Tinuta de drum

4.0

Volkswagen Golf rămâne unul dintre acele modele care oferă o experiență plăcută la volan. Dacă vorbim de versiunile de performanță, GTI sau R, lucrurile ajung la un alt nivel. Chiar și așa, din moment ce modelul de față a purtat și el o siglă specială, așteptările au fost mari.

Suspensiile lui Golf sunt, în mod normal, orientate către confort, iar acestea reușesc să filtreze cu ușurință denivelările de la nivelul asfaltului. Cu toate acestea, pe modelele speciale precum GTE, suspensia este întărită, pentru un control mai bun al greutății pe viraje.

Acest lucru duce la o ținută de drum ceva mai „săltăreață”, care nu va fi pe placul tuturor. Adaugă la această ecuație și o greutate suplimentară, de aproximativ 300 de kilograme pe puntea spate, de la bateriile sistemului hibrid, precum și o ranforsare suplimentară a suspensiei, și ajungi la o setare mai rigidă decât te-ai aștepta.

Din fericire, modelul testat de noi a venit dotat cu suspensie adaptivă, iar asta a mai ajutat confortul per total. Pentru că vorbim de un model cu mai mult de 150 de cai, GTE vine standard cu suspensie independentă pe puntea spate, ceea ce ajută atât manevrabilitatea, cât și confortul.

Deși suspensia își face treaba bine pe majoritatea suprafețelor, denivelările mici și dese o vor pune în dificultate. Șasiul va „dansa” puțin peste astfel de suprafețe, la pachet cu câteva sunete ciudate care vor ajunge în habitaclu.

Pe viraje, descoperi că noul GTE ține cu dinții de asfalt și te provoacă să-l conduci cu adevărat. Totodată, comparativ cu vechea generație, nemții au reușit să reducă ruliul, iar acest lucru o să te ajute în momentele în care abordezi un stil sportiv. Pe de altă parte, trebuie întotdeauna să ai grijă cum dozezi resursele mașinii. Asta pentru că, așa cum spuneam mai sus, GTE are la dispoziție cuplu instant care va face roțile față să derapeze mai des decât te-ai aștepta. Iar asta ar putea să te ia prin surprindere în viraje și să ducă la subvirare.

Diferențialul blocant este, deci, absolut necesar, iar asta se simte cel mai bine atunci când accelerezi puternic pe ieșirea din viraj. Vei observa în continuare cum becul de la sistemul de control al tracțiunii se aprinde des și enervant, însă, în același timp, vei simți cum mașina reușește să pună puterea jos bine.

Direcția modelului german este ușor lipsită de feedback. Era de așteptat, din moment ce vorbim despre un sistem cu asistență electronică a efortului. Din fericire, GTE vine în standard cu un sistem de servodirecție variabil, care se adaptează în funcție de viteză. Astfel, prin oraș, servodirecția e foarte ușoară și simplu de folosit, în timp ce la viteze mari devine ceva mai directă.

  • ds, joi, 12.01.2023 10:19

    Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1

  • unsirb, joi, 12.01.2023 11:36

    N-ati avut voie sa si scrieti de ce puteti da doar 3.5 stele la interior? "Datorită integrării majorității comenzilor în cadrul sistemului de infotainment, consola centrală este acum mai aerisită." ... serios? Nimic despre ergonomia distrusa si pericolul pe care il reprezinta umblatul la setarile climatizarii pe un ecran, in mers?

  • adi_10, joi, 12.01.2023 12:00

    aproape 50k de euro pentru o masinuta cu motor de 1.4 si portbagaj de Matiz. ne mai spuneti in test si de faptul ca suspensia e rigida si zgomotoasa...la banii astia iti iei masini mult mai spatioase, confortabile, 4x4 etc

  • dan_grc, joi, 12.01.2023 17:55

    Varianta pe benzină 1.5 tfsi, 150 cai, R Line, mild hybrid este până în 30.000 euro, cu dotări standard decente, de ce ar da cineva 50.000 pe această variantă, pentru 95 de cai și câteva dotări în plus ?

  • Mike, joi, 12.01.2023 18:31

    Pentru ca merge si electric, pentru oras e vis, iar in rest termic.. ce stii matale!?

  • Vericu, joi, 12.01.2023 19:00

    Vând Golf 4

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:58

    totusi, ce faci cu 4x4, in afara de plouare? nu toti ne-am nascut pe ulite inamolite....

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:59

    meh, innamolite pt AI...

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 09:42

    @Mircea Badea, daca tu te duci doar pana la Lidl si inapoi cu masina nu inseamna ca toti fac acelasi lucru, sunt oameni care urca pe munte iarna si au nevoie de un 4x4, nu iti mai da tu cu parerea despre nevoile altora, ca nu esti tu in masura sa spui nimanui ce sa isi cumpere si ce nu, de Mike, nu mai zic, mai distrus ca el nu exista.

  • Anonim, vineri, 13.01.2023 09:53

    Masina strict de oras , la drum lung mers pe autostrada are consum ff mare . La ora actuala pentru consum in regim de autostrada nimica nu bate un diesel . Si la incarcat la o astfel de masina pierzi mult timp nu suporta incarcari rapide . Plus pretul care este urias pentru o masina de genul asta cu motorizarea o motorizare asa de mica

  • PMC, vineri, 13.01.2023 12:23

    Deci toate bune si frumoase pana la pret. :) Mda... Daca mai e cineva lucid p'aici, as avea o intebare: de ce nu era bun Dieselul? :)

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 15:16

    @PMC fiindca s-au gasit niste terminati sa spuna ca polueaza si moare lumea de la el, cand de fapt nu moare nimeni si nu se intampla nimic, dar fraierii au pus botul si uite asa au reusit sa faca sa dispara unul dintre cele mai eficiente si fiabile motorizari din istorie.

  • nume, vineri, 13.01.2023 19:46

    Vad ca prostia persevereaza la automarket: https://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/47140

  • Andrei, luni, 16.01.2023 14:36

    Ne-a placut: consumul redus de carburant. Nu ne-a placut: consumul mare pe autostrada. Presa romanesca nu poate sa spuna nimic rau despre un producator auto, doar lucruri nevinovate