Consum
Consumul lui Tiguan eHybrid va depinde, așa cum te-ai aștepta de altfel, de utilizarea cele două surse de energie de la bord. Conform celor de la Volkswagen, Tiguan în versiunea sa PHEV ar trebui să ofere o autonomie pur electrică de până la 50 de kilometri. Datele noastre au arătat un pic diferit, însă, cu doar 40 de kilometri parcurși fără a porni motorul termic. O abatere de doar 20% nu e rea deloc, mai ales dacă ne uităm la cum stau unii dintre rivalii lui Tiguan.
După ce am parcurs primii 100 de kilometri (inclusiv cei 40 parcurși fără emisii), computerul de bord indica un consum mediu de 6 litri/100 kilometri. Iarăși, un număr decent pentru un SUV de aceste dimensiuni, cu 245 CP la dispoziție.
În afara orașului, pe autostradă, consumul mediu a fost de aproximativ 8 litri/100 kilometri, de așteptat având în vedere faptul că la un regim de viteză înalt, motorul electric nu mai este de ajutor.
La nivel oficial, consumul mediu mixt al lui Tiguan eHybrid ar trebui să fie 1.5 litri/100 kilometri. Optimist e puțin spus. Totuși, vom folosi aceste cifre pentru a compara modelul german cu rivalii săi. Și pentru ca lucrurile să fie corecte, trebuie să ne uităm la versiunile PHEV.
Aici putem lista Toyota RAV4 PHEV (sau Suzuki Across), Peugeot 3008 sau Ford Kuga PHEV.
Toyota RAV4 PHEV are un consum mediu estimat de producătorul japonez la un litru/100 kilometri. Deci, locul întâi, alături de Ford Kuga PHEV. Ele sunt urmate de Peugeot 3008, cu un pretins consum de 1.4 litri/100 kilometri.
Pe cand si un test cu Hyundai Tucson PHEV, ca-s mai multe la noi decat Tiguan? Ar fi trebuit mentionat ca si rival direct, totusi. Multumesc.