Motor / Transmisie

4.0

Dacă n-am avut cum să aleg o altă variantă de caroserie, măcar am avut de unde să optez atunci când a venit vorba despre motorizări. Am rămas consecvent unei motorizări pe care românii au iubit-o decenii întregi: 2.0 TDI. Da, știu, mulți se vor grăbi să-i cânte prohodul dieselului, însă eu cred că mai există potențial acolo. Asta crede și Volkswagen, din moment ce oferă în continuare acest motor, cu mai multe versiuni de putere: 150 sau 193 de cai. Dacă deja ai trecut peste perioada diesel, atunci poți avea și versiuni pe benzină sau plug-in hybrid. Acestea din urmă au o autonomie pur electrică de 100 de kilometri.

Revenind la bătrânul diesel testat de mine, trebuie să vă spun că am avut alături versiunea de 150 de cai putere. Și nu m-am simțit submotorizat, deși vorbim despre o mașină care măsoară aproape 5 metri.

Cuplul motor generos, de 360 de Nm, livrat între 1600 și 2750 de rotații (adică pe o plajă destul de generoasă pentru un diesel), continuă să fie savuros și să îți ofere senzația de mașină old-school. Asta, deși, sunetul gutural specific unui diesel a fost mult estompat. Nu mai vorbesc de vibrații, care au fost eliminate complet. Observi cel mai bine asta la pornirea și repornirea motorului, la semafor. E o bucurie să scapi de părțile mai puțin plăcute ale acestui motor.

Cei patru cilindri diesel sunt asociați întotdeauna unei cutii automate DSG cu 7 rapoarte. În modul normal de utilizare, cutia e destul de lentă și se grăbește să te ducă în treapta a șaptea, pentru a reduce consumul. E destul de greoaie și sunt momente în care ți-ai dori să fie mai promptă cu retrogradarea. Dacă o să treci cutia în modul Sport, atunci o să obții o exploatare mult mai promptă și plăcută. Recunosc, am fost tentat să o las doar în S.

Mașina cântărește 1.7 tone și este cu aproape 100 de kilograme mai grea decât benzina de aceeași putere. Însă, cuplul a compensat din plin pentru kilogramele în plus.

În concluzie, a fost plăcut să mă mai pot bucura de un diesel clasic, cu mult cuplu, capabil să miște bine un break de asemenea dimensiuni, atât în oraș, cât și pe autostradă. Există resurse și curaj, chiar și pentru depășiri pe Valea Oltului.

 

 
  • Neica' Hammer, miercuri, 06.03.2024 10:03

    Generatiile anterioare erau mai faine, atat la interior cat si la exterior. Asta parca e o copie chinezeasca dupa un VW nemtesc

  • nsrei, miercuri, 06.03.2024 10:12

    Vine un moment în viață când trebuie să renunți (si) la bani . Mai exact 44.500 . De banii astia de fapt obtii o scoda cu un televizor in bord deoarece cica unii zic ca "the new Volkswagen Passat has been developed by Skoda alongside the new Superb" Iar vechea generatie superb break se conduce, pardon navigheaza precum o barca pe valurile agitate ale vremurilor. Este una din extrem de putinele masini care imi provoaca rau de masina. Si la propriu si la figurat. Ei cica e "confortabila". O fi daca meseria de baza este marinar.

  • PMC, miercuri, 06.03.2024 11:09

    "Sunt câteva capitole la care dieselul este imbatabil. Iar unul dintre ele este consumul. Chiar dacă Volkswagen oferă și benzinarul de 1.5 litri TSI, pe care îl ajută cu un sistem mild-hybrid la 48V, trebuie să vă împăcați cu ideea că nimic nu bate dieselul. O să vă exemplific. Acest uriaș, cu doi oameni la bord și bagajele lor, a consumat doar 6.3 litri/100 de kilometri, deși nu l-am menajat deloc, nici pe autostradă, nici pe drumurile virajate de pe Riviera franceză." Asa este. Nimic nu poate bate Dieselul la ora actuala. De aceea trebuie distrus. :) La fel ca tot ce e bun in lumea in care traim. Ca tot ce s-a obtinut prin atata efort si suferinta. Tot absolut trebuie distrus, pentru ca niste smecheri s-au trezit sa ni se urce in carca. Sa traim cat mai prost intru imbuibarea lor. Si sa ne imputinam, cu cat mai putini cu atat mai bine. Sa ramana mai mult pentru ei, sleahta de dobitoci nesatui si buni de nimic. Putere si resurse infinite pentru trupa de "binefacatori" grijulii cu planeta, cu natura, cu fauna, cu oxigenul, cu resursele chimice, cu ozonul, cu orice in afara de noi, cei care ii suportam in continuare si le acceptam mizeriile.

