Volkswagen Touareg

3.0 Diesel Turbo (V6 TDI) 286CP 4x4 Aut8 Atmosphere
4.6
de Bogdan Mirică, joi, 10 mai

Dansând cu lupii

Nu sunt multe domenii în care românii sunt fruntașii Europei. De cele mai multe ori ne găsești la fundul clasamentelor, alături de Bulgaria și Albania. Sunt însă și liste în vârful cărora apăream, oarecum surprinzător. Cum este și lista piețelor europene pe care s-a vândut cel mai bine vechea generație Volkswagen Touareg.

Da, surpriză! Românii iubesc și alte mașini în afara celor produse de Dacia. România este a treia piață europeană pentru Volkswagen Touareg, după Germania (cum era și normal) și Marea Britanie (ăștia încă mai sunt în UE?). Poate de aceea debutul european al noului Touareg s-a consemnat la București, la SIAB, la numai câteva ore de la debutul mondial de la Beijing.

Și poate de aceea am fost printre primii jurnaliști din lume care au avut ocazia de a testa noul Touareg în cadrul unei sesiuni organizate în Austria, lângă Salzburg. Acolo, la poalele Alpilor, l-am cunoscut mai bine pe noul Touareg, urmașul unui model care a reușit să facă istorie în doar 16 ani de la lansare.

În 2002, anul debutului, Touareg era oferit cu un diesel V10 de 5.0 litri și 313 cai putere. Ce vremuri! Doi ani mai târziu, primea și un motor W12, de 6.0 litri, care ajuta SUV-ul să atingă 100 de km/h în doar 5.9 secunde. Cu 0.2 secunde mai rapid decât mașina pe care o testăm azi (tehnologia a evoluat fantastic).

Astăzi, Touareg promite o capacitate de tractare de 3.5 tone, însă noi știm că poate mai mult de atât, după ce în 2006 a tractat un Jumbo Jet de 155 de tone: Boeing 747. Nu în ultimul rând, Volkswagen Touareg este mașina care a dominat Raliul Paris-Dakar pentru trei ani la rând: 2009, 2010, 2011.

Cu o asemenea moștenire în spate, a treia generație Volkswagen Touareg are misiunea dificilă de a se ridica la nivelul precursorilor săi. Ba mai mult, noul Touareg are și misiunea de a-i face pe clienți să înțeleagă repoziționarea sa și dorința de a se lupta cu modele din segmentul premium.

Oricât de ciudat ar părea pentru unii, noul Touareg se bate acum cu BMW X5, Mercedes GLE, Volvo XC90 și fratele de platformă Audi Q7. Adică lupii cei mari din segmentul SUV-urilor mari. Reușește noul Touareg să danseze cu lupii sau este doar o simplă strategie de marketing?

  • Meteorologogu, joi, 10.05.2018 16:34

    Daca cei de la Jeep au trebuit sa plateasca despagubiri datorita solutiei schimbatorului la care nu ai nici o diferenta intre pozitiile schimbatorului relativ la modul in care este cuplata cutia P/R/N/D s-au gindit cei de la VAG ca vor si ei ... In rest ... arata bine si au modificat-o dupa clienti - daca cei mai multi o folosesc prin oras au micsorat garda la sol ... Generatia anterioara se descurca f bine in teren ceva mai greu dar cele mai multe Touareg-uri incurca circulatia prin orase :)

  • slVW, joi, 10.05.2018 16:45

    Mașina promite multe! Surprinzător e că lasă în urmă modele cu pretenții gen X5 and Co. Designul e curat și dinamic, cel puțin privit din profil. România e a treia piață europeană pt. Touareg??? Cred că un mare merit îl au cei de la Guvern și din Consiliile Județene!!!!

  • zen, joi, 10.05.2018 16:52

    Pentru clasa lui si ceea ce ofera este imbatabil la pret. A fost o oferta pentru primii 100+ (parca) clienti inscrisi - un pret de pornire cu 4000E mai jos. Ramane de "stabilit" ce varianta de soft are.....sau poate nu are.

