21

    Astia nu sunt in stare sa produca o cutie de viteze automata contemporana? Tot rahatul ala de cvt ? Marea Toyota anii 80

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 17:28

    Poftim cutie aici automata ''contemporana'' mai ''expertule'' http://www.realitatea.net/dupa-4-ani-de-munca-japonezii-au-lansat-o-nebunie-de-lexus-prima-ma-ina-cu-10-trepte-de-viteza_1865301.html

  • Mitica Blajinul, marţi, 26.01.2016 19:27

    Chiar are rost o cutie automata cu 10 trepte? Dupa 4 ani de munca? Parca anul trecut, alti constructori spuneau ca o asemnea cutie (10 rapoarte) nu-si are rostul.Sau , poate numai japosii sunt in stare de asa ceva.

  • Razvan, marţi, 26.01.2016 20:25

    Maine as lua-o si as tine-o 10 -12 ani.

  • AndreiRN, marţi, 26.01.2016 22:34

    Masina pt femei si metrosexuals.

  • top, marţi, 26.01.2016 23:43

    andreirn tesla ptr ce e?

  • Mitica Blajinul, miercuri, 27.01.2016 08:42

    Bordul ala este mortal. Prefer sa conduc o masina si nu o "pussy".

  • rotila, miercuri, 27.01.2016 11:21

    @ andi 77 la doua zile dupa semnalare eroarea nu a fost remediata. nu-l intereseaza de loc comentariile. un rival adevarat este outlander nu asx si mx5.

  • andi77, miercuri, 27.01.2016 13:48

    Domnu' Mester vedeti ca lu domnu' Mirica ii e foame si a inceput sa manance litere domle sau are ceva iluzii optice vede "pitoni " sau inventeaza cuvinte noi :"posibilitaea ".

  • dgate, miercuri, 27.01.2016 19:32

    Clar , bordu e mortal mai ales daca are airbag Takata :)) sau cum i o mai zice:))

  • AndreiRN, miercuri, 27.01.2016 19:53

    Tesla este pt ecologisti sau zgarciti. Majoritatea s-au vandut ca masina de firma nu ca masina personala. Asta daca sti diferenta.

  • adi, miercuri, 14.03.2018 14:07

    Intrebare:cum adica pe modul electric masina merge maxim 1 km???adica folosesti partea electrica doar pt pornire iar in rest mergi pe benzina? intreb pentru ca nu stiu, nu sunt deloc ironic. Pentru ca daca e asa atunci nu mai pricep ideea de hybrid. multumesc anticipat pt raspuns!