Motor / Transmisie
În așteptarea unei versiuni plug-in hibrid care își va face debutul pe Tiguan în 2021 (245 CP), clienții care își doresc SUV-ul german au la dispoziție în continuare tradiționalele motoare pe benzină (1.5 Turbo TSI) și diesel (2.0 TDI), care au trecut însă prin îmbunătățiri interesante la nivel de performanțe și mai ales la nivel de emisii.
Dacă un Tiguan 100% electric se lasă încă așteptat (după mine, un astfel de model ar trebui să fie mașina de familie prin definiție în următoarea perioadă), Volkswagen a ales să continue lupta de gherilă cu criza de PR a motorinei și să demonstreze că o armată de filtre de particule și de sisteme de tratare a emisiilor pot să transforme motoarele diesel într-o alternativă curată la benzină. Și, cel puțin pe hârtie, germanii au dreptate. Pentru că noile versiuni 2.0 TDI (de 150 și 200 CP) pe care le poți cumpăra pe SUV-ul german reușesc să păstreze avantajul emisiilor mici de CO2 (specifice motoarelor diesel) și să coboare major limita emisiilor de NOx până la nivelul standardului Euro 6d (emisiile NOx fiind, desigur, scânteia care a aprins scandalul Dieselgate acum 5 ani). Bineînțeles că până și motoarele pe benzină primesc acum filtre de particule, cum se întâmplă în toată industria, deci un Tiguan care iese pe porțile fabricii astăzi este - pe hârtie - mai mult decât conformă cu regulile anului 2020.
Ce se va întâmpla cu filtrele alea peste niște ani e deja o problemă mai degrabă a societății în care trăim.
Trecem însă peste această introducere pentru a ajunge în inima subiectului: noua versiune de 200 de CP a motorului diesel de 2.0 litri de pe SUV-ul german. "Promovat" de la cei 190 de CP de pe versiune pre-facelift, acest motor este cea mai puternică versiune pe care o poți cumpăra până la apariția versiunii sport Tiguan R (320 CP), deja anunțată de germani. Dinamic, vorbim de un motor care se ridică la înălțimea cerințelor unei mașini construite pentru a fi "bună la toate": cuplul de 400 Nm este sprijin de încredere când ai nevoie de elan, puterea de 200 de cai atinge nivelul de pragmatism perfect și este un amestec excelent între cerințele șoferului și un nivel decent al consumului, iar transmisia DSG cu 7 trepte, trecută parcă printr-un proces de rafinare acustică, va fi un aliat pe care-l vei repecta pentru confortul mental pe care ți-l oferă.
Dacă vrei să nu ai griji la nivel de consum și nu te pasionează partea dinamică pentru că vrei o mașină corectă, alege versiunea mai "moale" a acestui motor, adică cea de 150 de cai putere. Nu vei simți mașina submotorizată, dar nici nu vei putea miza pe vârfuri dinamice. Dacă însă îți dorești o mașină care să nu dea semne de oboseală atunci când o convoci la arme, mergi pe motorul de 200 CP. Cu toată diferența de preț implicată în ecuație, cei 50 CP sunt evident acolo și se simt chiar și dacă nu te pricepi la mașini.
Versiunea 2.0 TDI de 200 CP (disponibilă exclusiv în echipările de top R-Line și Elegance) oferă sistemul 4Motion în echiparea de bază, deci cei care vor considera că noul lor SUV au nevoie uneori de aportul dinamic al roților spate motrice se pot baza pe acest sistem.
6.5 l/100km consum. Motor de 2 L Diesel. 7.3s pt. 0-100 la o masina nu tocmai aerodinamica si care are minim 2 Tone echipata de drum cu sofer cu tot. Spre 1000 de km autonomie cu un plin, la un mers mai atent. Toate astea, courtesy of a tried and true DIESEL! Pentru ca Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :) Craciun Fericit, fratilor! :)