Volkswagen Touareg facelift

3.0 Diesel Turbo (TDI) 262CP 4x4 Aut8 Supreme Plus

Motor / Transmisie

5.0

Dacă îți cumperi un Volkswagen Touareg și nu ești interesat de varianta hibridă, înseamnă că vei cumpăra unul cu un V6 TDI. Din moment ce tot îți cumperi o mașină nouă, noi îți recomandăm să alegi varianta de 262 CP și 580 Nm, cea testată de noi.

Cutia automată cu opt trepte este standard, la fel și tracțiunea integrală, deci e imposibil să greșești când îți configurezi mașina. Rezultatul este un tren de propulsie care merge la fel de bine ca unul din segmentul premium. Explicația nu este greu de intuit, pentru că Touareg are componente comune (motor și transmisie) cu prietenii de concern de la Audi. Transmisia este comună și cu cea folosită de BMW X5 și Jeep Grand Cherokee, iar când patru mărci de acest tip folosesc o transmisie automată de la același furnizori, poți să fii sigur că alegerea e una inspirată.

Motorul V6 TDI este bine antifonat și se aude plăcut atunci când acul turometrului merge înspre zona roșie a scării gradate. Chiar dacă Touareg nu câștigă bătălia cifrelor, SUV-ul Volkswagen duce o luptă pe cinste, detronând la diferite capitole BMW X5 xDrive30d, Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz GLE 350d și toate modelele de volum cu care este comparabil.

Lider în materie de cifre este noul Audi Q7 3.0 TDI, cu 272 CP și 600 Nm, dar și acesta este surclasat la cuplu maxim de competitorul direct de la Mercedes-Benz, care se mândrește cu cel mai mare moment motor din segment.

În ciuda faptului că nu are cele mai bune cifre la capitolele cai putere și cuplu maxim, Touareg vine cu un tren de propulsie demn de segmentul premium și care merită punctajul maxim la acest capitol.

  • S, vineri, 07.08.2015 13:20

    De ce faceti acelasi test, cu aceeasi masina, cu aceeasi motorizare , doar ca are un pachet R-line ? Oare niste linii pe la spoilere transforma touaregul si era nevoie de un nou test ?

  • mircea, vineri, 07.08.2015 13:22

    @S Dacă am putea face teste cu toate motorizările și cu toate echipările unui model, am face-o. Cu cât mai complet tabloul unui model pentru cei care vor să-și cumpere mașina respectivă, cu atât mai bine. Din păcate, însă, în România e complicat să găsești în unele cazuri chiar și o versiune a unei mașini noi, darămite mai multe motorizări.

  • BMW, vineri, 07.08.2015 13:45

    O masina ok, dar pretul mi se pare ca intra un pic cam mult in zona premium. Cine are sa dea 72.000E pe un Touareg cred ca isi poate permite si un X5. Un X5 cu motorizarea de 3.0d cu destul de multe optiuni este undeva in jurul a 82.000E. Ma gadesc ca persoanele care isi permit aproximativ 75.000E pe o masina totusi cauta un feeling premium, iar Touareg-ul nu cred ca poate concura cu tripleta germana la acest capitol.

  • Stefan, vineri, 07.08.2015 14:11

    la banii astia iti cumperi un Mercedes GLE care e silentios si plin de rafinament, adica un fel de clasa S in zona SUV-urilor!

  • Scorpionul_negru, vineri, 07.08.2015 15:40

    Se merita sa dai 50 de mii pe un Touareg. E o masina buna. Dar nu 70 si ceva de mii. La 70 de mii poti alege un Q7 de ex. Sau un X5, Range Rover Sport. Masini mult mai bune. Deci nu merita configurat la o asemenea suma.

  • LauCalin, vineri, 07.08.2015 16:17

    Tuareg mereu a fost o masina destul de scumpa. Daca pe merit sau nu, e alta discutie. Pe de alta parte, la 70000 de euro nu cred ca gasesti un GLE (care in off road este mai slab), Cayenne sau X5 dotate asemenator si cu motoare cam la fel de puternice. Toate sunt cu cel putin 10000 de euro mai scumpe. Si da, conteaza. Pentru ca pretul e cu peste 15-20% mai mic fata de concurentii spusi de userii de mai sus. Stiti cum se spune, ca bogatii sunt cam zgarciti. Deci 10000 de euro chiar ii vad a fi uneori bani aruncati inutil. Mai mult, la asemenea masini discounturile sunt si ceva mai consistente. Acum un an imi amintesc ca se ofereau 5000 de euro discount la Audi A6. Deci dadeau 50000 pe masina - 5000... -500,600 de euro negociere cu dealerul. Era altceva. Deci eu cred ca este posibil sa-l "scoti" pe la 65000 de euro. Ceea ce mi se pare ok pentru asa ceva. Bine, nu este o masina pentru mine. Iar cine isi permite asa ceva, bravo lui!

  • cata, vineri, 07.08.2015 16:57

    Daca ai banii respectivi,faci maxim un test drive cu ea ...dupa care te duci si iti cumperi frumos,elegant cat de cat ....un XC 90 ;)

  • octav71, vineri, 07.08.2015 18:37

    "consumul s-a stabilizat la 9.2 litri lVolka sută." Va rog eu, se poate sa fie vodka! Si intrebarea a doua: motorina mai consuma, ca parca nu e hybrid?

  • slVW_83, sâmbătă, 08.08.2015 20:14

    Dacă stai la cabana Dochia pe Ceahlău îți iei G-Klasse. Regele. Dacă ești iubitor de lux si confort îți iei GLE sau mai bine un S-Klasse. Dacă vrei sport și reprize îți iei un X5,6 sau mai bine un M550d. Dacă vrei opulență și spațiu îți iei Q7 sau mai bine A6 Allroad. Dacă ești nehotărât și pragmatic îți iei Touareg deci mai bine Touareg.

  • fg, luni, 10.08.2015 07:57

    dar care din romanica isi propune sa-si ia trg nou?

  • xxx, miercuri, 12.08.2015 10:19

    Acum un an am fost pasager intr-un Touareg nu ca asta, propietarul spunea ca este echipat (din fabrica) pt off-road!! (nu cunosc detalii, baiatul spunea ca are 3 reductoare!!!??). Designul exterior nu te da pe spate, dar in interior te simti foarte bine (nu neaparat ca este vreo frumusete), comenzile sunt intuitiv amplasate, iar off-road mult peste Dusterul meu, chiar daca mai lovea cu scutul de bolovani. (traseul de pe valea raului Doamnei in Arges 20km mai sus de Nucsoara, catre barajul Vidraru) Daca iti permiti eu spun ca merita sa-ti cumperi

  • mog, miercuri, 12.08.2015 12:27

    nu are 3 reductoare...nu exista asa ceva. are in pachetul offroad diferential central blocabil si intradevar, "reductor". plus niste scuturi de protectie pe dedesubt si o suspensi pneumatica ajustabila manual. posibil sa mai fie alte mici detalii pe care nu le cunosc acum. eu l`am trecut pe lista, nu nou, evident, ca nu lucrez la stat sau cu el si nici nu fac politica.

  • Snow, luni, 17.08.2015 17:56

    Revin cu o rugaminte mai veche: daca vorbim de un model la care ne-au placut "capacitati off-road datorita suspensiei" hai sa spunem macar: cat e garda la sol si unghiurile de atac + degajare, daca are scuturi metalice pe dedesubt, daca trece testul rolelor, cum e cu diferentialele si cu reductorul etc