  • Dizăl Rulz Forevăr, miercuri, 06.03.2024 11:11

    Moamă ce dizăl mișto. Abia aștept să vină 2035 să îmi iau și io, mai ales că acum e făcut de Skoda, masina visurilor celor care visează la mașina germană. Dar aiurea că nu mai e sedan. La ce îți trebuie portbagaj? Arata ca un dric. Cine vrea sa care sa își ia tigaie franțuzească, asta germane sunt de fițe, nene. Auzi, varianta cu i-ul roșu câți cai are?

  • Catalin, miercuri, 06.03.2024 11:30

    Nsrei bati campii scuza-ma ca-ti spun. Mi-au trecut prin mana zeci de masini si astea mari de la VAG, Passat si Superb mai exact sunt impecabile in mers, pe orice tip de parcurs, scurt sau lung. Se apropie periculos de mult de senzatiile gamei premium, dupa cum spune si autorul. Apropo, il felicit pentru unul dintre cele mai pertinente articole citite in ultima vreme pe Automarket. Nu uita despre ce gabarit vorbim aici, daca le compari cu altele mai scurte cu 0,5-1 metru, remarca ta este nefondata. Versiunea asta pare perfecta, singurul meu regret e ca au renuntat la excelentul sistem Dynaudio si au pus HK, eu ca pasionat de domeniul audio simt diferenta. De preturi nu merita sa comentam nimic, pentru ca oricum nu are niciun rost, cine isi permite cumpara, cine nu, se reorienteaza. Si nici de motorizare nu merita sa comentam neargumentat. Dieselul este imbatabil la eficienta daca este folosit unde si cum trebuie, dar nu este imbatabil in orice aplicatie si situatie, pentru ca nu doar combustibilul trebuie luat in calcul la evaluarea generala a costurilor unei masini, asta este lucrul pe care foarte multe persoane il scapa din vedere.

  • Banditos, miercuri, 06.03.2024 11:52

    "Auzi, varianta cu i-ul roșu câți cai are?" prin vitan unde's cele mai obosite e o vorba: "cati vrei, nene!" plus ca pelea e ...alcantara :)))

  • ds, miercuri, 06.03.2024 11:53

    Mașină de nișă, pentru concedii & week-end-uri, pentru familii cu copii mici. Peste 15 ani va fi mașina standard a iubitorului de sh-uri aduse din germania. Poate căra mult cu ea și e diesel. Acum, serios vorbind, ca a doua mașină e acceptabilă, ca electricele. Problema e: ai da 40.000 pentru a o folosi ca a doua mașină?

  • este, miercuri, 06.03.2024 12:05

    mult prea scump pentru ce oferă

  • Matei, miercuri, 06.03.2024 12:26

    E în mod evident un model inferior celui precedent, deși are aceeași platforma și aceleași motoare de pe vremea bunicii (din Germania, care o va vinde lui PMC peste 15 ani). Designul exterior și interior lasă de dorit iar calitatea materialelor e interioara. Nu e de mirare ca au "colaborat" cu Skoda. Trendul e clar, îl înțelege și bombardierul, de-aia plânge cu suspine.

  • @Matei, miercuri, 06.03.2024 13:25

    ai citit articolul? daca nu inca, citeste-l si o sa vezi ca acolo scrie exact opusul a ceea ce ai aberat tu

  • Anonim, miercuri, 06.03.2024 13:51

    Diesel este pentru drum lung, autostrada masina de cursa lunga . Are cel mai bun consum in regim de autostrada , nu este recomandat pentru oras acolo unde un hybrid plug-in sau unul full hibrid se descurca mai bine la consum. Masina este spatioasa varianata asta este mai practica decat un sedan . Pretul este mare dar din pacate asta este trendul . Pana si Dacia are in portofoliu masini care trec de 25 de mii de euro deci........In Romania clar multe au sa fie dupa 6-7 ani cand apar second hand la preturi mai mici

  • @@Matei, miercuri, 06.03.2024 14:08

    Serios? Dă-mi un exemplu.

