Interior
Pentru o perioadă bună de timp, Volkswagen nu riscat atunci când a operat modificări în dreptul gamei Golf. E riscant să aduci noutăți majore unui model care ani la rând se impune în Europa. Dar cu a opta generație, Volkswagen a decis că este momentul pentru o schimbare majoră în interior.
Imediat ce urci la bordul noului hatchback compact descoperi o planșă de bord nouă și o consolă centrală redesenată. În spatele volanului stă acum un instrumentar digital de bord "unit" într-un mod plăcut de ecranul central.
Consola centrală este acum mai aerisită datorită comenzilor integrate la nivelul sistemului de infotainment. Totodată, tunelul median devine și el mai simplu și minimalist. Ai un buton dreptunghiular pentru pornirea motorului, selectorul de viteze minuscul și butoanele care acționează frâna de parcare și funcția Auto Hold. În rest, nimic să-ți atragă atenția.
În partea de sus a planșei de bord, Volkswagen a optat pentru materiale moi la atingere, însă le-a îmbinat cu plastice puțin mai tari și nu atât de prietenoase. Aceeași filozofie a fost aplicată și în cazul fețelor de uși. În tot acest amestec de senzații, Volkswagen a reușit să păstreze finisajele bune, atuul cu care Golf a câștigat clienții ani la rând.
Pentru șofer, Volkswagen oferă un scaun ErgoActive cu funcții de memorie și masaj, iar șezutul bine profilat și suportul lateral bun te vor ajuta să treci fără probleme de drumurile lungi.
Pe fețele ușilor vei putea transporta o sticlă de apă de un litru și diverse obiecte de dimensiuni mici și medii, suporturile pentru pahare sunt bine profilate, iar cotiera, deși nu foarte mare, dispune de un capac care culisează. Volkswagen oferă un loc special pentru depozitarea cheii, dar și un spațiu cu încărcare wireless pentru telefoanele inteligente. În partea de jos a consolei, nemții au integrat două porturi USB-C, aceeași soluție fiind pregătită și pentru pasagerii din spate.
Pe bancheta din spate a lui Golf există spațiu bun la nivelul picioarelor, în timp ce spațiul pentru cap va fi suficient pentru cei cu o înălțime mai mică de 1.85 metri. Tunelul median rămâne în continuare ridicat și o să-i incomondeze pe cei care vor călători în zona centrală a banchetei.
Portbagajul are un volum de 381 de litri, valoarea fiind identică cu cea a vechii generații, însă la nivelul mediei din segment.
La rivalii directi puteati scrie si de Honda Civic si Peugeot 308.