Motor / Transmisie

4.0

Exact la fel ca frații săi de platformă, Taigo a fost gândit cu numele companiei mamă în gând. Volkswagen înseamnă literalmente „mașina poporului”, iar asta presupune prețuri mici pentru clienți, cu câteva compromisuri printre rânduri. Gama de motorizări este limitată la două cilindree, un propulsor de un litru și trei cilindri și unul de 1.5 litri și patru cilindri, ambele supraalimentate, exclusiv pe benzină.

Exact ca în cazul fratelui T-Cross, ai la dispoziție atât cutii de viteze manuale (cu 5 sau 6 trepte) sau automate cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte. În funcție de motorizarea pe care o alegi, însă, ai putea întâlni anumite limitări pe această parte. Cât despre tracțiunea integrală... chiar dacă vorbim de o mașină cu gardă la sol ceva mai înaltă, aceasta nu este disponibilă nici măcar opțional.

Modelul meu de test a venit pregătit cu motorul în trei cilindri, varianta de 110 cai putere, disponibilă și cu un cuplu de 200 Nm, disponibil de la 2.000 RPM. Din fericire, am avut la dispoziție și transmisia automată DSG cu dublu ambreiaj de la Volkswagen, ce a reușit să scoată tot mustul din micul agregat de sub capotă.

E o combinație care funcționează foarte bine și care s-ar putea dovedi cea mai importantă armă a celor de la Wolfsburg în competiția cu celelalte modele din acest segment. Motorul e chiar bine dozat pentru o mașină atât de mică, oferind resurse decente pentru majoritatea situațiilor.

Cutia de viteze te menține constant în plaja optimă de cuplu și chiar primești senzația că ai la dispoziție mai multă putere decât în realitate. Mai mult, mi s-a părut că cei de la Volkswagen au făcut o treabă bună cu calibrarea softului, astfel încât să ai și un răspuns decent în pedală atunci când accelerezi ceva mai brusc. Sigur, încă mai ai un pic de întârziere din partea cutiei când apeși hotărât pe accelerație, dar intervalul e destul de scurt.

Cât despre motor, acesta își face treaba în liniște sub capotă în majoritatea timpului, și este bine echilibrat pentru un propulsor cu 3 cilindri. Aici există o excepție, respectiv atunci când sistemul Start/Stop funcționează. Resimți ceva vibrații în habitaclu de fiecare dată când pornește sau oprește motorul. În același timp, singurele momente când vei auzi motorul protestând vor veni peste regimul de 3.000 RPM.

  • ds, marţi, 12.04.2022 11:32

    Cred că între competitori ar trebui inclus și Sandero Stepway, chiar dacă Taigo este cu 170 mm mai lung, Stepway este mai înalt, mai lat și cu ecartament & ampatament mai mare. Cu un preț de pornire de 19.537, adică cu vreo 3500 mai mult decât configurația maximă a Stepway, gpl, sau cvt, tot cu plastic neprietenos și tot motor de 1.0

  • Octavian, marţi, 12.04.2022 11:58

    Orice dotari i-ar pune... tot a masina pt Brazilia arata. Cam cum e (sau era) Ford Ecosport.

  • cos, marţi, 12.04.2022 14:35

    Culmea culmilor, iti cumperi Taico asta ca sa fii 'cool' si cand colo tu treci neobservat! Ptiuu drace :))

  • Moldovean, marţi, 12.04.2022 14:55

    8 litri / 100 km pe autostradă la 130 km/h e mult în condițiile în care atunci când am testat un Focus 1.0 de 125 cai la 130 km/h aveam undeva la 7,1-7,3 litri / 100 km, iar Focus e o mașină puțin mai mare care cântărește 1327 kg, pe când Taigo 1.0 automat cântărește 1185 kg, deci 142 kg mai puțin. Sigur că și condițiile meteo sunt importante, dar tot e diferență de greutate între ele, iar acel consum cu Focus l-am scos la început de ianuarie pe frig și vreme destul de urâtă.