  • DanG, miercuri, 06.03.2024 15:49

    Pretul nu este asa de piperat daca il comparam cu Passat 8,5, ai foarte multe dotari standard care la modelul vechi erau optionale. Unde vad un regres fata de 8,5 este la marime, modelul pe care il inlocuieste era deja imens, ce om sanatos la cap nu era multumit cu Superb sau Passat, de ce au trebuit lungite? Asta a adus de la sine consum mai mare (eu scot cu 2.0 TDI consum mai bun decat voi), acceleratie mai buna si este mai usor de parcat. Modelul nou are aceleasi motoare dar peste in jur de 150 kg in plus. Unde este ecologia? Un alt minus este lipsa butoanelor fizice pentru clima.

  • PMC, miercuri, 06.03.2024 15:53

    @Matei: fraiero, nu am nevoie de asa masina mare. Mi-as lua-o daca as avea. Si cand o sa am mi-o iau. Cat despre tine, tare ma tem ca nu-ti permiti nici un Polo sh. :)

  • Matei, miercuri, 06.03.2024 16:59

    Bombardierii suferă de bogăție pe aici. Cum ii contrezi cum îți zic ca nu ai nici [completați aici modelul care nu e pe placul lor]. In special asta de mai sus care mai devreme zicea: "Sa traim cat mai prost intru imbuibarea lor. Si sa ne imputinam, cu cat mai putini cu atat mai bine. Sa ramana mai mult pentru ei, sleahta de dobitoci nesatui" Păi mai zburătoare...ori sunt sărac ori îmbuibat și nesatul?

  • George Simion, miercuri, 06.03.2024 19:55

    cum sa mai circuli cu cancerul dupa tine?! o mai si mareste sa o parchezi mai usor in pomi.. si iar vrajeala ca consuma mai putin?

  • Andrei, miercuri, 06.03.2024 20:51

    Eu mă bucur că au păstrat break-ul. Altfel, nu e un model interesant. La vremea lui precedentul era mai interesant. Ei vor să vândă ID7, ăsta e așa, să umple golul.

  • dan_grc, miercuri, 06.03.2024 22:13

    Noul Passat nu este altceva decât o Skoda lessSuperb, cel puțin la exterior fratele mai sărac Skoda este peste, eu asta as alege între cele două. Dieselul pe mașini mari încă este fără rival la economie și rulare fără efort.

  • @dan, joi, 07.03.2024 02:28

    asta cu rulare fara efort se traduce ca esti odihnit maxim cand esti mort. hibridele bat si la consum. oricum diferenta e de seminte in ziua de azi, ca si benzinarele sunt turbo si mai avansate decat echivalentul dizal.

  • @mincinos patetic, joi, 07.03.2024 10:17

    Toyota corrola touring 2.0 consumă peste 7,5 la viteze de autostradă. 2.0 TDI a trecut de 6 pe motiv că a fost condus sportiv. Rezervor mai mare, autonomie mai mare.

  • Seriff, joi, 07.03.2024 10:56

    O masina hibrid la 140 consuma de rupe si sta foarte turata de urla motorul ala de zici ca ai 300 la ora, un 2.0 diesel la 140 abia se aude si consuma clar mai putin, nu se compara, diesel e net superior, plus ca nu cari dupa tine baterii.

  • Banditos, joi, 07.03.2024 11:13

    @10:17 tu ai facut o observatie legata de o situatie punctuala, iar @02:28 observa, la general, ca hibridele nu difera decat la nivel de maruntis. adevarul ca asa va trantiti cu poponeata de pamant cand vi se arata negru pe alb ca dieselurile nu sunt chiar minunea :))))

  • Matei, joi, 07.03.2024 11:22

    Ei încearcă sa ne convingă ca diesel-ul e mai bun pentru confort dar se uita la 6 vs 7.5 l/100km. Îmbuibati și nesatuli, cum zice bombardierul.

