Motor / Transmisie
Am făcut cunoștință cu cel mai puternic sistem hibrid oferit de Toyota în Europa cu ocazia testului internațional desfășurat în Alicante, Spania. Japonezii au fugit de gradele cu minus din țările vest europene și au ales cele 18 grade cu plus pentru a nu pune la încercare bateria hibridului RAV4.
Introdus odată cu faceliftul pentru jumătatea carierei, Toyota RAV4 hibrid își propune să educe gusturile europenilor, așa cum a făcut-o și Auris. Versiunea HSD a compactei este mai bine vândută decât propunerile diesel și benzină. Fix aceasta este și ținta crossover-ului: 66% din clienții noului RAV4 facelift vor alege versiunea hibridă. Dieselul ar trebui să spună adio popularității.
Acum să vedem și de cine este bătut dieselul. Sunt trei la număr: unul convențional și două electrice. Unitatea clasică este un propulsor pe benzină în ciclu Atkinson, cu o capacitate de 2.5 litri. El este ajutat de un propulsor electric poziționat pe axa față. Surpriza este însă un al doilea motor cu zero emisii amplasat pe cea spate, a cărui funcționare este determinată fie de pierderea aderenței, fie de nevoia de a pleca de pe loc eficient. Cu alte cuvinte, ca să fie simplu pentru toată lumea, motorul electric de pe axa spate este, de fapt, tracțiunea integrală atât de necesară unui crossover. Dar despre asta vorbim mai multe la ținuta de drum.
Revenind la ceea ce simte șoferul, trebuie să spunem că unitatea pe benzină oferă 152 de cai putere și 206 Nm. Agregatul elecric față contribuie și el cu 140 de cai și 270 de Nm. Cel posterior are și el 67 de cai și 139 Nm. Nu vă chinuiți să faceți adunarea. RAV4 Hybrid are 197 de cai putere, iar asta se simte atunci când călcați mai tare pedala de accelerație.
Mașina pornește în modul electric, adică pe nesimțite, într-o tăcere deplină. Trece însă în extrema cealaltă dacă apăsați pedala la fund și treziți brusc unitatea pe benzină, care se aude pătrunzător în habitaclu. Fiind vorba de o transmisie de tip CVT, nu o să simțiți vreo retrogradare bruscă sau vreo smucitură care să vă dezgroape resurse ascunse. Dincolo de zgomotul motorului desoperiți resurse oferite liniar.
RAV4 hibrid oferă trei moduri de rulare: unul electric, ale cărui performanțe sunt atât de timide încât abia dacă le-aș menționa (aproape un kilometru autonomie dacă viteza maximă nu sare de 50 km/h), unul Eco, gata să calibreze motorul și să anestezieze totul pentru un consum redus și un mod Sport, în care propulsoarele lucrează împreună, iar puntea spate trimite și ea putere pentru a ajuta la plecarea rapidă de pe loc.
...in loc de korando mai bine ati fi bagat tiguan (stiu ca se asteapta noua generatie)dar ati mai facut-o si la alte modele deci...Sau ...l-ar fi prea eclipsat si...nu dadea bine.