Volkswagen Golf 8

1.5 Benzină Turbo Mild Hybrid (eTSI) Aut7 150CP

Motor / Transmisie

4.5

Sub capota care și-a pierdut acum amortizorul și s-a ales cu o tijă pe care o folosești manual (o involuție care ne trimite înapoi la Golf 4), Volkswagen a pregătit o gamă de motoare atent aleasă. E ca selecția celor mai buni jucători de fotbal la echipa națională, ca să fiu în ton cu asocierea dintre Volkswagen și Campionatul European de Fotbal.

A dispărut TDI-ul de 1.6 litri din rațiuni de eficientizare a ofertei. Locul lui a fost luat de o versiune mai modestă a motorului de 2.0 litri, care dispune acum de un catalizator dublu și de emisii extrem de reduse, sub 100 g/km. Bineînțeles, există și un diesel de 2.0 litri și 150 de cai putere, de care m-am îndrăgostit în Porto. Livrează resurse foarte bune, 360 de Nm fiind un cuplu de invidiat, menit să te satisfacă atât în oraș, cât și pe autostradă. Ceea ce m-a făcut să-l iubesc și mai tare a fost însă antifonarea, o problemă care a persitat până la Golf 7 pre-facelift. Acum este mult mai rafinat chiar și la turații înalte.

Nu același lucru îl pot spune despre benzinarul de 1.5 litri, alături de care am rulat în prima zi a testului internațional desfășurat la Porto. Motorul pe benzină cu patru cilindri și 150 de cai putere este și el rafinat și bine antifonat. Până ajungi la 5000 de rotații, unde ți se pare că strigă la tine prin gurile de ventilație. Dacă nu îi forțați limitele, va fi un propulsor agreabil. Rafinamentul lui se simte mai ales în oraș, acolo unde nu există vibrații la repornirea sistemului start-stop. Asta și pentru că el poate fi echipat cu un sistem micro-hibrid de 48V. Vine la pachet doar atunci când bifezi în lista de opționale cutia automată DSG. Ajută la oprirea motorului pentru mai mult timp în mediul urban și chiar poate contribui cu până la 50 de Nm în fazele de accelerare, de obicei la viteze mici, urbane. Bineînțeles, el poate recupera și energia irosită la frânare, pe care o înmagazinează într-o baterie de 250 Wh. E prea mică pentru o rulare pur electrică, dar este suficientă pentru a pune umărul la reducerea consumului.

Deși am condus și dieselul, atât de blamat în ultimii ani, am decis să vă povestesc în detaliu despre această motorizare pe benzină de 150 de cai benzină, cu sistem micro-hibrid. Ea este asociată unei transmisii DSG cu șapte rapoarte, care vine acum cu un selector Shift-by-Wire. Adică nu există o conexiune mecanică între selector și cutie, doar una electronică. Introducerea acestei tehnologii ne-a adus și o caricatură de schimbător de viteze, minuscul, dar ușor de utilizat, cu care oamenii vor fi nevoiți să se obișnuiască.

Cutia DSG se achită în continuare magistral de gestionarea resurselor. În cazul motorului de 1.5 litri are pe mână 250 de Nm, resimțiți pe o plajă de turații bogată, cuprinsă între 1500 și 3000 rpm. Etajarea cutiei și plaja de turații echilibrată fac din această versiune una cu resurse generoase. Chiar dacă valoarea cuplului nu se simte atât de abundentă ca în diesel.

Versiunea 1.5 eTSI (așa se vor numi motorizările cu micro-hibrid) asigură o rulare fluidă, fără sincope, cu o liniaritate pe care o mai găsești în segmentul premium. Nu simți alternarea treptelor și mașina acumulează viteză rapid. Când vine vorba de retrogradare, DSG-ul îți citește gândurile. Cutia este în continuare foarte promptă și este capabilă să mențină turația înaltă atunci când frânezi brusc, când rulezi la vale sau când simte că ai avut o repriză de viraje abordate susținut. Cu riscul de a mă repeta, cutia DSG este, de departe, cea mai bună transmisie din segmentul modelelor de volum și recomand oricui bifarea ei în lista de opționale.

Golf 8 beneficiază și de o listă simplificată de moduri de rulare (Eco, Comfort, Sport și Individual), iar diferențele dintre ele în ceea ce privește răspunsul motorului este considerabilă.

