Volkswagen Touareg
Dansând cu lupii
Nu sunt multe domenii în care românii sunt fruntașii Europei. De cele mai multe ori ne găsești la fundul clasamentelor, alături de Bulgaria și Albania. Sunt însă și liste în vârful cărora apăream, oarecum surprinzător. Cum este și lista piețelor europene pe care s-a vândut cel mai bine vechea generație Volkswagen Touareg.
Da, surpriză! Românii iubesc și alte mașini în afara celor produse de Dacia. România este a treia piață europeană pentru Volkswagen Touareg, după Germania (cum era și normal) și Marea Britanie (ăștia încă mai sunt în UE?). Poate de aceea debutul european al noului Touareg s-a consemnat la București, la SIAB, la numai câteva ore de la debutul mondial de la Beijing.
Și poate de aceea am fost printre primii jurnaliști din lume care au avut ocazia de a testa noul Touareg în cadrul unei sesiuni organizate în Austria, lângă Salzburg. Acolo, la poalele Alpilor, l-am cunoscut mai bine pe noul Touareg, urmașul unui model care a reușit să facă istorie în doar 16 ani de la lansare.
În 2002, anul debutului, Touareg era oferit cu un diesel V10 de 5.0 litri și 313 cai putere. Ce vremuri! Doi ani mai târziu, primea și un motor W12, de 6.0 litri, care ajuta SUV-ul să atingă 100 de km/h în doar 5.9 secunde. Cu 0.2 secunde mai rapid decât mașina pe care o testăm azi (tehnologia a evoluat fantastic).
Astăzi, Touareg promite o capacitate de tractare de 3.5 tone, însă noi știm că poate mai mult de atât, după ce în 2006 a tractat un Jumbo Jet de 155 de tone: Boeing 747. Nu în ultimul rând, Volkswagen Touareg este mașina care a dominat Raliul Paris-Dakar pentru trei ani la rând: 2009, 2010, 2011.
Cu o asemenea moștenire în spate, a treia generație Volkswagen Touareg are misiunea dificilă de a se ridica la nivelul precursorilor săi. Ba mai mult, noul Touareg are și misiunea de a-i face pe clienți să înțeleagă repoziționarea sa și dorința de a se lupta cu modele din segmentul premium.
Oricât de ciudat ar părea pentru unii, noul Touareg se bate acum cu BMW X5, Mercedes GLE, Volvo XC90 și fratele de platformă Audi Q7. Adică lupii cei mari din segmentul SUV-urilor mari. Reușește noul Touareg să danseze cu lupii sau este doar o simplă strategie de marketing?
Daca cei de la Jeep au trebuit sa plateasca despagubiri datorita solutiei schimbatorului la care nu ai nici o diferenta intre pozitiile schimbatorului relativ la modul in care este cuplata cutia P/R/N/D s-au gindit cei de la VAG ca vor si ei ... In rest ... arata bine si au modificat-o dupa clienti - daca cei mai multi o folosesc prin oras au micsorat garda la sol ... Generatia anterioara se descurca f bine in teren ceva mai greu dar cele mai multe Touareg-uri incurca circulatia prin orase :)