  • Adi, joi, 07.03.2024 11:35

    La mers linistit in extraurban, 80-85 km/h pe DN si 120-125 km/h pe autostrada eu scot cu Passat B8 Variant 2.0 TDI 150 CP incarcat cu 4 persoane si portbagaj plin, intre 4,4-4,6 in functie de vreme. Pentru ca ma batea gandul la un moment sa schimb Passatul cu ceva cu cutie automata, garda la sol un pic mai mare si lungime totala ceva mai mica, am cerut si obtinut pentru cateva zile de la firma la care lucrez o Toyota CH-R hibrid 122 CP si am refacut traseul meu obisnuit in exact aceleasi conditii, consumul a fost 7,9 (+75% inseamna enorm). Doar in oras, Toyota devine mai economa, dar doar cu foarte putin. Cum eu nu circul in oras cu masina decat foarte rar spre deloc pentru ca mi se pare un chin teribil, am hotarat ca e mai intelept sa raman cu Passatul diesel. Nu mai pun la socoteala spatiul si confortul incomparabile, putere si cuplu mai mari pentru a urca lejer rampe lungi, costuri mici la revizii sau valoarea mai buna in caz de revanzare. Face in curand 10 ani, am depasit 230.000 km si n-am avut nicio problema tehnica, deci oricat renume ar avea Toyota de rege al fiabilitatii, in cazul meu n-ar avea ce avantaj sa prezinte, dar bine, eu si ingrijesc masina si o folosesc ca la carte.

  • @haoarles, joi, 07.03.2024 11:37

    "hibridele bat si la consum." Păi, nu bat și, în loc să mergi liniștit, te troncăne prostește zgomotul de drujbă supraturată toyota. Adevărul e că n-ai caracter.

  • @idic nesimțit, joi, 07.03.2024 11:38

    Afirmația că hibridele consumă mai puțin este prostească și nesimțită. Nu se uită nimeni la consum, voi faceți afirmații de mizerii ce sunteți!

  • @disfunctional, joi, 07.03.2024 11:40

    vorbeam de hibride si nu de toyota

  • @ratat retardat, joi, 07.03.2024 11:40

    toyota este referința pe hibride.

  • Banditos, joi, 07.03.2024 11:49

    Voi astia cu Diesel faceti in permanenta nota discordanta, sunteti o specie aparte. Ca si taximetristii... @Adi, iar eu am o cunostinta cu acelasi CHR de 122CP si nu sare de 4,8%. Concluzia ta (nu zic nici prosteasca si nici nesimtita) e irelevanta. Pentru ca un hibrid poate avea un consum si de 9%. Care nu este unul general. @disfunctional analfabet....nu contest. Punctual vorbeam despre HIBRIDE.

  • mda, joi, 07.03.2024 12:04

    @serif @adi ce nu intelegeti voi e ca in romania majoritatea foloseste masinile nu la viteze de 140 iar in extraurban doar ca exceptie. buna dimineata trezirea, aici nu e germania, poate doar acolo sa mai renteze dizal daca faci autobahn mult. ca e bine sau rau, asta e realitatea la rumani, cei mai multi le freaca prin orase la viteze medii penibile, distante scurte, variatii mari si dese de viteza si muuuulte ore de functionare pe loc. orice electrica, care implicit stie sa recupereze si nu pierde aiurea energia rupe in bucati toate dizalurile si benzinele hibridizate si nici nu pute. locul tacanitorilor e la muzeu, nu pe strazi.

  • ds, joi, 07.03.2024 12:45

    Ca unul care a avut și diesel și benzină pot zice că, în afară de cuplu, avantajele sunt întrecute de dezavantaje la un diesel. Da, așa cum zice cineva mai sus, mergi 90% în exterior, rentează, dar nu mai mult decât un hibrid. În rest cam zero barat, sensibile, fumigene, problematice din cauza filtrului de particule, piese, în special injectoare mult mai scumpe. Eu unul nu m-aș mai întoarce niciodată la un diesel.

  • Andrei, joi, 07.03.2024 13:09

    Sunt tare curios pe ce rută, în România, ai o medie de 140km/h. Făcând abstracție ca e ilegal. Chiar și 120-125. E complet irelevant că uneori, când ai noroc și doar pe o bucata de autostrada, mergi cu viteza asta. Contează media. Lunara, anuală. În funcție de cum și unde folosești masina o motorizare poate fi mai eficienta decât alta. Mai contează și prețul de achiziție și mentenanța. Degeaba salvezi un pic la un drum dacă nu recuperezi diferența de preț și costuri de mentenanță și taxare. Eu locuiesc în vest unde sunt mult mai multe autostrazi și drumuri în regim de viteza de autostrada. Practic orice drum mai lung de 50km e pe autostradă. In oraș nu prea merg cu mașina. Totuși viteza medie e departe de 125 km/h.