  • PMC, vineri, 13.12.2019 13:09

    Masina e superba, MAI ALES pe culoarea "monsoon gray" (ceva de genu parca se numeste) - acel gri nemetalizat. Impreuna cu liniile cromate si stopurile rosii, la spate chiar arata traznet. Chiar si botul, cu acele noi dungi din LEDuri, arata superb. In rest, interiorul probabil ca e un pic socant la inceput, cum se spune si in articol, dar sunt convins ca o sa se obisnuiasca lumea cu el. Daca pretul unui Diesel de 2 L + DSG o sa se aprope de 35.000, pe mine unul m-au pierdut ca si client. Diferenta fata de versiunea actuala ar fi de peste 5000 de eur, ceea ce e mult dupa orice standard ai privi-o. Sa vedem. :)

  • mk8, vineri, 13.12.2019 13:22

    Garda la sol? pare mai normala vs Focus Bine ca a ramas compact, cine vrea portbagaj ia variant. Design discutabil pt unii dar aerodinamic. Dovada 224 kmh vs 216 kmh G7 cu DSG tot 150 CP. Poate si putin mai greu - 8.5 s zero-suta vs 8.3s G7 dar neimportant. Hit sigur in continuare indiferent de pret - id.3 nu il inlocuieste prea curand

  • alex, vineri, 13.12.2019 13:46

    viitoarea mea masina. g6 o sa fie pensionat. ii ajunge. asteptam sa fie toate modelele disponibile. asta din test drive nu e la vanzare inca. si astept sa vad la ce pret e GTE-ul de 204cp.

  • PMC, vineri, 13.12.2019 13:46

    @mk8: indiferent de pret? La 35000 e deja la pret de A Klasse. Banii aia nu si-i justifica, e un golf, e "for the masses", nu pentru studentul rasfatat de parinti cu bani.

  • Calingura, vineri, 13.12.2019 13:53

    Este pentru prima data cand ma tem ca Golf-ul ar putea sa nu mai ia numarul 1 in toate testele comparative. Mi se pare efectiv penibil ca au renuntat la acele amortizoare. Nu iti schimbau viata dar dadeau impresia de premium. Inteleg ca la modelul cu ecran de 8 inchi ramane butonul de volum. Atlfel, ar trebui sa merg cu masina vreo 2 zile pana sa ma decid daca pot trai cu ea. Dar totul se joaca la prima impresie. Daca ma sui in ea si simt evolutia, atunci sunt un potential client. Daca si la testele numerice reiese ca antifonarea este mai buna cu macar 1-2 decibeli atunci cresc sansele. Dar daca pe un Style de 130 de cai care costa 24000 cu optionale ca ale mele, va trebui sa dau 28000, atunci pa. Probabil te poti lipi de un A3 de showroom cu dotari similare. In rest, arata bine :). Jantele optionale sunt senzationale. Noua alcantara arata si mai bine decat cea curenta. Ne vedem la showroom.

  • nsn, vineri, 13.12.2019 13:56

    cel mai "tare"model compact!!!!!!!!

  • mk8, vineri, 13.12.2019 14:01

    @PMC. Ei nu chiar indiferent de banii ceruti daca intra pe zona zisa premium. La noi VW nu are preturi f agresive ba mai fac si reduceri dar nu acum Iar estimarea lui Bogdan la 35k e probabil cu ceva optiuni pt diesel 2.0 care la 150 cp o fi rezervat echiparilor superioare Nu sint fan VW dar sincer decat un A-Class cu DCi Renault-Dacia de 116 CP mai bine un TDI de 150 CP cu aceleasi dotari sau mai bune Pana la urma fiecare cu hachitele dar si conturile lui.

  • olteanu, vineri, 13.12.2019 14:11

    @PMC Asta e masina superba? Sigur, frumusetea e in ochii privitorului. Botul arata ca o broasca testoasa trista. Vorba lui Matt Watson de la carwow, parca s-a topit. Este inca o spoiala data de ,,Das Auto'' unei tehnologii deja amortizate dar dupa care se vor inghesui romanii la cumparat SH din DE peste 2 ani, cu km reali evident... Bag mana in foc ca vor veni cu niste preturi absolut nesimtite.

  • andrei, vineri, 13.12.2019 14:23

    amortizorul ala de la capota e fix pix iarna. lichidul din interiorul sau il face TOTAL inutilizabil cand e frig. respectiv tot ridici cu mana capota. si nu face urat doar la sub zero grade. si la sub 10 grade se comporta tot asa. deci duca-se cu amortizorul ala cu tot. da, era misto ideea, nu neg. dar degeaba cand practica bate teoria. ca sa nu mai zic ca deschid capota de maxim 5 ori pe an, deci nu ma intereseaza amortizorul ala. si sa te vaiti ca la 5000 rpm auzi motorul......LOL. foarte bine ca il auzi la 5000rpm asa si trebuie, ca nu te duci la turatia aia la orice apasare pe pedala. preturile deja sunt mari, motorul cu cutia din drive-test pleaca de la aproape 31k. echiparea mai slaba. aia mai buna mai adauga vreo 2-3k. dar nu stiu ce va mirati, un seria 1 M ajunge la 70k lejer. se pare ca in tarile cu apa calda salariile cresc serios.

  • Calingura, vineri, 13.12.2019 14:32

    @Andrei - din fericire la mine nu exista aceasta problema si am avut ambele versiuni de G7. Lichidul din interior este ulei deci nu igheata niciodata. Abia la 0 incepe sa se ingroase, dar nu cat sa nu mai functioneze pistoanele.

