Motor / Transmisie
Pentru a opta generație Golf, Volkswagen a optat pentru o gamă completă de motorizări. Ai propulsoare diesel gata să te facă să uiți de stațiile de alimentare atunci când pleci la drum lung, ai motoare pe benzină cu care vei descoperi tehnologia mild-hybrid, și ai și un sistem plug-in hybrid care vine împachetat într-un pachet sport sub denumirea GTE.
Testul nostru a avut alături versiunea 1.5 eTSI. Nemții au pus litera e în fața denumirii clasice pe care o utilizează pentru motoarele pe benzină pentru a scoate în evidență faptul că propulsorul nu este unul "obișnuit". Alături de unitatea cu ardere internă, Volkswagen a introdus un sistem mild-hybrid la 48V. Nu are componentele necesare pentru a oferi o rulare pur electrică, dar promite să dea o mână zdravănă de ajutor la plecările de pe loc, astfel încât consumul de carburant afișat de computerul de bord să fie pe placul multora.
Motorul pe benzină dezvoltă 150 de cai putere la 5.000 rpm și 250 Nm începând cu 1.500 rpm. Resursele sunt puse în valoare într-un mod liniar, răspunsul motorului fiind unul plăcut atât în exploatarea urbană, cât și pe porțiunile de drum național. Cuplul motor nu se ridică la nivelul oferit de un diesel, iar acest lucru mai știrbește din agilitatea oferită la turații reduse.
Propulsorul pe benzină este unul rafinat și nu o să-ți dea dureri de cap nici atunci când acul turometrul digital o să ajungă în treimea superioară. La viteze de drum național, cei 150 de cai putere sunt suficienți pentru a putea face depășiri în deplină siguranță.
Pentru a gestiona resursele motorului pe benzină, Volkswagen propune o transmisie DSG cu șapte trepte. Spre deosebire de vechiul Golf, noua generație adoptă un selector electronic de viteze Shift-by-Wire. Acesta este foarte simplu de utilizat, însă dimensiunile lui mici au reușit să dea naștere unor discuții interminabile în rândul fanilor. Da, este o schimbare importantă în acest univers pe care Golf l-a cultivat ani la rând, însă nu una pentru care vei fi nevoit să faci compromisuri.
Transmisia se comportă bine și reușește să-ți anticipeze acțiunile, indiferent că alegi să rulezi într-un mod agresiv sau preferi să fii ceva mai atent cu consumul. Schimbările de trepte sunt realizate într-un mod rafinat, fără ca transmisia să genereze vibrații sau smucituri la nivelul cabinei. Pentru controlul manual, Volkswagen oferă padele amplasate în spatele volanului. Le poți utiliza cu ușurință, însă rămân la o părere mai veche și consider că sunt subdimensionate.
La rivalii directi puteati scrie si de Honda Civic si Peugeot 308.