Motor / Transmisie

4.0

Sunt câțiva constructori care s-au abătut de la regula generală și au optat pentru un hot hatch cu tracțiune integrală: Audi RS3 și Mercedes-AMG A45 S sunt primele exemple care îmi vin în minte. Mai mult, constructorul din Stuttgart a împins și mai mult limitele, cu cei 421 CP ai lui A45 S.

O putere impresionantă, dacă ne gândim că este dezvoltată de un motor cu 4 cilindri, dar, oarecum, inutilă pentru utilizarea zilnică.

În tot acest timp, Volkswagen Golf GTI nu s-a abătut prea mult de la rețeta clasică. Sub capota noului Golf GTI facelift regăsim, în continuare, un motor de 2.0 litri TSI care oferă 265 de cai putere și 370 Nm cuplu.

Sunt valori mai mult decât suficiente pentru o mașină de stradă, cu care poți merge la cumpărături și care îți poate oferi și o oarecare satisfacție la un "trackday" cu prietenii.

Este o mașină bine echilibrată și livrează cei 265 de cai putere într-un mod liniar. Unitatea cu patru cilindri nu are caracterul propulsoarelor utilizate de Honda pentru Civic Type R sau de Mercedes-AMG, dar impresionează cu flexibilitatea sa.

Începe să tragă cu mult înainte ca acul turometrului să ajungă la 3.000 de rotații pe minut și o face, cu același aplomb, până când ajunge la linia roșie de la 6.500 de rotații pe minut. Dacă selectezi modul de rulare Sport, cu atât mai bine.

Din păcate, transmisia manuală este de domeniul trecutului pentru această versiune. În schimb, primești o cutie de viteze automată DSG, care se achită foarte bine de datorie. La o adică, poți selecta modul "manual", care îți permite să schimbi treptele cu ajutorul padelelor.

Dacă o lași să facă ce știe ea mai bine, vei observa că schimbările rapoartelor sunt foarte line și precise. Totuși, nu am putut să nu remarcăm o mică întârziere la retrogradarea într-o treaptă inferioară.

  • eu, miercuri, 23.10.2024 11:50

    o fi el definitia hot hatch-ului, dar in prezent lumea nu mai da doi bani pe o astfel de definitie. se dau in schimb gramezi de bani pe suvuri de orice fel si categorie. nu zic ca e bine sau rau, doar constat. timpurile s-au schimbat, preferintele s-au schimbat, iar relevanta masinii din articol s-a diluat pana aproape de zero.

  • ds, miercuri, 23.10.2024 11:51

    Nu știu câtă viață vor mai avea cutiile manuale deși adepți vor fi mereu, da ca opțiune ar fi trebuit și vor trebui să rămână, mai ales pentru segmentele sportive. Foarte mișto ideea cu proiectoarele integrate în fagurele grilei.

  • Adi, miercuri, 23.10.2024 17:52

    Manuala este bună pe circuit. Dar la cât costă mașinile (inclusiv consumabile și piese) nu prea mai merge lumea pe circuit. La o liniuță este mai ok automata

  • parere, joi, 24.10.2024 10:11

    Tristache maxim...VW face masini cu design de se strepezesc dintii.

  • Seriff, joi, 24.10.2024 14:41

    In Europa e full de ele, mai ales in Germania si Olanda, masina merita banii tinand cont de ce ofera si mai ales de ce preturi au unele suv-uri in ziua de azi care nu ofera mai nimic in afara de spatiu.

  • pipo, joi, 24.10.2024 22:22

    Golf 8 este foarte reușit pe tot ce tine de mecanică, ținută de drum, motorizare, cutie, calitate asamblare, comfort scaune, adica cam tot ce contează cu adevărat la o mașină. Singurele mari probleme sunt sistemele de asistență și butoanele digitale plasate tâmp pe plansa de bord. Acestea iti pot strica experienta de condus , chiar creând neplăceri mari în multe cazuri. Nu știu dacă au resetat sistemele de asistență odată cu facelift-ul, dar sunt pardaf și extrem de intruzive , mai ales în aglomerări urbane , ba reacționează agresiv , pana la a frana violent degeaba, ba nu reacționează deloc , oricum , in general e un bipait constant când ești în trafic . Butoanele touch, asa cum spuneam, extrem de prost amplasate și foarte sensibile , drept urmare le declanșezi în multe situații fara sa vrei. Și vad ca la facelift nu s-a prea schimbat nimic în sensul asta. Ca tot sunt la capitolul punctelor slabe, as mentiona și incarcarea cu inducție, care e degeaba, iti trebuie 6 ore sa incarci un telefon, e penibil, asa ca tot în cabluri e baza . Acestea fiind spuse , în rest , adica tot ce tine de condus, e de departe cel mai bun Golf de pana acum . Eu conduc un 1,5 tsi DSG de vreo 10 luni , am făcut deja 40k km și l-as cumpara și mâine dar fără sistemele de asistență. Îmi închipui ca acest GTI e un deliciu.

