Motor / Transmisie
Exact la fel ca frații săi de platformă, Taigo a fost gândit cu numele companiei mamă în gând. Volkswagen înseamnă literalmente „mașina poporului”, iar asta presupune prețuri mici pentru clienți, cu câteva compromisuri printre rânduri. Gama de motorizări este limitată la două cilindree, un propulsor de un litru și trei cilindri și unul de 1.5 litri și patru cilindri, ambele supraalimentate, exclusiv pe benzină.
Exact ca în cazul fratelui T-Cross, ai la dispoziție atât cutii de viteze manuale (cu 5 sau 6 trepte) sau automate cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte. În funcție de motorizarea pe care o alegi, însă, ai putea întâlni anumite limitări pe această parte. Cât despre tracțiunea integrală... chiar dacă vorbim de o mașină cu gardă la sol ceva mai înaltă, aceasta nu este disponibilă nici măcar opțional.
Modelul meu de test a venit pregătit cu motorul în trei cilindri, varianta de 110 cai putere, disponibilă și cu un cuplu de 200 Nm, disponibil de la 2.000 RPM. Din fericire, am avut la dispoziție și transmisia automată DSG cu dublu ambreiaj de la Volkswagen, ce a reușit să scoată tot mustul din micul agregat de sub capotă.
E o combinație care funcționează foarte bine și care s-ar putea dovedi cea mai importantă armă a celor de la Wolfsburg în competiția cu celelalte modele din acest segment. Motorul e chiar bine dozat pentru o mașină atât de mică, oferind resurse decente pentru majoritatea situațiilor.
Cutia de viteze te menține constant în plaja optimă de cuplu și chiar primești senzația că ai la dispoziție mai multă putere decât în realitate. Mai mult, mi s-a părut că cei de la Volkswagen au făcut o treabă bună cu calibrarea softului, astfel încât să ai și un răspuns decent în pedală atunci când accelerezi ceva mai brusc. Sigur, încă mai ai un pic de întârziere din partea cutiei când apeși hotărât pe accelerație, dar intervalul e destul de scurt.
Cât despre motor, acesta își face treaba în liniște sub capotă în majoritatea timpului, și este bine echilibrat pentru un propulsor cu 3 cilindri. Aici există o excepție, respectiv atunci când sistemul Start/Stop funcționează. Resimți ceva vibrații în habitaclu de fiecare dată când pornește sau oprește motorul. În același timp, singurele momente când vei auzi motorul protestând vor veni peste regimul de 3.000 RPM.
Cred că între competitori ar trebui inclus și Sandero Stepway, chiar dacă Taigo este cu 170 mm mai lung, Stepway este mai înalt, mai lat și cu ecartament & ampatament mai mare. Cu un preț de pornire de 19.537, adică cu vreo 3500 mai mult decât configurația maximă a Stepway, gpl, sau cvt, tot cu plastic neprietenos și tot motor de 1.0