  • Tatraurs, vineri, 13.12.2019 14:36

    Noul Golf care e golful actual dar cu facelift si bord urat. Noua Octavia e mult mai misto si are si amortizor la capota iar locul pentru pahare se poate inchide,probabil o sa fie si mai scumpa cu 1,5euro.Oribil.interiorul,sunt satul de ecrane,pixeli arsi,mizeria de pe ele,stau sa glisez cu degetele sa dau drumul la caldura in scaune sau sa ridic volumul,un ca@@t. Stiam ca asta urmeaza la noile masini,trebuie sa te uiti in aviatie in urma sa vezi ce pun astia pe noile masini(abs-ul,discurile de frana,centurile,clima automata...toate au aparut prima data pe avioana,nu a inventat volvo centura sau jaguar-ul discul de frana),nu ma credeti,bagati pe google imagini Boeing 737-100 cockpit apoi Boeing 737-800 cockpit,ecrane peste tot la ultimul.Ecranele sunt cu mult mai ieftin de produs fata de un buton,acum au toate o chinezarie de tableta pe care o iei de pe ebay cu 100e si o infigi in bord sa moara fraierii de atata ".evolutie". Ma oftica ca le si vand mai scump cand pretul.lor trebuia sa scada cu mult din cauza asta. Intrebare,in Anglia e interzis sa butonezi telefonul chiar daca e in suport,cica iti distrage atentia,imi iau amenda daca ma prinde organu' englez cu mana pe ecranul de la noul golf?

  • Liviu, vineri, 13.12.2019 14:40

    @olteanu Ar arata grozav, daca n-ar avea prelungirile alea la faruri ca niste linii de machiaj in coltul ochilor. Asa pare mai degraba masina de domnisoare. Pacat.

  • PMC, vineri, 13.12.2019 15:12

    @mk8: stai putin, stai asa. Pretul pentru un A-Klasse CU MOTORUL DE 2 LITRI, 150 CP SI CUTIE AUTOMATA IN 8 RAPOARTE e 34333 Eur cu TVA inclus, deci sub 35.000. Nu vorbesc de varianta cu motorul de Dacie. Asta e bine-merci cu motor cat se poate de Mercedes-Benz. :) Pretul variantei cu portbagaj, A Klasse Limuzina (deci nu CLA) in aceeasi configuratie, e cu 500 de eur mai scumpa, dar tot sub 35000. Cu niste reduceri pe care le mai iei de la dealer, sa o iei la pret de Golf? Asta ar face toata povestea cu Golful o afacere pierzatoare prin comparatie. Si spun asta nu ca o critica, pentru ca mie imi place masina si ma gandeam sa "ma bag".

  • Mihai, vineri, 13.12.2019 15:40

    Shift-by-wire inseamna lipsa conexiunii mecanice intre "schimbatorul de viteze" (este de fapt un selector). Fara conexiune mecanica intre motor si cutie nu stiu cum misti masina din loc.

  • mk8, vineri, 13.12.2019 15:40

    @PMC. Ne cam grabim amandoi cu presupusu fara preturi exacte mk8. In orice caz o raita pe config. mercedes se lasa cu vise urate Probabil o sa fie 7-8k diferenta la dotari-puteri egale si ambele isi pastreaza clientii, mai multi insa pt golf

  • Mihai, vineri, 13.12.2019 15:41

    Edit: am mancat un cuvant fata de commentul de mai sus Shift-by-wire inseamna lipsa conexiunii mecanice intre "schimbatorul de viteze" (este de fapt un selector) si cutia de viteze. Fara conexiune mecanica intre motor si cutie nu stiu cum misti masina din loc.

  • PMC, vineri, 13.12.2019 15:49

    @mk8: normal ca daca pui optionale pe A-Klasse ajungi si treci de 50k cu aceeasi motorizare. Eu vorbesc de pretul vehiculat + pretul lui A-Klasse cu Diesel, 2 L, automata si 150CP. Mi se pare o comparatie cat se poate de fireasca cu pretul ce l-am auzit. Normal, sa asteptam preturile. Dar putem discuta pe ce avem, n'asa? :)

  • Calingura, vineri, 13.12.2019 16:01

    S-au scumpit toate masinile dar exagerati. Cel mai ieftin A cu automata pleaca de la 39k si nu are LED-uri de exemplu. Cu dotarile egale il duci la 50. Cel mai ieftin A , cu manuala e 26k. Mult peste cat va fi un Golf echivalent, daca am judeca dupa preturile curente (oricat s-ar scumpi ele).

  • Moldovean, vineri, 13.12.2019 16:18

    @Calingura Într-un comparativ cu Insignia și Superb de pe AutoExpress (UK), Passat-ul facelift a luat locul 3 (ultimul). Iar modelul Insignia din test nici măcar nu era facelift care abia a fost lansat. Ceilalți producători s-au apropiat tare de VW și chiar au început să-i bată în mai multe aspecte. Focus 4 e deja foarte apropiat de Golf ca și calitate și practicalitate, Astra a fost și el lăudat. Și am văzut că sunt jurnaliști auto care nu prea au fost impresionați de noul Golf. Erau așa parcă dezamăgiți. Dădeau impresia că se așteptau la mai mult. Aceeași impresie mi-o dă și Bogdan în testul de față.