  • pipo, marţi, 12.04.2022 17:15

    La ce ieftineala de materiale au folosit, sincer nu vad de ce nu ai alege ceva din curtea "cenusaresei" familiei - Skoda. La banii astia iti iei chiar Karok ,nu mai vorbesc de Kamiq sau chiar si Octavia sau Scala( la care daca pui un pachet drumuri grele iesi tot pe acolo ca si garda la sol , daca asta iti doresti neaparat). Daca era vreun "wow" in materie de design poate intelegeam, dar asa , cu scuzele de rigoare pt. fanii marcii, chiar nu inteleg acest model si rostul lui. Au atatea probleme acest grup cu productia/livrarile altor modele, de ce trebuia neaparat acest model adus in Europa in conditiile in care ai atatea alternative in clasa in cadrul grupului ?

  • Octavian, marţi, 12.04.2022 17:48

    @AM: De ce nu spuneti la fiecare masina in parte si unde este asamblata? Poate pe unii ii intereseaza. De ce trebuie sa caut in alta parte pe net aceste informatii?

  • ds, marţi, 12.04.2022 19:05

    @pipo Exact! La 20.000 deja vorbim de Skoda Octavia. Pe mine chiar m-a încântat cea cu motor de 1 litru.

  • Revizii, marţi, 12.04.2022 19:41

    Revizie la 36 luni sau 60.000 km?! Este corecta informatia? Pentru ca mie mi se pare enorm de mare intervalul....

  • Adrian, marţi, 12.04.2022 21:30

    Haha! Ce motoare sunt astea? Doar laptele mai vine la 1 litru.

  • Nsrei, marţi, 12.04.2022 22:08

    Exact. Motorul de 1 litru e ce trebuie pe Skoda Octavia. Eu mașina compacta am ii zice focus. Are 180 de cai și suspensie independenta pe spate. Sper că următoarea mașina sa aibe motor 2.0 turbo și cam 250cp. Vom vedea. Tu ia Octavia 1.0. e ce trebuie.

  • DanG, miercuri, 13.04.2022 00:36

    Oare vom scăpa vreodată de păcăleala asta cu motoarele de 1 litru? Pocnitori le care doar în testele măsluite ale constructorilor ies cifrele de consum, în viața reală nu prea.

  • Seriff, miercuri, 13.04.2022 12:21

    @DanG, pai nici nu au cum sa iasa, sunt motoare mici, care merg foarte turate, mai ales la drum lung, trag o caroserie grea, iar pentru asta au nevoie de turatie, aici excela diesel-ul, cuplul mare il ajuta sa traga masina fara probleme si sa nu stea turata la viteze mari, de-aia consuma 4-5, dar na, asta e progresul.

