Volkswagen Golf

Motor / Transmisie

4.0

Pentru a opta generație Golf, Volkswagen a optat pentru o gamă completă de motorizări. Ai propulsoare diesel gata să te facă să uiți de stațiile de alimentare atunci când pleci la drum lung, ai motoare pe benzină cu care vei descoperi tehnologia mild-hybrid, și ai și un sistem plug-in hybrid care vine împachetat într-un pachet sport sub denumirea GTE.

Testul nostru a avut alături versiunea 1.5 eTSI. Nemții au pus litera e în fața denumirii clasice pe care o utilizează pentru motoarele pe benzină pentru a scoate în evidență faptul că propulsorul nu este unul "obișnuit". Alături de unitatea cu ardere internă, Volkswagen a introdus un sistem mild-hybrid la 48V. Nu are componentele necesare pentru a oferi o rulare pur electrică, dar promite să dea o mână zdravănă de ajutor la plecările de pe loc, astfel încât consumul de carburant afișat de computerul de bord să fie pe placul multora.

Motorul pe benzină dezvoltă 150 de cai putere la 5.000 rpm și 250 Nm începând cu 1.500 rpm. Resursele sunt puse în valoare într-un mod liniar, răspunsul motorului fiind unul plăcut atât în exploatarea urbană, cât și pe porțiunile de drum național. Cuplul motor nu se ridică la nivelul oferit de un diesel, iar acest lucru mai știrbește din agilitatea oferită la turații reduse.

Propulsorul pe benzină este unul rafinat și nu o să-ți dea dureri de cap nici atunci când acul turometrul digital o să ajungă în treimea superioară. La viteze de drum național, cei 150 de cai putere sunt suficienți pentru a putea face depășiri în deplină siguranță.

Pentru a gestiona resursele motorului pe benzină, Volkswagen propune o transmisie DSG cu șapte trepte. Spre deosebire de vechiul Golf, noua generație adoptă un selector electronic de viteze Shift-by-Wire. Acesta este foarte simplu de utilizat, însă dimensiunile lui mici au reușit să dea naștere unor discuții interminabile în rândul fanilor. Da, este o schimbare importantă în acest univers pe care Golf l-a cultivat ani la rând, însă nu una pentru care vei fi nevoit să faci compromisuri.

Transmisia se comportă bine și reușește să-ți anticipeze acțiunile, indiferent că alegi să rulezi într-un mod agresiv sau preferi să fii ceva mai atent cu consumul. Schimbările de trepte sunt realizate într-un mod rafinat, fără ca transmisia să genereze vibrații sau smucituri la nivelul cabinei. Pentru controlul manual, Volkswagen oferă padele amplasate în spatele volanului. Le poți utiliza cu ușurință, însă rămân la o părere mai veche și consider că sunt subdimensionate. 

  • andrei, miercuri, 16.12.2020 14:01

    La rivalii directi puteati scrie si de Honda Civic si Peugeot 308.

  • someone23, miercuri, 16.12.2020 14:19

    nu are catalizator ????????

  • andrei, miercuri, 16.12.2020 14:24

    pai vreti pret mic si evacuari reale. pai alea costa. pana si la e klasse de 60k euro ai tot false. deci ce sa mai zicem. toti vor pret mic dar tot felul de aiureli inutile. ca sa nu mai zicem ca la alea reale se uratesc in timp. dupa mine problemele la masina asta (pe care am condus-o cu motorul asta) sunt ca au taiat niste spatii de depozitare si ca puteau sa mai mareasca masina, creand mai mult loc la pasageri. 2-3 cm in lungime nici nu se simteau. la fel si touchurile alea. dar la muzica ai butoane pe volan, iar la climatizare eu unul nu prea umblu. iar alea cu butoane touch pe volan sunt si mai nasoale. dar motorul cu cutia, excelente. la fel si volanul si scaunul soferului. adica lucrurile cu adevarat importante.

  • Parere, miercuri, 16.12.2020 14:25

    Booring!

  • Tatraurs, miercuri, 16.12.2020 14:33

    Daca ar fi sa aleg strict intre Golf-ul asta si Octavia IV,as alege fara sa stau pe ganduri Skoda.Cu toate ca in Golf nu m-am suit ci doar in Octavia,mi se pare ca Skoda ofera mai mult si ca e si mai practica si chiar parca mai bine putin lucrata.

  • Tatraurs, miercuri, 16.12.2020 14:37

    @Andrei. Da,Civic-ul e concurent direct cu Golf-ul,personal mi se pare ca tehnic e peste Golf,pretul il are mult mai bun,performantele asisderea.Singura buba mi se pare designul horror al Civic.ului,desenat natang,hidos chiar.Macar are evacuarile reale dar chiar si asa,nu pot trece peste design-ul pe alocuri cocalaresc.

