Tinuta de drum
Arteon facelift și Arteon Shooting Brake reprezintă vârfurile de gamă pe care Volkswagen le propune în segmentul non-SUV. Iar acest lucru ar fi trebuit să se simtă și în timpul rulării. Exemplarul de test a fost echipat cu suspensia standard, iar în timpul rulării, simți cum inginerii germani au infuzat ceva sportivitate comportamentului dinamic. Aceștia și-au dorit să propună o ținută de drum mai apropiată de cea a unui GT, gata să înghită sute de kilometri de autostrăzi fără ca șoferul să fie nevoit să oprească des pentru pauze de revitalizare. Arteon Shooting Brake va trece fără probleme peste denivelări, însă parcă mi-aș fi dorit ca mașina să aibă un pic mai mult din confortul, să zicem, al unui Clasa C T-Modell. Și tind să cred că o parte din această problemă o vei putea rezolva prin bifarea pachetului cu amortizoare adaptive (1.095 de euro) și prin alegerea unor jante mai mici (exemplarul de test a avut jante pe 19 inch).
Dar cine îi poate învinui pe nemți când modelul lor înceară să joace la două capete? În segment vei descoperi mașini ale căror suspensii țin mai mult la confortul pasagerilor, dar și break-uri cu ADN sportiv care se exteriorizează mai mult atunci când le inviți să adulmece drumuri virajate.
Arteon Shooting Brake reușește să se înscrie cu lejeritate pe viraje și o face fără foarte mult ruliu. Ce-i drept, și tracțiunea integrală ajută din plin ca resursele să fie direcționate cât mai corect acolo unde este necesar.
Direcția lui Arteon Shooting Brake este setată astfel încât să înțelegi cu ușurință intențiile mașinii, feedback-ul primit fiind unul bun. În modul de rulare Sport, precizia se îmbunătățește, iar nivelul de implicare al șoferului crește.
Ai ai ce de bling, ce de roz, ce "evacuari"...the horror :)