Motor / Transmisie
Sunt câțiva constructori care s-au abătut de la regula generală și au optat pentru un hot hatch cu tracțiune integrală: Audi RS3 și Mercedes-AMG A45 S sunt primele exemple care îmi vin în minte. Mai mult, constructorul din Stuttgart a împins și mai mult limitele, cu cei 421 CP ai lui A45 S.
O putere impresionantă, dacă ne gândim că este dezvoltată de un motor cu 4 cilindri, dar, oarecum, inutilă pentru utilizarea zilnică.
În tot acest timp, Volkswagen Golf GTI nu s-a abătut prea mult de la rețeta clasică. Sub capota noului Golf GTI facelift regăsim, în continuare, un motor de 2.0 litri TSI care oferă 265 de cai putere și 370 Nm cuplu.
Sunt valori mai mult decât suficiente pentru o mașină de stradă, cu care poți merge la cumpărături și care îți poate oferi și o oarecare satisfacție la un "trackday" cu prietenii.
Este o mașină bine echilibrată și livrează cei 265 de cai putere într-un mod liniar. Unitatea cu patru cilindri nu are caracterul propulsoarelor utilizate de Honda pentru Civic Type R sau de Mercedes-AMG, dar impresionează cu flexibilitatea sa.
Începe să tragă cu mult înainte ca acul turometrului să ajungă la 3.000 de rotații pe minut și o face, cu același aplomb, până când ajunge la linia roșie de la 6.500 de rotații pe minut. Dacă selectezi modul de rulare Sport, cu atât mai bine.
Din păcate, transmisia manuală este de domeniul trecutului pentru această versiune. În schimb, primești o cutie de viteze automată DSG, care se achită foarte bine de datorie. La o adică, poți selecta modul "manual", care îți permite să schimbi treptele cu ajutorul padelelor.
Dacă o lași să facă ce știe ea mai bine, vei observa că schimbările rapoartelor sunt foarte line și precise. Totuși, nu am putut să nu remarcăm o mică întârziere la retrogradarea într-o treaptă inferioară.
o fi el definitia hot hatch-ului, dar in prezent lumea nu mai da doi bani pe o astfel de definitie. se dau in schimb gramezi de bani pe suvuri de orice fel si categorie. nu zic ca e bine sau rau, doar constat. timpurile s-au schimbat, preferintele s-au schimbat, iar relevanta masinii din articol s-a diluat pana aproape de zero.