  • andrei, miercuri, 16.12.2020 15:21

    nu, skoda nu e deloc mai bine lucrata. au avut ei grija de asta. skoda e mai spatioasa, da. dar pretul a ajuns cam la fel, iar dpdv tehnic golful e superior. e suficient sa vezi cum se inclina skoda pe curbe.

  • Anonim, miercuri, 16.12.2020 15:23

    Si eu as alege o Skoda Octavia 4 in locul Golfului am mers peste 4 mii de km cu ambele masini . Skoda mai spatioasa , surprinzator mai atent lucrata , solutii mai practice pentru utilizator . Puntea spate difera dar pentru un condus normal nu am simtit nici o diferenta . Asta este parerea mea dupa ce am condus ambele masini desigur altul va prefera Golful ceva normal nu suntem identici toti.

  • Anonim, miercuri, 16.12.2020 15:26

    @ Andrei Golful a scazut mult la calitatea materialelor si la asamblare plastic tare cam peste tot , adevarat ca Skoda este cam la acelas pret dar tocmai ca are cam acelias materiale avantajul de aceias bani cumperi mai multa masina si mai simply clever

  • pipo, miercuri, 16.12.2020 16:16

    De aceea Skoda a fost "fortata" sa ridice usor nivelul Rapidului si sa scoata Scala pt. ca aceasta sa fie comparata direct ( fortat dpdmv) cu Golful si sa se evite pe cat posibil comparatiile ca cele din mesajele de mai sus cu Octavia. Dupa cum se pare, nu le-a reusit in totalitate. Celor de la VW , ca Skoda iese in castig oricum o dai , Scala e ridicata fortat mai sus in comparatii si astfel e luata in seama de mai multi potentiali clienti , iar Octavia e cam din start castigatoare la (asa zisa) clasa compacta-sedan.La detalii interior Octavia e peste Golf acuma, ca spatiu e incomparabila mai buna, pierde usor ca tinuta de drum . Una peste alta totusi , cumperi mult mai multa masina la aceeasi bani si e greu sa nu o iei in considerare chiar daca VW incearca sa ne 'educe' prin vocea presei auto ca acum de fapt Scala este concurentul . Mie personal nu imi place noul Golf , cel putin inca nu pot sa 'inghit" noul look , masina privita la exterior pare una veche si din clasa subcompacta. La interior designul plansei de bord este unul reusit insa, dar apoi te lovesti peste tot de taieri de costuri vizibile. Per total nu poti sa nu iti pui intrebarea "unde este evolutia" ,oricine se asteapta de la un nou model sa fie mai evoluat cam in toate fata de vechiul model, nu poti sa vii sa punctezi aici doar la sistemul multimedia . E greu sa nu remarci ca Octavia a evoluat cam la toate capitolele ( in afara de design exterior - dar asta e doar ceva personal/subiectiv)...aaa..scuze..uitasem ca Octavia nu se pune aici ! Ca sa fiu sincer , desi acum cativa ani nu as fi spus asta, acuma as alege fara a sta prea mult pe ganduri un Civic sau un Focus in detrimentul lui Golf , chiar daca ambele sunt usor deficitare la materiale si calitate constructie interior/detalii in fata lui ,dar per total raportul intre pret /calitate/ce ofera este unul net superior. Dar Golful are fanii lui , cei care nu vor sa riste si inca au mare incredere in fiabilitatea VW , una care ramane la nivel foarte ridicat per total viata a masinii , cu toate discutiile si hate-relile din ultima vreme. O masina pe care o poti folosi si peste 15-20 ani daca o ingrijesti.

  • zen, miercuri, 16.12.2020 17:40

    Pe parcursul testului din tara, 2 adulti+2 copii+3 trolere, 1,5TSi 130hp= 5L /100km.

  • ds, miercuri, 16.12.2020 18:49

    Ușor cu pianul pe scări! "A devenit o tradiție că Volkswagen Golf să conducă și să se impună, fără prea multe probleme, în topul european." Oare? Așa ziceți voi? Hai că o fi golful prin top, da' nu e chiar buricul pământului. Adică de prin 1964 incoce, de când e treaba cu mașina anului în Europa, Golf a câștigat de două ori, în 1992 și 2013, din cele 4 titluri al Volkswagen. Și mai sunt cu două reușite: Peugeot 307/308 tot de două ori, 2002 și 2014, din 4 titluri ale Peugeot, sau Clio tot de două ori din cele 6 titluri ale Renault. În altă ordine de idei, văd că v-a dat un consum mediu mixt de 7.5% în timp ce ei anunță 4.7%. Cam mare diferența. Mă rog, eu am tot zis că varianta "consum mixt" este o mare prostie. Niciodată în practică n-o să cazi pe consumul asta. Ce înseamnă consum mixt? Cât oraș, cât afară? Cât de aglomerat este orașul, pe ce se circulă afară? Șosele, autostrăzi? O tâmpenie! De altfel tot o tâmpenie mi se pare varianta cu motorașul (că altceva nu e) electric. Wow !!! scade consumul cu 0.4 litri la sută! Haaaa, haaaa... Asta e că să fie la număr că mășină electrică. De fapt, Mild-hybridele sunt orice altceva numai electrice nu.

