Design

4.0

Așa cum spuneam la începutul acestui test, Volkswagen nu avea motive serioase să schimbe foarte multe lucruri la Tiguan. Modelul german se vindea oricum foarte bine. Din moment ce piața este aproape supra-saturată cu opțiuni din ce în ce mai noi în acest segment, majoritatea îmbunătățirilor s-au axat pe tehnologie sau trenuri de rulare.

Din punct de vedere estetic, nemții și-au păstrat pragmatismul. Noul Tiguan vine cu faruri subtil redesenate, un pic mai rotunjite pe alocuri și cu semnături luminoase noi. Tot aici vei descoperi și un sistem de iluminare mai performant. 

Dacă ești atent la detalii, vei observa că modificările frontale vizează și grila, dar mai ales bara față, complet modificată în cazul versiunilor de echipare de top.

În zona din spate, schimbările sunt mai degrabă minore. Aici, designerii Volkswagen au trecut la "clasicele" schimbări ale luminilor LED pe care le menționam mai sus. Ca să nu riște ca modificările "adânci" să transforme radical ADN-ul modelului și să-l facă greu de recunoscut pe stradă, pe hayon apare acum și numele acestuia, alături de sigla nouă pe care Volkswagen o afișează de la Golf 8 încoace. Nimic spectaculos.

Dacă vrei să recunoști un model PHEV față de unul pur termic, vei avea ceva de muncă. Pe versiunile hibride vei găsi (uneori) inscripția „eHybrid” pe hayon, dar e posibil ca în unele cazuri aceasta să lipsească. Dacă, însă, vezi un capac suplimentar pe aripa față stânga, poți spune cu certitudine că ai în fața ta un model plug-in hybrid.

  • Nico, luni, 30.01.2023 11:49

    Pe cand si un test cu Hyundai Tucson PHEV, ca-s mai multe la noi decat Tiguan? Ar fi trebuit mentionat ca si rival direct, totusi. Multumesc.

  • Banditos, luni, 30.01.2023 14:46

    @nico "autogheful" are un comparativ... cu greu, cu jumatate de gura si oarecum fortat declara ca invingator Tiguanul

  • Mircea Badea, luni, 30.01.2023 16:49

    au reusit sa inghesuie 2 motoare, incredibil! de ce are 2 antigeluri totusi? si de ce e asa putin antigel in borcane?

  • Andrei, luni, 30.01.2023 18:23

    Cat consuma cu bateria goala, la mers extraurban? E un scenariu foarte des la aceasta masina.

  • Gabriel.Nica, luni, 30.01.2023 19:45

    @Andrei consumul mentionat in articol, in afara orasului, este fara ajutor de la baterie. Oricum, la viteze mari, motorul electric nu ajuta, deci te bazezi doar pe cel termic, asa cum am mentionat.

  • idic, marţi, 31.01.2023 08:53

    Tableta e la fel ca la golf 6, model clasic (2010?), a trecut testul timpului. Același DSG pentru fanii VW, schimbă repede, dacă știe în ce direcție. :) "Deci, locul întâi, alături de Ford Kuga PHEV", Sportage PHEV având cutie automată cu convertizor, interior modern, preț mai mic și fiabilitate cât tiguan și kuga împreuna, plus vreo 3 ani garanție față de celelalte două împreună.

  • mog, luni, 13.02.2023 16:24

    kia sportage gt line hibrid complet echipat, 4x4 46k - acum fiecare alege ce i place dar nu mai merita Tiguan in ziua de azi

  • mog, luni, 13.02.2023 16:24

    kia sportage gt line hibrid complet echipat, 4x4 46k - acum fiecare alege ce i place dar nu mai merita Tiguan in ziua de azi