Tehnologie
Noua generație a modelului de clasă compactă a trecut printr-o serie de modificări consistente la nivel tehnologic. Încep chiar cu celebra rotiță folosită pentru controlul farurilor. Aceasta a dispărut, nemții mizând acum pe o zonă tactilă, integrată în partea stângă a planșei de bord.
Tot la nivelul planșei de bord descoperi instrumentarul digital. Ecranul are patru moduri predefinite de afișaj (unul dintre ele umple întreg spațiul disponibil cu harta sistemului de navigație). Ele pot fi personalizate. În locul cadranelor clasice, pe instrumentarul de bord vei putea găsi informații cu privire la consum, distanță și timp petrecut la volan, viteză medie, treapta de viteză, autonomia rămasă, sistemele de asistență, navigația, busola și informații despre sistemul audio sau telefonul conectat.
Mai mult decât atât, pentru modelul GTE ai la dispoziție o temă specială, care include sigla specială a versiunii plug-in hybrid, dominată de nuanțe albastre.
Un head-up display opțional completează pachetul oferit de nemți. Acesta va putea afișa informații despre viteza de rulare, limita de viteză pe sectorul de drum și informațiile primite de la sistemul de navigație.
Ecranul central integrează acum și comenzile sistemului de climatizare și astfel dispar butoanele fizice. Pentru reglarea temperaturii fiecărei zone, pasagerii au la dispoziție o bandă tactilă care oferă feedback haptic ori de câte ori este atinsă. Același principiu este folosit și pentru reglajul volumului. Deși soluția este una modernă și atent integrată, aș fi preferat varianta clasică, cu butoane.
Sistemul de infotainment introdus de Volkswagen se mișcă mult mai rapid, iar meniul este structurat asemănător sistemelor de operare disponibile pe telefoanele mobile. Deși sună bine în teorie, acesta pare complicat uneori și necesită destul de mult timp pentru acomodare.
Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1