  • ds, miercuri, 16.12.2020 18:51

    Ah, uitasem... treaba cu evacuări false mi se pare țig@nie fără margini.

  • Moldovean, miercuri, 16.12.2020 18:59

    Nota cred că e mai mică decât ce primea de obicei Golf 7. Și o merită - adică preț mare, dar calitatea a scăzut, primind în schimb mai multă tehnologie. Diferența dintre Golf și rivali a scăzut foarte mult, în anumite comparative Golf chiar pierzând primul loc. Poate faceți și voi comparative :) P.S. fotografiile sunt superbe.

  • LUCCI LUCIANO, miercuri, 16.12.2020 20:36

    Acum 15 ani, GTI-ul costa 25.000 euro......Si, sa dai patru stele la ,,Consum'' pt un 7,5 % mixt.....!?!?!?! Cam fortata premierea .

  • dany, miercuri, 16.12.2020 21:30

    Pana la urma masina asta de 150 CP are suspensie multibrat pe spate sau punte semirigida? Sau ati intrat si voi in retorica de prost gust indusa de producatori cu benzi luminoase la interior si alte sclipiciuri, care printre altele sunt un periol in timpul condusului...

  • Tatraurs, miercuri, 16.12.2020 22:27

    La intervalul de service vad ca scrie 36luni/ 60 000km.Daca e pe bune,un turbo pe benzina care foloseste si un ulei subtire( la vw e apa de ploaie 0w20,ulei albastru),daca se schimba uleiul la 60 000km,pur si simpli la 100 000km arunci masina la Remat desi sunt sceptic ca tine atat. Ma rog,poate e gandit intervalul cu un scop,sa nu mai o poti vinde mai departe ca nu mai are motor,nu ti-o mai ia nimeni,alta noua.Si pentru o aspirata e extrem de mult 60 000km,daramite un turbo care sa folosesca acelasi ulei atatia km.

  • sandersander, joi, 17.12.2020 09:42

    in articolul de mai sus semnat de dl .Socariciu se precizeaza ca " pentru varianta de 1.5 litri cu 150 CP, Volkswagen anunță un preț de 24.400 de euro.".Stimate domn "S" lipsesc din pret circa 6500euro pana la achizitie .Scuze informatia dvs. este eronata.

  • jiji, joi, 17.12.2020 10:39

    Vai cați specialiști în rable, tuciuri și clocitori cu care merg ei zi de zi ne învață cat de prost e acest golf.

  • @jiji, joi, 17.12.2020 11:25

    Asa e,jijele,acum treci si scrie si tu ceva din care sa invatam si noi.

  • pipo, joi, 17.12.2020 11:42

    @sandersander : cred ca se refera la varianta fara "e" cum este cea din test, eu asa inteleg .

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 02.01.2021 20:12

    "A devenit o tradiție că Volkswagen Golf să conducă și să se impună, fără prea multe probleme, în topul european." Hold on, autorule! In ce top? Golf-ul nu mai este de mult conducatorul detasat al topului european, ia uite-te un pic la concurenta! Cu Golf nu am mers dar am mers cu ID3 si sunt sigur ca au folosit aceleasi materiale la bord, precum si acele pseudo-butoane-touch(??) care sunt cea mai mare dezamagire la masina aia! Nu doar eu, dar toti oamenii care au mers cu ID3 mi au zis aleasi lucru: ce-i cu solutia asta idioata in loc de butoane si de ce are pe bord si portiere plastic ca de Logan?? (pe cuvant, nu e nicio exagerare). Mazda, Ford, Peugeot nici nu discuta cu Golf la materiale si calitatea ansamblarii, sunt mult peste VW. Atentie, nu vorbesc de Virtual Cockpit si alte brizbrizuri menite sa-ti atraga privirea. Atingeti portierele si bordul si o sa intelegeti ce zic. La multi ani!

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 02.01.2021 20:15

    @DS, touche! Excelent comentariu :))

  • SoriNXp, miercuri, 20.01.2021 15:24

    Garda la sol 15cm? Cred ca este o greseala.

  • PMC, luni, 08.02.2021 00:09

    Nu pot sa spun decat "Felicitari fotografului!" Excelente poze! Daca era Diesel, era infinit mai bine. Pentru ca, Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!