  • deputy, vineri, 25.10.2024 10:15

    interesant cum GTI ul a obtinut doar 4.4 la evaluare, iar Opel Grandland 4.5. In rest numai de bine in afara de pret care este o prb generala. un gti la peste 40 mii .... ce vremuri

  • eu, vineri, 25.10.2024 11:55

    pai tocmai, ca spatiul este poate chiar cea mai importanta caracteristica pe care multi o iau in considerare cand cumpara o masina, de asta se si vand suvurile ca painea calda si nu caroserii sedan sau hatchback, nepractice, inghesuite si cu acces prost. pe 99,99% nu intereseaza cum sta gti-ul pe curbe, oamenii care au trecut de pubertatea mentala aleg gandindu-se mai degraba la partea practica, la confort, siguranta si dotari, decat la teribilisme precum gti, pe care oricum nu mai ai pe unde sa le practici in traficul supraaglomerat de astazi pe toate drumurile.

  • Seriff, luni, 28.10.2024 16:09

    @eu, aa, dar sa iti iei un suv imens care consuma mult, e greu de parcat, are intretinere scumpa,e ok in traifcul supraagloerat? Majoritatea care conduc suv-uri merg singuri in masina, ii vezi peste tot in trafic, nu cara nimic cu ele, isi iau masini mari de care nu au nevoie. Prefer oricand un hatch de genul in locul unei sufragerii pe roti de care majoritatea oricum nu au nevoie.

  • Comentarii, luni, 28.10.2024 18:11

    As vrea sa vad mai multe comentarii ca cel de la pipo aici pe site, de la detinatori al anumitor modele noi sau vechi in utilizarea zilnica( vara/iarna, in oras/la drum intins, etc). Legat de articol, faceliftul la Cupra Leon imi place mai mult, botul de rechin si mai putin plastic negru lucios fata de Golf + mai mult spatiu in spate. Sunt curios cum se folosesc in mers comenzile audio si de clima daca nu sunt butoane clasice dedicate.

  • auto_fan, miercuri, 30.10.2024 14:03

    In 2013 am achizitionat de la PBV un GTI 7 destul de generos echipat cu ~28k EUR, incluzand reducerea prin programul rabla si cea acordata de dealer. Astazi, pretul de pornire este 39.400 EUR. Incluzand ceva optiuni de bun simt, se ajunge lejer la 45k, ceea ce inseamna o majorare a pretului de 40%-50% in 10 ani. Mi se pare de neconceput, inca ma uit si ma minunez. Iar acum VW se vaita ca mai au putin si dau faliment... noaptea mintii.

  • Seriff, miercuri, 30.10.2024 14:13

    @auto_fan, uita-te la toate masinile, nu doar la gti, in 2024 un Ford focus cu motor de 1.0 in 3 cilindri este 23000, toate masinile s-au scumpit, nu doar golful GTI, o Skoda Octavia decenta e 30.000 in 2024, era sub 20.000 acum 6 ani, toate s-au scumpit. Ideea e ca ce masina iti iei sa aibe peste 200 cp si sa aibe un pret decent?

  • auto_fan, joi, 31.10.2024 16:45

    Asa este, au crescut foarte mult preturile in general, nu doar la GTI. Pe de alta parte, salariile nu au crescut nici pe departe in aceeasi masura, si nu ma refer doar in Ro ci in toata UE. In acelasi timp, problema (mea) cu Golf-ul este faptul ca in timp ce pretul a crescut enorm, calitatea a scazut drastic, in special cea a interiorului si in privinta ergonomiei. Dar in general ai dreptate, suntem in 2024 si "it is how it is".