  • PMC, vineri, 13.12.2019 16:18

    @Calingura: eu am luat lista de preturi de pe mercedes-benz.ro. Si A-Klasse, A-Klasse 200 D, model constructiv 177,012, cu motor de 2 L, automata in 8 trepte si 150CP, Diesel, evident, e cat am spus mai sus, 34333 eur TVA inclus. Nu exagerez Tu de unde ai preturile alea?

  • DanG, vineri, 13.12.2019 16:33

    Si eu sunt posesor de G7 si nu ma da G8 pe spate. Nu a disparut doar tija de la capota, ci si capacul de pe suportii de pahare, sertarul special pentru ochelarii de soare, torpedoul nu mai este tapitat, plasticele par mai slabe la acest model...Masina duhneste a taieri de costuri. Lipsa butoanelor pentru clima si Radio mi se pare o idee din cele mai proaste, toata Masina a devenit un smartphone. La interior se facea diferenta intre Octavia si Golf, mi se pare ca aceasta diferenta a disparut acum, ba mai mult Skoda primeste motoare mai mari si tija la capota. Chiar nu imi dau seama ce e in capul celor de la VW. Am mai observat o chestie la un test Auto Bild, cand a pus telefonul pe consola centrala, a scos din greseala masina din viteza. Cum e posibil asa ceva?

  • Calingura, vineri, 13.12.2019 16:40

    @PMC - tot de acolo > Autovehiculele noastre > Clasa A compact > Configurator +vopsea 700 + jante de 16 (nu de 17) 550 + lumina ambientala 315 (nu am pus in calcul ca te obliga la pachet Style de 2500) + climatizare 606 + scaune fata incalzite 345 + asistent unghi mort 535 + faruri LED 987 = +3000 asa din prima. In practica, ma astept sa fie >7000 diferenta intre un G8 Style si un A classe echivalent

  • PMC, vineri, 13.12.2019 16:42

    @Calingura: https://www.mercedes-benz.ro/passengercars/the-brand/prices/stage.module.html Lista e cu valabilitate de ieri incepand, 12 decembrie. Mie configuratorul lor mi-a dat niste gherle ca nu mai am incredere. Cred ca lista e mai de incredere. Check it out!

  • mk8, vineri, 13.12.2019 16:45

    Am masina de 3500 asa ca mai bine ies din sefeul asta cu 35000 +/- cat o mai fi mk8 TDI. :) Un viitor Sandero 1.0 tce m-ar coafa da si ala o sa se scumpeasca Raman la caposenia ca pierderea de valoare in timp e nerentabila la masini peste 10-15 mii ps.Vad cel mai ieftin A la 30297 aici si daca diesel cu o mie mai mult.

  • Calingura, vineri, 13.12.2019 16:45

    @Moldovean - sunt de acord. Parca incercau sa nu para putin dezamagiti. Daca mi-as lua maine alta masina, probabil ca m-as chinui sa aleg intre Ceed, Focus, Mazda 3 si G8. Abia astept sa o vad pe viu si sa pipai plasticele alea. @DanG - nu au mocheta in torpedou? Stiu ca e o prostie dar asta mi se pare foarte grav. Imi aduc aminte ca tocmai acea mocheta m-a facut sa aleg G7.1 si nu alte modele. Sunt mici detalii care faceau din Golf o masina cu ceva in plus.

  • Calingura, vineri, 13.12.2019 16:47

    @PMC - acelasi pret de plecare am si eu. Dar nu ai vazut ca lipseste tot de pe ea in afara de cutie? Din pacate e greu de configurat rapid una echivalenta pentru ca aia iti baga pe gat tot felul de pachete. Ne vom lamuri in martie eventual.

  • PMC, vineri, 13.12.2019 16:59

    Eu cred ca vor aparea preturile luna asta deja sau cel mai tarziu in prima jumatate din Ianuarie. Din Martie cred ca se vor livra deja, si e nevoie de vreo 2 luni de la comanda pana la livrare. O sa vedem.... Sunt f curios de preturi, aia e clar. Sper sa nu fie dracu' asa negru. :)

  • petrusian, vineri, 13.12.2019 17:19

    @ BM, AM .Ai fost nerabdator sa ajungi la Porto? Ai testat mult? D-aia scrii citez: nu exista o conexiune mecanica intre motor si cutie,doar una electronica. Mircea zi ca nu e de la vin!

  • Adevarat, vineri, 13.12.2019 17:26

    Motoul posesorilor de carnet de conducere: "N-ai nevoie de licență de pilot, ci doar de activarea modului Sport". De restul se ocupa "bolidul". Bravos!

  • bogdanm, vineri, 13.12.2019 18:04

    @Mihai S-a strecurat o eroare. Selectorul e shift-by-wire. Mersi pentru observație.

