Consum
Plecând la drum cu iD.Buzz nici nu știam la ce să mă aștept când vine vorba de consum. Cert este că, la fel ca în cazul multor mașini electrice, numerele oficiale nu s-au apropiat de ce am obținut eu în trafic real.
Conform celor de la Volkswagen, iD.Buzz ar trebui să ofere o autonomie de maxim 425 de kilometri în regim WLTP. Dacă aș fi obținut astfel de numere, aș fi fost foarte fericit. Din păcate, viața bate filmul, iar după 100 de kilometri parcurși prin București, la temperaturi scăzute, consumul afișat de mașină a fost de 26.8 kWh/100 kilometri. Asta s-ar traduce într-o autonomie de 287 de kilometri.
Cert este că lui iD.Buzz pare că i se potrivește cel mai mult drumul lung, dar cu o viteză medie ceva mai mică. Adică, pe drumuri naționale, cu o viteză medie de 72 km/h, consumul a scăzut la 18.5 kWh/100 kilometri, respectiv o autonomie de 416 kilometri cu „un plin”. Aproape de cifrele citate de Volkswagen.
Pe autostradă, însă, lucrurile au degenerat. La 130 km/h consumul lui iD.Buzz a fost de 34.3 kWh/100 kilometri. Scade viteza la 110 km/h și vei vedea cifre aproape de 25 kWh/100 kilometri. Asta poate reprezenta diferența între o autonomie de 224 de kilometri și una de 300 de kilometri. Tu alegi.
Cât despre încărcare, pentru iD.Buzz poți folosi stații de până la 170 de kW putere. Pesemne, cei de la Volkswagen sunt conștienți de faptul că resursele din baterie s-ar putea epuiza prematur, așa că au oferit o putere de încărcare mai mare, care să compenseze.
Practic, dacă găsești o astfel de stație de încărcare, poți urca de la 5 la 80% în doar 30 de minute. Altfel, pe o priză AC, poți alimenta cu doar 11 kW, ceea ce se traduce într-un timp de peste 7 ore. Slăbuț.
Teoretic, iD.Buzz nu e singura opțiune de acest fel din segment. Printre rivali se numără cei de la PSA (Citroën e-Spacetourer, Opel Vivaro e-Life, și Peugeot e-Traveller) și Mercedes-Benz EQV. Din păcate, doar EQV este disponibil în acest moment pentru comenzi în România.
Acesta e oferit în mai multe configurații, EQV 300 fiind cel mai apropiat de configurația oferită de Volkswagen pe iD.Buzz Pro. Cu 204 CP și o autonomie estimată la 357 de kilometri, EQV nu se apropie de cifrele lui iD.Buzz conform testelor WLTP.
este f mic si f scump. cumperi doar pt imagine.