Calitate / Pret
Segmentul SUV-urilor compacte este unul dintre cele mai populate, toți constructorii angajându-se în competiția volumelor mari. Asta pentru că nimeni nu-și permite să lipsească din listele pe care cumpărătorii și le construiesc înaintea achiziției: SUV-urile compacte reprezintă al patrulea segment la nivel de volum în Europa și adună 15% din totalul mașinilor vândute pe Continent. Adică undeva pe la 1.7 milioane de mașini într-un an 2020 lovit de criza pandemică.
În aceste condiții, faptul că Tiguan conduce clasamentul vânzărilor, deși e departe de a fi cea mai accesibilă mașină a segmentului, ne dă deja o imagine destul de clară a raportului calitate/preț excelent pe care îl oferă modelul german. Apropo: conform calculelor noastre, prețurile lui Tiguan facelift au crescut în medie cu 200 de euro per motorizare/echipare față de versiunea pre-facelift. O diferență care se justifică parțial în plusul de tehnologie de la bord.
Când privim problema în detaliu, lucrurile sunt și mai interesante. De exemplu, dacă ești speriat de consumul relativ ridicat al unui motor pe benzină, dar vrei totuși în jur de 200 de cai putere pe noul tău SUV compact, ai la dispoziție ceva mai puține alternative decât pare la prima strigare.
Pe lângă versiunea testată de noi, al cărei preț de plecare este de 39.600 de euro în echiparea superioară R-Line, doar Ford Kuga (2.0 de 190 CP), Mazda CX-5 (2.2 de 184 CP) și fratele de platformă Skoda Karoq (2.0 TDI de 190 CP) oferă un diesel echivalent care să permită echiparea cu transmisie automată și tracțiune integrală. Dintre acestea, doar Mazda CX-5 este mai scump în echiparea sa de top, Takumi Plus (40.800 de euro).
În zona diesel mai există și Opel Grandland X, care oferă un motor de 177 de cai, dar platforma comună Peugeot-Citroen-Opel nu permite și implementarea unui sistem de tracțiune integrală tradițional.
Nu trebuie să uităm însă că tehnologiile noi au adus în acest segment motoare pe benzină dublate de motoare electrice care fac ca sistemele hibride și hibride plug-in să poată fi privite ca alternative reale la diesel-ul clasic. Pe astea se bazează Citroen C5 Aircross PHEV (1.6 Turbo + electric, 225 CP), Peugeot 3008 PHEV (1.6 Turbo + electric, 225 CP), Honda CR-V Hybrid (2.0 + electric, 184 CP) și Toyota RAV4 Hybrid (2.5 benzină + electric, 222 CP). Toate aceste alternative "ecologice" la diesel costă însă ceva mai mult decât mașina testată de noi, diferența fiind de minim 4000 de euro în favoarea lui Tiguan diesel.
Pe scurt, un VW Tiguan 2.0 TDi de 190 CP nu este deloc o mașină ieftină în accepțiunea neutră a termenului. Pentru că 40.000 de euro pe un SUV compact poate să pară o sumă exagerată dacă nu conspectezi puțin piața concurentă. Însă, comparativ cu rivalii direcți, vorbim de o mașină cu un preț mediu în segmentul său. Din punctul meu de vedere, principala bătaie de cap a lui Tiguan ar trebui să fie Skoda Karoq, care oferă un setup tehnic cvasi-identic, dar costă cu vreo 7000 de euro mai puțin.
Mașina testată de noi a beneficiat suplimentar de opționale de circa 1600 de euro care i-au dus prețul final la 41.707 euro: jante din aliaj Nizza de 18 inch (150 de euro), pachet de iarnă (280 de euro), servodirecție progresivă (200 de euro), navigație Discover Media cu head-up display (830 de euro) și volan multifuncțional încălzit (123 de euro).
Apropo, Tiguan și-a schimbat numele nivelurilor de echipare. Nu vom mai avea Trend, Comfortline și Highline, ci Life, Elegance și R-Line.
6.5 l/100km consum. Motor de 2 L Diesel. 7.3s pt. 0-100 la o masina nu tocmai aerodinamica si care are minim 2 Tone echipata de drum cu sofer cu tot. Spre 1000 de km autonomie cu un plin, la un mers mai atent. Toate astea, courtesy of a tried and true DIESEL! Pentru ca Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :) Craciun Fericit, fratilor! :)