  • mk8, vineri, 13.12.2019 18:43

    Vad ca A Class mai lung cu 15 cm are portbagaj si mai mic 370 l. Asta asa sa mai bag gaz pe foc nu ca prefer golful Care prinde si aceeasi vit max cu 13 cai mai putin ca A 1.33 Dar raman la troaca mea asteptand sa fie historica

  • Nae, vineri, 13.12.2019 19:02

    Unde e roate aia de la care aprinzi luminile? Ce au facut cu ea?

  • PMC, vineri, 13.12.2019 20:16

    @mk8: ai dreptate. La preturile astea, cea mai buna miscare ar fi ... imobilitatea: sa ne tinem toti cojile pana le pica rotzile si asta este. Sa se spele pe cap cu industria lor auto si cu normele de poluare incropite pe genunchi pe coridoare la Bruxelles de niste inshi rupti de realitate. Nu, nu fac poante, cred ca daca e sa gandim la rece, cea mai buna idee e fix asta. Numai ca oamenii iau decizii afectiv si nu rational, la rece...

  • Ioan, vineri, 13.12.2019 20:35

    Fata e copiata de la Toyota Auris 2! Nu mi se pare nu stiu...

  • DLP, vineri, 13.12.2019 21:34

    Dupa ce am lecturat toate comentariile si dupa ce m-am mai uitat (inca o data) prin poze consider ca G8 nu va mai fi, cat de curand, referinta din clasa compacta si aici nu ma refer la etalonarea dpdv a vanzarilor. Ori cei ce "chibitam" pe aici suntem mai de moda veche si nu intelegem "noul trend" (tinta acestui model coboara cu cca 10 ani sub media celor de prezenti pe AM) ori acest model este nereusit, adica are de toate (ecrane, LED-uri, etc.) dar parca nu sunt legate intre ele - n.b. parerea mea.

  • Andrei, vineri, 13.12.2019 21:52

    Eu am luat un Golf 7 cu facelift (7.5), in ideea ca 8 se va scumpi si va avea prea multa tehnologie la interior, plus ca la lansare, probabil nu se poate configura cu tot ce vroiam. 1.5 TSI highline, manual, Dynaudio, Led matrix, suspensie sport, directie progresiva etc. Masina este excelenta (raportata la clasa compacta). 8-ul e prea tehnologizat pentru gustul meu, cu deja doua ecrane, lipsa butoane fizice. Probabil e gandit sa atraga mai mult tinerii, dar deja devine prea scumpa pentru ei. Dar asta e realitatea, masinile se scumpesc din ce in ce mai mult si nu sunt lucrate neaparat mai bine. Ramane de vazut pe viu, cu siguranta se va vinde bine, dar lucrurile se schimba destul de mult si destul de rapid.

  • bogdan, vineri, 13.12.2019 22:09

    complicat ,scump fara fiabilitate uratel prea laudat mercedesul avea pe cobra arcuri sa ridici capota ...mare pierdere telescopul pistonasul minunatul dsg ai sa l laudam ca ni l da sa mergem la plimbare ...cat e parandaratul....nu mai este ce a fost ...prea multa cerneala ptr o tigaie ..si da nici nemtii nu mai sunt ce au fost ..viiitori minoritari in tara lor ca si noi dealtfel.....

  • Parere, sâmbătă, 14.12.2019 09:55

    1. Sa compari orice Vw cu un Mercedes este de noaptea mintii. Urcati-va intr-un A classe si nu o sa mai vreti in viata voastra Golf, masina saracului german. 2. Sunt o multime de masini in clasa asta care dpmdv merita mult mai mult decat banalul Golf: Corolla, Mazda 3, Ceed sunt doar 3 dintre ele. Focus nu imi place, merge pe aceeasi linie ca si Golf-ul: materiale din ce in ce mai proaste si vanzari din inertie datorate imaginii din trecut.

  • scamel, sâmbătă, 14.12.2019 10:26

    @ Mihai, Petrusian. SHIFT BY WIRE La testul Hyundai Kona E pe data de 26.07.18 acelasi autor foloseste aceasi expresie insotita de aceasi ezplicatie. Cine-l pune sa explice ? Prostul nu e prost destul...

  • PMC, sâmbătă, 14.12.2019 10:58

    @scamel: explica-ne tu cum e cu shift by wire. Absolut toti reviewerii au spus ca noua cutie de la Golf automata e shift by wire. Deci or fi toti prosti fuduli. Sau?

  • FAD, sâmbătă, 14.12.2019 17:44

    in sfarsit a iesit mult asteptatul cotetzz al poporului care n poze are pachete r line si arata cat de cat a masina dar pe strada vad 80 % din ele doar cu capace si faruri cu fagure ca la logan dar avem ledu ri de zi noiroc ca i obliga ue sa le puna standard ...la aceeasi bani gasesti alternative variate si poate mult mai bine echipate. Chiar nu inteleg de ce ti ai luat o masina de taran care a descoperit orasul la maturitate ? :))) O fi in ADN ul nostru de iobagi ...