  • PMC, joi, 07.03.2024 15:42

    @ds: bine-nteles ca nu te-ai mai intoarce din 2 motive. 1. Nu ai nevoie de el. 2. Nu intelegi nimic din nimic. Dezavantajele care ar fi? Ca au scumpit nataraii motorina? Cu toate ca e mai ieftina de produs decat benzina? Hibridul e o minciuna. E sofisticare aproape inutila: economiile de combustibil sunt neglijabile. Dieselul nu e bun doar pentru consum mai bun la drum lung, ci pentru putere, cuplu, durabilitate. Dieselul de la VAG e notoriu ca pt ca merge peste 600.000 de km fara probleme. Dieselurile de la Mercedes dau ceasul peste cap, merg peste 1 mil de km fara reparatii, fara schimbat bateriile si motoarele ca la Tesla. Germanul asta se apropie de 2.000.000 de km cu o Tesla. Omul e tipicar maxim, e german: incarca intre 15 - 70%, nu depasteste 100 km/h. Musk nu se lauda cu el: A schimbat 13 motoare si 4 baterii!!! Toate pe garantie. Dar unii ca @ds lauda "electromobilitatea". Cap ai, minte ce-ti mai trebuie? :)) https://www.msn.com/en-us/autos/news/tesla-owner-drives-almost-124-million-miles-putting-service-to-work/ar-AA1kZtoo

  • Dizăl Rulz Forevăr, joi, 07.03.2024 16:16

    Dizăl de la mașina poporului care nu are bani de Mercedes e renumit pentru ca sunt unii în est care dau bani frumoși pe cea ce ar fi ajuns la casare dacă nu erau ei. Fanii dizăl german sunt cei mai ecologiști: de ce sa arunci gunoiul când mai poți trage de el încă 10 ani? PS: aia cu dizăl care e bun pentru putere și cuplu e perla zilei.

  • dan_grc, joi, 07.03.2024 17:24

    Oricât de nefiabile ar fi unele dieseluri ( și pentru întreținerea proastă) sa vedeți fiabilitate la motoarele mici pe benzină turbo, la jumătate din kilometri, o minunăție, unii au rămas ca benzina egal simplitate și fiabilitate, da, la motoarele aspirate, adică mai vechi( unele trebuiesc segmentate la un moment dat, după cateva sute de mii km), iar la motoarele VAG stai cu uleiul în portbagaj, motoare de 50.000 km maxim, " dacat " avantaje, dar cică unii români țin o mașină maxim câțiva ani, apoi o casează, așa am înțeles de la unii pe aici, cumpăra mașini noi pe bandă.

  • sandu, joi, 07.03.2024 17:32

    pai normal ca e break, ca la berlina nici nu ma uitam. ce rost are sa iei o masina asa mare si sa nu ai portbagaj? in plus, este muult mai frumos breakul. 2. dieselul consuma mult mai putin ca orice benzinara, fie ea si hybrid. vorbim de media per total, oras +autostrada. acuma depinde si ce faci cu masina, nu poti sa generalizezi.

  • ds, joi, 07.03.2024 17:52

    @pmc Băi, Lache, când o fi și-o fi sa schimb mașina o să te consult. Numai să -mi zici prin ce stație de taxi îți faci veacul. Până atunci vezi-ti de punga cu semințe de floarea soarelui, te sun eu, fii pe fază.

  • Matei, joi, 07.03.2024 19:35

    Un diesel consuma mai puțin dar da, depinde ce faci cu mașina. Dacă mergi preponderent in afara orașului diferența de consum e mica. 2-3l/100km. Sa zicem 3. Asta înseamnă o diferență de 4 euro la 100km. Dacă plătești 2000 euro în plus pe diesel fata de modelul echivalent pe benzina, trebuie sa parcurgi 2000 : 4 * 100 = 50,000 km ca sa ajungi la paritate. Fără sa mai luam în calcul service și altele. De altfel un calcul similar îți arată că ieși mai ieftin cu o electrica, în 50000km. Dar asta e alta poveste.

