Motor / Transmisie
Prietenul meu care se pricepe la toate s-a prezentat la treabă alături de un motor diesel care va intra lejer în cărțile de istorie ale automobilului. Cu bune și cu rele, desigur. Ca orice personaj istoric. Este vorba despre motorul 2.0 TDI, într-o versiune de putere care nu își propune să impresioneze. Adică doar 102 cai putere.
Din fericire, cuplul este destul de generos, adică 280 de Nm, și poate mișca destul de bine mașina. Cel puțin atunci când este goală. Valoarea de cuplu este livrată între 1500 și 2500 de rotații, o plajă corectă, în care te-aș sfătui să ții mașina cât mai mult, tocmai pentru a profita de valoarea mare de moment motor.
Caddy se mișcă bine la viteze urbane și de drum național. Însă, atunci când crești ritmul și cauți să ocupi toate cele 5 locuri sau spațiul uriaș din portbagaj, atunci motorul pierde serios din elan și brusc începi să afli semnificația cuvântului „răbdare”.
Însă, un client de Caddy nu este preocupat așa mult de dinamică. E preocupat de cum se conduce mașina asta. Foarte ușor. Volkswagen a reușit o rafinare excelentă a funcțiilor. Ambreiajul cuplează ușor, iar timoneria cutiei manuale cu șase rapoarte a fost îmbunătățită. Totul se leagă perfect și ușurează sarcinile celui de la volan.
Chiar dacă ai o cutie manuală, Caddy promite să nu te obosească în trafic aglomerat. Tocmai datorită acestei simbioze între motor și transmisie. Cele șase trepte sunt ușor de găsit, pentru că timoneria a devenit acum mult mai precisă. Etajarea treptelor este cam lungă, însă e clar că vorbim despre un sacrificiu de dragul consumului. Spre exemplu, vei găsi rare situațiile în care vei folosi treapta a șasea.
Am lăsat la final antifonarea motorului. Chiar dacă vorbim despre o platformă nouă, aici încă mai e loc de îmbunătățiri. Mult loc. Dieselul este guraliv și temperamental. Din fericire, sistemul start-stop nu mai emite vibrații neplăcute la repornire.
Bordul e de-a dreptul horror pare de maxi-taxi rural.