  • Pana, sâmbătă, 14.12.2019 19:35

    Fie ca ne place sau nu, Golf ramane exemplul clasei compacte, fiind cea mai echilibrata masina din segment. Daca nu se descurca f bine la ceva, se descurca bine. E greu sa-i gasesti puncte slabe lui Golf. Nu imi place sa o spun, pentru ca niciodata nu am fost fan VW. Dar cam asta e adevarul. Sarbatori fericite!

  • scamel, sâmbătă, 14.12.2019 19:57

    @ PMC dupa ce a modificat e corect, dar la hyundai kona electric n-a corectat. zice ca nu exista conexiune mecanica intre motor si transmisia automata.

  • george, duminică, 15.12.2019 13:08

    In ceea ce priveste pretul, doar pentru a avea o idee in Italia pleaca de la 25750 euro. In Romania probabil vor fi si versiuni mai ieftine Detalli https://www.alvolante.it/listino_auto/volkswagen-golf

  • Anonim, luni, 16.12.2019 07:50

    Doar faptul ca acesta masina Golf a nascut atatea comentarii spune ceva despre modele . Cu bune cu rele cu siguranta se va vinde bine indiferent de comentarii .

  • DQ200, luni, 16.12.2019 09:23

    Ma bucur ca VW continua sa foloseasca aceasta grozava cutie automata cunoscuta pentru fiabilitatea ei. Da sunt ironic, pentru cine poate nu stie ce e DQ200.

  • mk8, luni, 16.12.2019 11:44

    cutia DQ200 fara motoare seria ea211 e ca nunta fara lautari iar impreuna au fost ca ciuma si holera.. dar timpul rezolva ororile oricarei marci prin disparitia fizica a rateurilor cutiile dsg actuale sint din ce stiu mai bunicele fiindca umede nu uscate

  • nelu, luni, 16.12.2019 14:52

    @mk8: Asta vroiam si eu sa adaug, prima generatie de dsg a fost cea cu probleme, astea actuale sunt brici. Pana la urma e normal sa fie asa, orice produs nou se mai testeaza si in piata, au invatat care au fost punctele slabe si au remediat pe parcurs. Nu stiu acum sa zic daca e ghinion sau noroc, eu am prima generatie de dsg si pana acum la 165.000 km nu mi-a facut probleme, dar stiind hibele lor, tot timpul cand pornesc imi fac cruce si ma rog sa nu apara si la mine vreo belea. Bine, in general si eu ma port frumos cu masina, dar am mereu drobul de sare...

  • mk8, luni, 16.12.2019 16:20

    @nelu: asa e, DSG mai noi cu ambreiaje in baie de ulei nu au vechile probleme. clar ca daca si schimbi uleiul periodic acum doar cv manuale de pe up mii citigo 1.0 aspirate mai au probleme la vag dar in curs de rezolvare prin disparitia gamei ai avut poate noroc dar ai si condus cred nu ca la raliuri. testarea pe carca cumparatorilor nu imi pare totusi fair-play. altfel de ce ar mai fi nevoie de milioane km facute cu prototipuri? toti se lauda cu probe dure prin zapezi sau jungle si in final... chix din pix. inclusiv marci de renume. de ex. orice ambreiaj de toyota aygo crapa la 40-60000 km

  • pipo, luni, 16.12.2019 16:46

    Dar de ce tija cu amortizor la capota ? Eu as zice de ce nu o aplicatie pe telefon ?...sa deschid capota cand vrea muschiu meu ..si de oriunde, online, si din pat daca vreau...si cat vreau eu , adica deschisa total sau partial....Pai de ce sa ridic cu o mana capota ( riscand in acelasi timp sa-mi murdaresc manutele ) iar cu cealalta ,pret de cateva secunde sa asez tija in locasul ei si apoi sa stau cu frica in san ca daca nu am fixat-o bine ? Daca ramane blocata si nu o mai pot inchide ? Oare nu se strica daca o deschid asa si o inchid toata ziua ? OHHH , NU, e clar, trebuie sa caut altceva, alta masina , cu astia de la VW nu se mai poate , auzi tija la capota in douazecidouazeci !?

  • mk8, luni, 16.12.2019 18:13

    @pipo. buna idee mai ales ca unii hackeri vor sa iti mangleasca doar bateria fara ironie, te doare mintea care sint motivele alegerii de masini citite prin forumuri. nu doar diagonale de ecrane cat mai multe si alea. "les multiples paramétrages du système A.I. avec commande vocale" ii obsedeaza de ex pe francoafoni

  • Calingura, marţi, 17.12.2019 13:41

    @pipo - pentru acelasi motiv pentru care exista Audi. Se poate ajunge de la A la B si cu Logan-ul. Acel amortizor era un accesoriu de comoditate, de eleganta. Sa scoti mocheta din torpedou si amortizorul de acolo, inseamna sa iei tocmai din elementele care fac Golful mai cu mot.