  • PMC, vineri, 08.03.2024 08:25

    @Matei: omule, consuma DUBLU benzina, inclusiv cele hibride. De aia nimeni nu mai crede bashina cu hibridele. Se cumpara pentru ca nu mai prea ai ce sa iei fara "hibridizare" - mild hibrid, care e o porcarie. Deci benzina consuma dublu si motorul pe benzina nu tine cat tine Dieselul. Inclusiv evacuarea tine mai mult la Diesel. Totul e mai bun la Diesel. Get it? Dezavantajele ar fi intr-adevar ca elibereaza noxe mai naspa decat benzina, dar motoarele noi Diesel sunt curate, cu 15 filtre de particule montate peste alte 20 de regulamente UE. Din cauza tampeniilor absurde impuse de UE s-a ajuns ca motoarele toate, nu numai Diesel, sa fie mai stricacioase, cu consumuri mai mari si performante reduse. UE la fel ca orice organism de stat nu a facut decat rau pe partea asta. Suprareglementarea nu face decat rau, bine nimanui. Pot sa inteleg niste norme decente de poluare niste limite, care probabil au fost atinse cu brio odata cu Euro2. Ce a urmat si ce se intampla acum cand practic e distrusa toata industria si productia din Europa e o anomalie. Nu mai tine de protectia nimanui, nu mai face bine nimanui, nici macar naturii. E o porcarie de la un cap la celalalt.

  • Ambulanța, vineri, 08.03.2024 09:10

    Ni-no-ni-no!

  • Banditos, vineri, 08.03.2024 10:18

    "consuma DUBLU benzina, inclusiv cele hibride" clar, s-a stricat vodka

  • Dan, vineri, 08.03.2024 10:51

    "Armă de seducere în masă". Asa m-am bine dispus de dimineata... Nu sunteti sanatosi la cap? A ajuns si passatul masina frumoasa

  • @PMC, vineri, 08.03.2024 11:18

    domnu parerolog, cu brio la Euro 2 zici? pai hai sa te punem sef la AEM ca prea le stii pe toate, desfiintam toate studiile si cercetarea si ne uitam doar in gura ta, e bine asa? https://www.euronews.ro/articole/agentia-de-mediu-a-ue-avertizeaza-nivelurile-de-poluare-atmosferica-din-europa-su in caz ca ti-e lene sa citesti, articolul, uite propozitia care rezuma tot: În orașe, transportul este principala sursă de poluare. Informaţiile publicate de euronews.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

  • Kap, vineri, 08.03.2024 11:32

    Iar s-a ajuns la exagerări, de ambele părți. ”ieși mai ieftin cu o electrica” - dada, dacă faci naveta, ai casă și încarci de la panouri, că balena asta și e mașină de făcut naveta.....așa-i că dacă punem prețul pe kWh de la stațiile rapide se dă ”calculul” peste cap? ”motorul pe benzina nu tine cat tine Dieselul” ... schimbi injectoare, pompă de injecție, componente EGR (numai piese ”ieftine”) și tot nu e mai fiabil, la benzină schimbi doar bujii, asta presupunând că există pe ambele turbo. Dar comparând cu turbo, nici vorbă să fie consum dublu la benzină....de fapt la mașini mici și compacte GPL-ul bate motorina și la costuri și emisii.

  • PMC, vineri, 08.03.2024 13:06

    @11:18 - aaaahahaha deci te temi, asa e? Pui repede disclaimerul legal la "cercetarea stiintifica" :))) Buuuun... :)))) Problema la tine nu e ca nu gandesti (e de la sine inteles pe partea stanga) ci ca esti si naiv si crezi balivernele organismelor de mediu. :) Pai ce ai vrea sa scrie aia? Normal ca-si sustin agenda! Duuuh! :) @Kap: un motor pe benzina de 1.3, turbo, 160 CP in oras consuma 11 L/100 de km. Unul Diesel de 1.6 turbo de 150 CP consuma 6. Ok, nu e dublu, dar e pe acolo. E aproape dublu. Poftim. Happy now?

  • Matei, vineri, 08.03.2024 14:38

    Eu: "Dacă mergi preponderent in afara orașului" Tu: "omule, consuma DUBLU benzina". "in oras consuma", "nu e dublu, dar e pe acolo" Atât.