  • pipo, joi, 10.05.2018 17:17

    Frumos !!...filmul.. ,dar ce credeati ? Costner in rolul vietii lui acolo (sper ca stiti despre ce vorbesc, daca nu va recomand sa cautati/descarcati de urgenta). Cat despre masina asta ,orice dar numai frumoasa nu as putea sa spun ca este. Stiu ca in materie de design parerile sunt arhi impartite, dar totusi parca prea la extrem se duc cei de la VW cu liniiile astea . Nu poti sa-i reprosezi nimic punctual intr-adevar dar nici nu are ce sa iti placa nimic in mod special. Design "teutonic" dus la extrem , dar nu stiu cat o sa mai tina. Combinat si cu luxul evident de la interior ,s-ar putea ca Touaregul sa se duca spre o zona necunoscuta/periculoasa pt. el. Luat la puricat, se poate spune ca se ia la tranta "de la egal la egal" cu lupii (eu le-as fi spus bizonii dar nu era nici-un film de Oscar cu numele asta , nu?) enumerati mai sus, dar.. totusi ..parca ceva nu este in regula...e VW. Pariu riscant pt. viitor zic eu.

  • bogdanm, joi, 10.05.2018 17:48

    @zen De acord. Comparat cu cei din segmentul premium, pachetul oferit de VW are un preț imbatabil. @pipo Mulțumsc pentru comentariu și pentru motivarea pertinentă a opiniei. E un scenariu ce nu poate fi exclus. Dar, având în vedere forța Grupului, cred că e puțin probabil. @slVW Am râs :) Mulțumim @Meteorologogu VW încearcă să le ofere și ocazia de a ieși în teren accidentat. Chiar și cu noua generație. Problema e că unii uită pentru ce au fost făcute mașinile astea.

  • ACE - Craiova, joi, 10.05.2018 19:00

    O masina SUPERBA ! In sfarsit un autovehicul eurooean mai "aerisit" - in stilul TESLA....

  • nume, joi, 10.05.2018 20:11

    Sa lasam deoparte multumirile si sa revenim la lucrurile cu adevarat importante, zic. De ce este MLB cea mai buna arhitectura a momentului?

  • hazard, joi, 10.05.2018 20:16

    si cum e cu noxele tdi? am auzit ca iar se joaca cu focul...

  • inexorabil, joi, 10.05.2018 21:56

    VW (ȋn sine, nu Grupul) mi s-a părut ȋntotdeauna foarte capabil pe off-road…Am observat, de exemplu, ce tip de relief putea aborda VW T3 Caravelle Syncro 1.6 turbodiesel de “doar” 70 CP. Am rămas…ca la dentist. Cam asta era priceperea mașinii poporului cu mult ȋnaintea erei SUV-urilor. Chiar și astăzi există cluburi de “syncronauți”, dar musai dedicate modelului specificat. Iar tabla aceea strașnică ȋți creează imediat impresia de blindaj de tanc. Singurul punct criticabil era lipsa servodirecției, compensată ȋnsă de o bracare incredibilă, care te ajută pe spațiu restrâns pentru virare/ȋntoarcere. “De-așa vremi se-vredniciră cronicarii și rapsozii”…”Au prezentul nu ni-i mare?”. Ei, cum nu? Pe la ȋnceputul acestui an, am postat aici un clip ȋn care, pe o rampă ȋnzăpezită, un Tiguan a făcut de râs chiar modele quattro ale vărului Audi. Cât despre Touareg, primele exemplare pe care le-am sesizat pe străzile noastre (ȋn deceniul trecut) mi-au reținut atenția ca o realizare deosebită, ȋn pofida caracterului de banalitate care planează acum asupra sa. Dar nu pot să fac abstracție de faptul că nu sunt adeptul SUV-urilor, așa că aleg…syncronautica.