  • Catalin, miercuri, 13.04.2022 14:09

    @Moldovean: La regim de croaziera la viteza mare (de ex. autostrada la 130 km/h) nu prea mai conteaza dimensiunile si masa, conteaza aerodinamica, rezistenta aerului fiind factorul care influenteaza cel mai pregnant cifrele de consum. VW Taigo fiind un mini SUV, are o garda la sol maricica si la pretul asta, o "burta" clar neoptimizata aerodinamic, o zona deci unde intra mult aer si se produc turbulente semnificative, din cauza asta consuma mai mult decat Focusul amintit de tine, iar ca sa merg mai departe cu exemplificarea, Octavia 1.0 de 110 CP consuma 6,7-6,8 deci chiar mai bine decat Focus, pentru ca o ajuta forma alungita de berlina fastback, mai fluida, care se muleaza mai bine pe fluxul de aer. @ds: Am testat indelung Octavia 1.0 atat manuala cat si DSG si intr-adevar, in ciuda cilindreei reduse, masina nu se simte submotorizata, cu o singura rara exceptie: cutie manuala, incarcata la maxim in trafic greu extraurban si cu diferente de nivel, experimentate de mine in zona Ranca intr-o zi de vacanta cu un trafic imposibil pe toata Transalpina, atunci poate mi-as fi dorit un plus de cai si cuplu, mai degraba pentru placerea mea personala, nu ca nu m-am descurcat si in conditiile date sau ca am fost frustrat in vreun fel, nu, singurul lucru care m-a frustrat a fost traficul haotic si ingramadeala intalnita acolo, dar asta a fost greseala mea de planificare a excursiei. @pipo: total de acord, chiar si cea mai ieftina si sumar echipata Skoda SUV (Kamiq) este mai bine asamblata decat acest Taigo. Cum zice si @Octavian, se vede ca e masina de Brazilia, la calitate si materiale e diferenta serioasa fata de restul gamei. @Nsrei: Octavia 1.0 absolut este ce trebuie, pentru 99% dintre soferi si 99% din situatiile de trafic, atitudinea ta exprimata infantil si zeflemitor nu schimba cu nimic acest lucru. Ca iti doresti tu 250 cai, foarte bine, sunt convins ca o sa si ai pe unde sa-i pui la treaba, desi daca acum ai 180 si nu-ti ajung, probabil ar trebui sa mai iei niste ore de soferie. Ma rog, la cazul Focus e discutabil, cei 125 CP de la motorul lor de 1.0 se simt cel mult cat cei 110 de la motorul similar VAG sau PSA, iar cei 180 de la Ford sunt cam cat cei 150 de la VAG sau PSA, motoarele la Forduri fiind sabotat masiv de cutii, atat manuale, cat si auto, lucru constatat de mine pe toate modelele lor, comparand mere cu mere. Pe langa asta, mai au si curba de cuplu ciudat formulata, facuta doar pentru a tine consumul cat mai jos, nu si pentru a-ti oferi forta necesara cand te arde buza mai rau. In cautarea acelei puteri de care au nevoie, soferii de Ford ajung la nervi sa exploateze neadecvat si distructiv cutia si ambreiajul, astfel explicandu-se numarul foarte mare de cutii, ambreiaje si volante defecte sau total distruse care ajung in serviceuri. Vina nu este a cutiei in sine, ca metalul folosit la pinioane e cam acelasi la toti producatorii, ci necorelarea eficienta a rapoartelor cu curba de cuplu, lucru documentat de noi si adresat direct producatorului, asta daca vor sa primeasca o sugestie de imbunatatire - cel mai probabil nu vor dori, fiindca lor le convine dpdv economic situatia actuala, probabil coapta dinadins inca din faza de proiectare. Eu inteleg si supararea soferilor, cand afla ca nu vor fi acoperiti de garantie, pentru ca aici nu e vorba de vreun defect material de fabricatie, ci doar de exploatare incorecta, cu obisnuinta si reflexele formate pe alte marci de masini, deci e logic ca pretul reparatiei sa fie suportat de cel care a stricat masina, nu de producator/dealer. De asta multi care isi vand dezamagiti Fordurile imi spun ca singurul lucru bun a fost consumul rezon, dar vina este doar a lor, pentru ca nu au stiut sa se plieze pe tipicul masinii. In conditii de exploatare nebrutale, cu calm si relaxare, nu prea au aparut cazuri de defectiuni, iar cei care le vand pana sa se strice (adica pana sa le strice ei) zic ca nu s-au putut acomoda cu ele sau ca sunt proaste sau ca sunt aiurea proiectate (aici e un mic sambure de adevar, dar imposibil de demonstrat obiectiv de client sau de aruncat vina pe fabricant). @Seriff: bine punctat, dieselul e inca imbatabil pentru drum lung la regim de croaziera. Cine il acuza de diverse lucruri insa il foloseste doar mergand prin oras cativa km dupa tigari si paine, inseamna ca nu intelege cum functioneaza si la ce e bun un motor diesel.

  • olteanu, joi, 14.04.2022 12:35

    Mai baieti, cum sa fie ,,ce trebuie" 1.0 pe o masina precum Octavia? Ne revenim si noi din prosteala asta?

  • Seriff, vineri, 15.04.2022 12:23

    Logic ca nu e, 2.0 tdi era ce trebuie, cu 150 de cai, cuplu bun, tragea de jos oricand, consuma 5% la drum lung si asta la viteza de 130 la ora, nu 10 cat consuma astea de 1.0 care oricum abia merg si mai au si zgomotul ala de 3 cilindrii mai ales la relanti.

  • Sorin, miercuri, 11.05.2022 15:20

    Asta e un fel de Dacia Liberta moderna ...pe bune ...cand ai in gama Polo, Troc si Tcross la ce dracu sa mai fabrici asa ceva ? e urata cu spume si va fi cumparata probabil de cei care credeau ca Fabia sedan e super masina ... praf industria auto ...

  • Shtruckk, joi, 26.05.2022 16:39

    Spunea cineva ca motoarele de 1 litru trebuiesc turate (bineînțeles ca vorbea în necunostiinta de cauza), eu la puma de 1.0 125 cp, mildhibrid, la 130 km/h am mai puțin de 3.000 rot/min, fata de vechiul opel astra 1.6-116 cp care avea aprox. 4.000 rot/min.