Motor / Transmisie

4.0

Prietenul meu care se pricepe la toate s-a prezentat la treabă alături de un motor diesel care va intra lejer în cărțile de istorie ale automobilului. Cu bune și cu rele, desigur. Ca orice personaj istoric. Este vorba despre motorul 2.0 TDI, într-o versiune de putere care nu își propune să impresioneze. Adică doar 102 cai putere.

Din fericire, cuplul este destul de generos, adică 280 de Nm, și poate mișca destul de bine mașina. Cel puțin atunci când este goală. Valoarea de cuplu este livrată între 1500 și 2500 de rotații, o plajă corectă, în care te-aș sfătui să ții mașina cât mai mult, tocmai pentru a profita de valoarea mare de moment motor.

Caddy se mișcă bine la viteze urbane și de drum național. Însă, atunci când crești ritmul și cauți să ocupi toate cele 5 locuri sau spațiul uriaș din portbagaj, atunci motorul pierde serios din elan și brusc începi să afli semnificația cuvântului „răbdare”.

Însă, un client de Caddy nu este preocupat așa mult de dinamică. E preocupat de cum se conduce mașina asta. Foarte ușor. Volkswagen a reușit o rafinare excelentă a funcțiilor. Ambreiajul cuplează ușor, iar timoneria cutiei manuale cu șase rapoarte a fost îmbunătățită. Totul se leagă perfect și ușurează sarcinile celui de la volan.

Chiar dacă ai o cutie manuală, Caddy promite să nu te obosească în trafic aglomerat. Tocmai datorită acestei simbioze între motor și transmisie. Cele șase trepte sunt ușor de găsit, pentru că timoneria a devenit acum mult mai precisă. Etajarea treptelor este cam lungă, însă e clar că vorbim despre un sacrificiu de dragul consumului. Spre exemplu, vei găsi rare situațiile în care vei folosi treapta a șasea.

Am lăsat la final antifonarea motorului. Chiar dacă vorbim despre o platformă nouă, aici încă mai e loc de îmbunătățiri. Mult loc. Dieselul este guraliv și temperamental. Din fericire, sistemul start-stop nu mai emite vibrații neplăcute la repornire.

  • Daddy, luni, 22.03.2021 15:17

    Bordul e de-a dreptul horror pare de maxi-taxi rural.

  • Fanel_, luni, 22.03.2021 15:45

    viitoarea mea masina de colectie

  • gabi_o, luni, 22.03.2021 16:05

    2.0 TDI - 102 CP si 5.4% extern, 2.0 TDI - 102 CP, de la 27.000e, 2.0 TDI - 75 CP, Wow, toate astea in 2021?

  • Rov, luni, 22.03.2021 18:03

    Design-ul e horror, parca VW se intoarce in timp si copiaza Hyundai-urile de acum 10 ani. La fel id3 si id4. In schimb noul Ioniq5 e ce ar fi trebuit sa faca VW... Cred ca s-au plictisit de succese, designerii si managerii nemti, urmeaza epoca Coreana si Chineza se pare.

  • Laur, luni, 22.03.2021 21:09

    Arata excelent. Iar ptr cei care comenteaza in privinta CP, acum ce vreti, si noxe cat mai mici, si putere mare? Nu mai merge. Las ca va obisnuiti cat de curand cu baterii.

  • PMC, luni, 22.03.2021 21:40

    E cam scumpa, da, dar daca te gandesti ca o iei pe 10 ani sau mai mult, o sa care marfa in siguranta si pe tine in confort tot timpul asta, merita banii. Motoarele Diesel de 2 L si 100 CP cred ca merg forever. N-o sa tina caroseria cat o sa duca acel motor. Pentru o mica afacere, problema se pune in cifre reci, nu design. Cat timp o sa vrei sa folosesti masina asta, cat de mult o sa mearga, cate economii faci cu o masina noua vs. o rabla SH samd samd. Cine ia asa ceva nu se uita la design. Ala e secundar. Cred ca e o varianta foarte buna daca stii sa calculezi si stii care ti-s prioritatile.

  • ds, marţi, 23.03.2021 09:08

    Cam scump. Dar văd că pe situl lor prețul pleacă de la 20.300, ceea ce e mai omenesc, mai ales dacă ne gandim că firmele care au flote nu se omoară cu confortul șoferilor. Cred că varianta cu toate dotările va prinde doar la micii întreprinzători. @Laur și ți se pare că 123 g/km CO2 este puțin?

  • Laur, marţi, 23.03.2021 11:18

    @ds Ai dreptate, nu e fantastic. Dar asta e tendinta, deja nimeni nu mai merge pe motoare mari. La modelul anterior, aveau undeva la 130 - 140 g/km conform noilor norme de calcul. Oricum vanzarile in acest segment se fac ptr transportul de marfa, nu pentru plecat cu ea in concediu cu familia. Dar masina ramane emblematica in segmentul ei. Motorul de 2 litri este genial.

  • ironie!?, miercuri, 24.03.2021 10:32

    Avand in vedere ca aceast autoturism a fost creat pentru o anumita categorie de "profesionisti", sau pentru ei, mi-ar fi placut ca pozele (o poza face cat o mie de cuvinte) sa reprezinte utilitatea acestuia(pozele nr. 12 si 13 sunt de rasu-plansu). Sunt ferm convins ca cei care o cumpara o achizitioneaza pentru capacitatea de incarcare si nu pentru Sigla marcii (vezi poza nr. 15), sau pentru bara fata(vezi poza nr. 16). In alta ordine de informatii prezentate constat ca cuplu acestui motor este 280 Nm si 320 Nm, in functie de "piciorul soferului".

  • l, joi, 01.04.2021 10:40

    "Priceput la toate" si totodata la nimic. Nu exceleaza la nimic. Cum zicea fanel, viitoare masina de colectie. Cine vrea sa transporte isi ia o duba mai mare la banii astia.

  • Mihai, sâmbătă, 24.07.2021 07:33

    Bună ziua, poate sunt poate nu unul dintre persoanele care au achiziționat un caddy maxi 2021, pro și contra, confort acceptabil, consum bun, cred ca sunt făcute pt autostrada la drum se așează foarte bine bine, trapta 6 calmează motorul, dacă mergi pe un drum din România bordul trancane de zică ca îl tragi duma masina, ușile spate sunt super la fel și cea culisanta, presurile sunt foita de hârtie și nu au un suport de pridere și fug tot timpul, în rest pare ok, am doar 400 km, timpul rezolva totul.

  • Ioan josanu, miercuri, 04.10.2023 06:26

    am cumpărat un vw caddy din 2012, 2.0, benzina+CNG. Am inteles ca nu avem in țara stații de alimentare cu CNG, și ca ar trebui transformat pentru GPL, știe cineva ce presupune aceasta transformare și unde anume se poate face?