  • pipo, marţi, 17.12.2019 13:55

    @mk8 : pe forumuri pot intelege (pana la un punct) isteria iscata in jurul acestui detaliu ,gradina domnului e mare. Dar tu ca jurnalist auto ( si aici nu ma refer doar la BM/AM) sa te legi de asa ceva si sa-l mai si treci chiar la puncte slabe imi pare chiar penibil. Adica nu te deranjeaza jenantele evacuari false (duble!!!) sau lindicu' ala pe post de selector cutie , dar te deranjeaza o tija care sta ascunsa sub capota si e folosita o data la cel mult 2-3 luni (sau mai des doar daca esti maniac cu spalatul parbrizului). Ma si gandesc ca acuma de rusine viitorii proprietari nici nu o sa mai deschida capota cred ( poate doar noaptea) ,sa nu vada lumea ca au tija actionata ...manual !!! In rest , despre masina as putea spune ca la exterior e ok ,bine era si greu sa nu fie mai ok decat Golf 7. Este cam ce te astepti de la un Golf nou ,farurile alea nu-mi par chiar atat de horor asa cum se isterizeaza unii, se va obisnui lumea cu ele repede. Masina parca arata o idee mai fluida iar pastrarea suprafetei vitrate mari este o foarte buna decizie ,in acord cred cu dorintele clientilor traditionali. Socul este la interior si mai precis la bord , de-acolo va veni diferenta intre vanzarile generatiei 7 si aceasta noua (daca va fi vreo diferenta semnificativa). Conceptul "zero butoane" este unul riscant pt. un model cum e Golf , e posibil ori sa dea lovitura ori sa-si ia o mare teapa. Eu unul nu ma simt pregatit sa renunt la butoanele fizice de volum, climatizare sau lumini. Nu vad cum acestea ar putea fi depasite din punct de vedere practic/functional de unele digitale in timpul sofatului. Dar ma rog, om trai si-om vedea. Daca vor fi mai bune ,trecere va fi una naturala.

  • Andrei, marţi, 17.12.2019 20:09

    Probabil neputand sa treaca testele de emisii au ramas la varianta "detunata" de 150 cai pentru motorul de 2.0 TDI. Jenant, in conditiile in care alti producatori au 190 cai, sau peste 220 in configuratii cu doua turbine. Poate pe GTD, daca va mai exista, sa vedem motorul 2.0 TDI biturbo 240 cai.

  • PMC, marţi, 17.12.2019 23:19

    @pipo: incredibila disonanta ta cognitiva. Deci te isterizeaza prezentarea drept un defect lipsa tijelor cu pistoane la capota, dar vezi ca o mare problema forma evacuarilor false. Waaaaay to go, bro! :))) Mai gandim cate un pic inainte sa-i dam in balarii cu comentarii aiurea? :)

  • mk8, miercuri, 18.12.2019 09:36

    cred ca pe pipo il deranja doar ca sint false evacuarile nu si forma lor tranzitia de la butoane la nebutoane e doar semi-shoc fiindca e separata comanda totusi pt lumini etc dar tactila o gradare poate eficace om vedea uitasem ce nu prea inghit - volanul stas de t-cross sau si de id.3. asta e semn cu majuscula V de la volan pt economiile meschine Vw eu i-as fi facut un volan unic special in forma de G de la Golf. da cu o spitza ca la unele citroenuri daca e bal hai si la spital

  • PMC, miercuri, 18.12.2019 11:18

    Volanul ala e si pe noul Passat. E ok. Mie volanul actualului Golf 7 si Touareg mi se par cele mai frumoase volane din toata piata. Il am si eu pe al meu Golf 7 deja de 5 ani si nu ma plictisesc de el. Daca il puneau si pe noul Golf eram chiar multumit, nu simteam nevoia de refresh. PS: la Touareg e un pic cu mai mult metal, dar tot acelasi volan e. Superb superb superb!

  • scara, miercuri, 18.12.2019 13:34

    ce golf-8 ? skoda scala 1.5 tsi all day long fratilor. cu vreo 10 mii mai subtire si spatiu mai mult plus mai iute parca de pe loc ca cu 220 nu merge nimeni pe aici

  • pipo, joi, 19.12.2019 11:04

    @PMC : am vazut acum comentul tau . Ai obiceiul sa te umfli cateodata ca un brotac ( a se intelege mai mult decat e cazul) . Nu inteleg ce vrei sa spui si ce legatura are conceptul de disonanta cognitiva aici . Stai linistit, sunt altii ,chiar in masura, care-mi tot spun ca ar trebui sa mai trec peste principiile/crezurile mele . In sfarsit , sa trecem peste "balariile" astea . Nu am ce sa gandesc nici-o clipa in plus , evacuarile alea imi par de-a dreptul penibile ( prezenta lor si nu forma) si reprezinta doar un exemplu de detaliu care cred eu puteau fi criticate muuult inaintea tijei capota cu/fara piston . P.S : si sa-ti mai spun ceva despre aia care gandesc ( prea mult) inainte sa scrie ceva : de cele mai multe ori ajung sa gandeasca mult si prost ori ajung sa minta .

