Tehnologie
Pe lângă gadget-urile care țin de natura de hibrid a mașinii, avem și o listă uluitor de lungă de dotări care transformă Passatul într-un hub de comunicații. A treia generație a pachetului Modular Infotainment Matrix (MIB 3) vine cu un ecran de 8 inci (Discover Media), respectiv de 9.2 inci (Discover Pro), capabil să răspundă rapid oricărei comenzi și să se activeze chiar atunci când îți apropii mâna de el. Are pe el un milion de meniuri, însă sunt dispuse logic și le înveți repede.
Mașina testată în Germania venise echipată cu radio digital prin internet DAB, dar eu unul nu sunt fanul acestui sistem care se întrerupe mai des decât e cazul. Legătura la internet e suficientă pentru a activa Apple Music, iar sistemul știe să se conecteze și cu telefoanele Android de pe care îți poți pune muzica favorită. Apropo de telefoane, acestea pot fi încărcate prin NFC fără să mai fie nevoie de conectarea lor la o priză USB (doar de tip C în această mașină).
Am și o plângere aici: mania de a muta pe ecranul central foarte multe funcții de personalizare a mașinii poate dăuna grav sănătății. Ar fi normal să poți comuta între modurile de condus, de exemplu, doar folosind un buton rotativ, nu să fii forțat să apeși un buton, apoi să-ți iei privirea de la drum ca să selectezi modul de pe ecranul central. Idem și pentru ciorchinele de funcții aruncate de producător pe volan, pe care am numărat nu mai puțin de 19 butoane. Ca să nu mai amintesc și de câte alte funcții sunt îngrămădite pe manetele din spatele acestuia.
Nu am avut timp să testăm funcțiile avansate de recunoaștere vocală și a stilului natural de vorbire (în limba engleză), dar cei interesați trebuie să știe că, în principiu, pot vorbi în cuvinte simple cu mașina lor, iar aceasta caută singură o destinație sau o informație, similar mașinilor premium.
Un cuvânt și despre sistemul audio: melomanii pot opta acum pentru un sistem de 700 de wați creat de danezii de la Dynaudio. Noi nu l-am testat la puterea maximă, dar probabil că îți poți trezi vecinii cu el dacă ții morțiș să faci asta.
Rămâne de văzut câte dintre serviciile digitale vor fi oferite de Volkswagen în România; eu voi mai spune doar că sper ca sistemul We Park să fie adus cât mai curând, cu colaborarea autorităților locale de la noi, pentru că permite contorizarea cu exactitate a timpului petrecut în parcare, precum și plata acesteia fără să-ți mai bați capul. Unde mai pui că-ți arată pe telefon și unde ți-ai parcat mașina.
Eu mi-as fi dorit si tractiune integrala, avand pana acum si masina tractiune fata dar si una tractiune integrala pot spune ca e mare diferenta, mai ales iarna, evident in favoarea tractiunii integrale. in rest eu sunt FAN hybridelor PHEW, atata timp cat stai la curte si ai garaj practic poti merge zilnic la munca in full electric fara sa consumi motorina/benzina si fara sa poluezi. nu ai ce sa iti doresti mai mult. Pe partea de design ma asteptam la mai mult din partea lor, dar fiecare face ce poate si cat poate.