Consum
Volkswagen nu a publicat încă datele tehnice oficiale complete ale modelului cu facelift, însă declară că autonomia în modul complet electric a crescut la 55 de km în sistem WLTP (adică vreo 70 km în fostul sistem de măsurare). Cu alte cuvinte, ar trebui să poți să te apropii de această valoare în rularea zilnică.
Dacă 55 de km ți se par puțini, gândește-te la câți kilometri parcurgi în drumul spre serviciu și înapoi. În 90% din cazuri, îi vei parcurge complet electric, cu emisii zero și consum zero de carburant. Rezervorul de 50 de litri asigură o autonomie suplimentară de circa 700-800 de kilometri, așadar scapi de orice fel de „range anxiety”.
Nu am acordat o atenție specială consumului în testul nostru din Germania, însă cu siguranță că la un drum lung valoarea combinată de circa 1,7 litri/100 km estimată de producător nu va fi atinsă vreodată. Dacă insiști să mergi în modul termic (când forțezi încărcarea bateriei), atunci vei consuma circa 6.5 l/100 km în extraurban și spre 8 litri/100 km în mediul urban. Valorile scad imediat ce se reactivează modul hibrid.
Poți folosi ecranul central în modul Hybrid pentru a stabili cât anume din baterie se va încărca în timpul mersului sau la ce nivel trebuie păstrată aceasta. Sunt chestii utile atunci când te așteaptă un oraș în care ai voie să rulezi doar în modul electric. Altminteri, producătorul te îndeamnă călduros să încarci mașina la priză, așa cum e firesc.
Încărcarea de la 0 la 100% se face în cinci ore și treizeci de minute de la o priză normală de 230 V sau în trei ore și treizeci de minute dacă folosești un wall box de 360 volți (oferit chiar de producător). Vei avea nevoie de mult mai puțin timp să încarci bateria dacă mai ai măcar 50% din ea disponibili, așa cum ar trebui să se întâmple la finalul unei zile de mers prin oraș.
Eu mi-as fi dorit si tractiune integrala, avand pana acum si masina tractiune fata dar si una tractiune integrala pot spune ca e mare diferenta, mai ales iarna, evident in favoarea tractiunii integrale. in rest eu sunt FAN hybridelor PHEW, atata timp cat stai la curte si ai garaj practic poti merge zilnic la munca in full electric fara sa consumi motorina/benzina si fara sa poluezi. nu ai ce sa iti doresti mai mult. Pe partea de design ma asteptam la mai mult din partea lor, dar fiecare face ce poate si cat poate.