Tinuta de drum
Volkswagen Golf rămâne unul dintre acele modele care oferă o experiență plăcută la volan. Dacă vorbim de versiunile de performanță, GTI sau R, lucrurile ajung la un alt nivel. Chiar și așa, din moment ce modelul de față a purtat și el o siglă specială, așteptările au fost mari.
Suspensiile lui Golf sunt, în mod normal, orientate către confort, iar acestea reușesc să filtreze cu ușurință denivelările de la nivelul asfaltului. Cu toate acestea, pe modelele speciale precum GTE, suspensia este întărită, pentru un control mai bun al greutății pe viraje.
Acest lucru duce la o ținută de drum ceva mai „săltăreață”, care nu va fi pe placul tuturor. Adaugă la această ecuație și o greutate suplimentară, de aproximativ 300 de kilograme pe puntea spate, de la bateriile sistemului hibrid, precum și o ranforsare suplimentară a suspensiei, și ajungi la o setare mai rigidă decât te-ai aștepta.
Din fericire, modelul testat de noi a venit dotat cu suspensie adaptivă, iar asta a mai ajutat confortul per total. Pentru că vorbim de un model cu mai mult de 150 de cai, GTE vine standard cu suspensie independentă pe puntea spate, ceea ce ajută atât manevrabilitatea, cât și confortul.
Deși suspensia își face treaba bine pe majoritatea suprafețelor, denivelările mici și dese o vor pune în dificultate. Șasiul va „dansa” puțin peste astfel de suprafețe, la pachet cu câteva sunete ciudate care vor ajunge în habitaclu.
Pe viraje, descoperi că noul GTE ține cu dinții de asfalt și te provoacă să-l conduci cu adevărat. Totodată, comparativ cu vechea generație, nemții au reușit să reducă ruliul, iar acest lucru o să te ajute în momentele în care abordezi un stil sportiv. Pe de altă parte, trebuie întotdeauna să ai grijă cum dozezi resursele mașinii. Asta pentru că, așa cum spuneam mai sus, GTE are la dispoziție cuplu instant care va face roțile față să derapeze mai des decât te-ai aștepta. Iar asta ar putea să te ia prin surprindere în viraje și să ducă la subvirare.
Diferențialul blocant este, deci, absolut necesar, iar asta se simte cel mai bine atunci când accelerezi puternic pe ieșirea din viraj. Vei observa în continuare cum becul de la sistemul de control al tracțiunii se aprinde des și enervant, însă, în același timp, vei simți cum mașina reușește să pună puterea jos bine.
Direcția modelului german este ușor lipsită de feedback. Era de așteptat, din moment ce vorbim despre un sistem cu asistență electronică a efortului. Din fericire, GTE vine în standard cu un sistem de servodirecție variabil, care se adaptează în funcție de viteză. Astfel, prin oraș, servodirecția e foarte ușoară și simplu de folosit, în timp ce la viteze mari devine ceva mai directă.
Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1