  • dan_grc, joi, 10.05.2018 22:07

    @pipo Pariu riscant ? Vezi cat costa modelul testat, ce dotari are, la Bmw primesti un X2 de banii astia, o sa se vanda foarte bine, are tot ce-i trebuie.

  • DanG, joi, 10.05.2018 23:37

    Nu știu ce să zic.... de banii ăștia iei un A Klasse nou bine dotat sau un X2. Grea decizie!

  • LLL, vineri, 11.05.2018 09:20

    Pot incarca masina electrica la priza respectiva ?

  • adi_10, vineri, 11.05.2018 09:52

    Testul anterior la Automarket a fost cu un BMW X2 - pret varianta testata: 57.000 euro. Toaureg-ul costa 57.500 si este 3 clase si peste X2 si peste X3. deci din punctul asta de vedere face toti banii. Iar interiorul Toaureg-ul este exact cum l-ati descris: FABULOS!!! De asemenea designul exterior este imbunatati fata de versiunea anterioara. Pentru cine are, masina asta isi merita banii!

  • Costel, vineri, 11.05.2018 10:20

    Sa inteleg ca au fost delicioase piscoturile de la lansare, nu? :)

  • Snow, vineri, 11.05.2018 11:49

    Excelenta realizare, felicitari VW ! Ma impresioneaza reducerea masei proprii la 1995 kg (cu peste 200 kg mai putin fata de generatia anterioara, sper sa nu fie o greseala de tipar) si cresterea garzii la sol de la 20 la 22 cm (la fel). Caracteristicile motorului, demarajul, consumul, viteza maxima constructive sunt de asemenea remarcabile !

  • Sam93, vineri, 11.05.2018 12:10

    Nu sunt fan al design-ului exterior. E doar ok. Interiorul e oribil. Nu stiu de ce exista nevoia de a avea ecrane de televizor in masina. Arata grotesc. Dar trebuie sa recunosc, pretul e bun. Pana si un rahat de T-Roc ajunge la peste 30 de mii iar o gramada de trotinete micute premium ajung la 60. La capitolul pret noul Touareg chiar merita laude.

  • Sam93, vineri, 11.05.2018 12:16

    Am uitat sa adaug ca lumina ambientala e folosita chiar excelent la Touareg. Merita laude si pentru asta. Si la exterior spatele arata bine. Doar fata nu prea ma convinge, si urasc ecranul ala urias din bord.

  • Kirotractor, vineri, 11.05.2018 13:34

    Și eu aș merge cu ecranele alea oribil de mari stinse, dar cred că au cerut asta expres nemților prefecturile, guvernul, serviciile (de ceai/cafea, evident) și alți clienți mioritici cărora Duster-ul le stă-n gît. Serios acu, mașina-i un pas clar înainte vs. anterioara generație din pdv tehnologic, dar - dac-aș fi fan dulapuri masive - aș prefera să existe opțiunea *cu fără crom peste tot.* ...Eventual după completarea unei declarații pe proprie răspundere că nu-s chinez. :-)

  • scamel, vineri, 11.05.2018 14:59

    sa revenim la varianta de baza. mercedes bmw si volvo ofera motoare diesel de patru cilindri.VAG au un motor de 230 cp, dar nu,l folosesc. o fi marcheting sau e fumigen?

  • mm, duminică, 13.05.2018 07:57

    si ramane in continuare aceeasi masina inutila folosita exclusiv pentru scuipat seminte (valabil pentru toate suvurile mari si sportive), motiv pentru care acolo unde conteaza vanzarile sunt nesemnificative (australia, state, tarile arabe), dar se vinde in draci in marile orase din china

  • mccatys, luni, 14.05.2018 00:54

    @bogdanm: daca vrea sa danseze cu lupii ar trebui sa ofere si varianta cu 7 locuri. Aveti informatii cumva acum la lansare referitoare la +2 locuri ca optiune? (cei 810l ar trebui sa fie suficienti teoretic...)