  • @parerolog, vineri, 08.03.2024 14:41

    nu dobi, n-am de ce sa ma tem, disclaimerul ala s-a adaugat singur cand am copiat din textul sursa, nici n-am observat ca s-a copiat, ca era sub linia de jos a ferestrei de comentarii si n-am tras suficient de coltul ala de redimensionare ca sa-l observ, ca altfel il stergeam. nu pot sa cred, stau sa ma justific la neica nimeni pemeceu. in plus, nu e nimic de crezut ca nu suntem la biserica, aici e vorba de informare asupra unor fapte certe, documentate. acele organisme de mediu pe care tu le urasti visceral pentru ca nu le intelegi menirea sunt formate din personal inalt calificat, cu un anumit nivel de pregatire stiintifica, unde se face cercetare si apoi se formuleaza in consecinta politici de mediu pentru beneficiul intregii societati. sau te pomenesti ca ai prefera sa sustin parerologia ta plina de ura si fara niciun fundament obiectiv. hai ca te alinti prea mult sosocule egoist, consum in zadar prea mult timp cu tine. nu incerc sa iti destup mintea, dar dezinformarea ta grosolana trebuie combatuta. ai funingine de diesel si pe cortexul cerebral, deci mintea ta e oricum compromisa, bine imbibata de doctrina trumpista, da, idolul tau care a zis ca stiinta nu stie. (I don't think science knows, actually) te raliezi acestor idiotenii conspirationiste doar ca sa-ti suporti mai usor mediocritatea, asa se intampla cand nu inveti la scoala si iti bati joc de colegii care aleg sa invete. aia ajung bine in viata, pe functii mari in corporatii sau in institutii de varf, bine recompensate financiar spre invidia ta, iar tu ramai la spart seminte pe refrene trumpiste cu de-alde serif & co.

  • cristi, vineri, 08.03.2024 14:53

    da, passatul este si a fost o masina frumoasa. depinde ce faci cu masina, da. in oras dieselul de 2.0 tdi, pe distante scurte consuma mult. 9-11%. vorbim de 2-3 km. la fel ca benzina. dar la drum intins, diferenta e de cel putin 2 litri. nu mai vorbim daca mergi doar pe autostrada, unde diferenta e mult mai mare, gen 4 litri. vorbesc de masini detinute, toate din vama vag binenteles. 2.0 tdi, 300 mii km, 1.5 tsi 80 mii km si 1.4 tsi 50 mii km. Probleme la motoare: 0.

  • @habarnist climatic, sâmbătă, 09.03.2024 16:32

    Agenda va fi modificată din rațiuni economice. Am tot spus că din 2035 și din 2045 vor continua discuțiile și disputele despre nimic, dar acum, în 2024 este clar pentru toți țugurlanii naivi că trecerea la mașini electrice nu se face peste noapte, nu există termene la care să nu se poată renunța, drept dovadă că din ianuarie 2024 au început să crească vânzările de ICE, inclusiv diesel. Economia trebuie și va continua să evolueze pe rațiuni de oportunitate și profitabilitate. N-ai să apuci să prinzi parc auto electric. :))))))))) Va fi mai ieftin să produci o electrică? 60% dintre șoferi nu vor adopta o mașină electrică niciodată din cauza infrastructurii. Deci, lucrează la versuri! Alea vechi nu mai merg!

  • Andrei, sâmbătă, 09.03.2024 23:14

    "60% dintre șoferi nu vor adopta o mașină electrică niciodată din cauza infrastructurii" Un alt mod de a spune ca vor ajunge mai repede în sicriu decât în electrică. Noi, restul, suntem mai optimiști.

  • @sărace cu 208, duminică, 10.03.2024 10:42

    https://www.facebook.com/AdrianChelaruVlog/videos/721285819841083/

  • @analfabet funcțional, duminică, 10.03.2024 16:36

    Nu permite infrastructura. Tu poți să vrei, dar 208 e tot ce poți.

  • Jean de la Magurele, luni, 25.03.2024 11:10

    Am mers la drum lung cu o Toyota Hybrid, am scos consum 7%, nu am sarit de 130 la ora, am facut acelasi test cu un 2.0 diesel, pe langa cuplul motor dublu fata de Toyota, usurinta in depasiri, turatia motorului mult mai mica, consumul a fost 4.8 %, concluzia, diesel este net superior, va pupa Jean!

  • @curci.afumate, joi, 28.03.2024 07:41

    Meanwhile, petrol was down to a 35.8% share from nearly 39% in January 2023, while diesel fell from 16% to 11.9% compared to 12 months ago. Should this rate of declining demand continue, diesel deliveries could end around 2027.

  • Jean, marţi, 02.04.2024 16:18

    Pai e normal ca diesel-ul sa fie in scadere pentru ca nu prea mai exista in oferte decat la foarte putini producatori, asta nu inseamna ca se vand electricele, benzina rupe la vanzari, electricele sunt vai de mama lor, nu le cumpara aproape nimeni.