  • PMC, joi, 19.12.2019 13:36

    @pipo: poi daca nu intelegi, de ce tii sa anunti ca persisti in greseala? Sa iti dai cu stangu-n dreptul a doua oara? Stai linistit, nu ma astept ca in general romanasii nostri neaosi sa recunoasca o greseala sau, mai mult, sa incerce sa corecteze. M-as fi si mirat, sincer sa fiu. :) Relativ la P.S.ul tau, ma incanta sa vad ca nu gandesti prea mult inainte sa scrii. Macar atat, si tot am avansat un pic azi. :)

  • pipo, joi, 19.12.2019 18:15

    Vaya con Dios , amice ! Si nu vorbesc de celebra trupa belgiana ( ca sa fiu sigur ca intelegi ). E clar ca tu vezi lucrurile/masinile din alta perspectiva ,cred ca ti-au spus-o destui pe aici , nu tre' sa fim toti pe aceeasi lungime de unda . Nu am de gand sa-mi bat capul cu tine sau cu oricare altcineva pe-aici. Lasa-ma pe mine cu "balariile" mele , tu vezi-ti d-ale tale.

  • PMC, vineri, 20.12.2019 14:49

    @pipo: "Minţile ilustre discută idei, inteligenţele medii discută evenimente, iar minţile reduse îi discută pe alţii", spunea printr-o formulare celebra Roosevelt. Eu am avut un comentariu vis-a-vis de ce ai produs tu in scris mai sus, si anume ca autorul a comis o eroare impardonabila legandu-se de pistoanele de la capota dupa care te-ai oferit tu sa-i explici "cum se face" trebaa cu jurnalismul si ai precizat ca impardonabil e un detaliu de design. La care tu ai avut de obiectat chestii despre mine, ca sunt asa si pe dincolo. Repet, nu ma asteptam sa recunosti eroarea ta de logica elementara. Pot spune ca ma asteptam sa ma ataci personal in loc sa ataci ce spun eu. E atat de tipic... :)

  • M_Frank, marţi, 07.01.2020 15:39

    @AM.. sunt satul de fraza.. "una dintre cele mai vandute masini..." de parca nu avem date . Apropo, VW Golf, "una dintre cele mai vandute masini" in 2019 (date culese pana in oct 2019) cu 577.000 de masini vandute, s-a asezat confortabil pe Locul 9, in 2018 ocupand locul 6. Aaa. sa nu uit .... pe locul 1 s-a clasat Toyota Corolla cu doar ~1milion de bucati, adica cu doar 58 de mii de bucati mai putin decat suma vanzarilor de GOLF si POLO.

  • skoda, joi, 09.01.2020 12:48

    Noul golf arata foarte bine! Si interiorul si motorizarile sunt foarte imbunatatite!

  • PMC, duminică, 12.01.2020 23:21

    L-am vazut azi si m-am pus in el. Erau mai multe, la niciun exemplar nu ii functiona multimedia. Poate erau ceva versiuni de pre-productie, nu stiu, dar e clar ca erau toate nefunctionale. Afisau ceva, dar nu puteai sa il folosesti, sa navighezi prin meniuri. In rest, impresia e ca masina e facuta la economie, la comanda departamentului financiar. Scaunele sunt foarte faine. Ecranul de 10 inch care inlocuieste ceasurile analogice pare mic si disproportionat in raport cu restul panoului mare negru lucrios. Asa m-am si asteptat sa fie de cand am vazut review-urile, asa si este. Inca ceva: Kia Ceed, noul model 2020 cu ecranul urias de 12 inch in bord si cu cel parca si mai mare implantat in consola centrala arata mult mai bine, MULT mai bine. Grafica e mai reusita si aceea. Meniul de la Golf pare saracacios, facut pentru o masina low-cost. Din pacate sunt dezamagit. O sa mai fac o incercare cand o sa fie la drive-test, cu siguranta. Dar deocamdata sunt dezamagit...

  • aleksandru, joi, 16.01.2020 20:00

    Golf 4 are amortizor la capota.

  • PMC, marţi, 21.01.2020 23:48

    @AutoMarket: totusi, aveti ceva vesti cand au de gand preaelectrificatii pe rit nou de la VW sa anunte preturile la Golf (Diesel)? :)

  • skoda, vineri, 07.02.2020 18:28

    @PMC Pai au fost comunicate preturile pentru Romania deci ar trebui sa existe de acuma si la test-drive si sa mearga totul. Eu zic sa mai incerci o data si sa sa te urci in el. Trebuie sa mearga si sistemul multimedia.

  • andrei, luni, 24.02.2020 15:09

    nu e la drive-test in ro, nu mai spune prostii. din martie va fi.

  • fan skoda, miercuri, 26.02.2020 14:38

    Nu am stiut. Multumesc ca mi-ai zis.

  • mirceadinamo, sâmbătă, 04.07.2020 16:39

    Nu este reusita pentru ca cei de la volskwagen au ajuns sa fabrice masini low cost si oricum toatele modelele lor nu se deosebeste de cele anterioare