Interior
Primul contact cu interiorul lui Touareg este unul foarte amestecat din punctul de vedere al percepției. Dacă la nivelul calității s-au făcut progrese majore și toate elementele constructive par de calitate superioară, senzația pe care o trăiești când intri în această mașină voluminoasă și vezi bordul dominat de ecranul central, de 15 inch, este una de exces.
Este clar că designerii și inginerii Volkswagen au făcut echipă pentru a elimina multe dintre butoanele fizice și de a le muta în format digital în interiorul display-ului, însă dimensiunea acestuia și faptul că în fața ochilor ai și un instrumentar de bord digital de mărimi apreciabile (12 inch) te fac să te simți mic și dominat de tehnologia Inoovision Cockpit, cum numește Volkswagen în mod oficial interiorul ăsta plin de ecrane.
Este evident că scopul celor de la VW a fost să exagereze voit tocmai pentru a le oferi clienților ceea ce cer cu toții: ecrane imense. Însă display-ul central e atât de mare, încât există momente în care te afli la volan în care ai nevoie să reglezi rapid o setare, dar efectiv nu poți să cuprinzi cu ochii întreaga suprafață a ecranului pentru a "căuta" vizual elementul necesar.
Dacă trecem peste partea ergonomică a ecranului, cea a făcut Volkswagen pe Touareg e impresionant la nivel tehnologic. E greu să numești "planșă de bord" ceea ce ai în față, pentru că mai degrabă vorbim de un cockpit de avion ultramodern.
Așa cum v-am spus deja, display-ul central masiv ascunde majoritatea comenzilor care până acum erau împinse în spatele unor butoane fizice. În plus, acesta se inspiră din lumea tabletelor Apple și vine cu un buton central Home care te "aruncă" pe pagina de start în cazul în care te pierzi prin meniuri. Noi am testat sistemul și pare destul de logic și de simplu de utilizat, bazându-se pe ecrane paralele prin care navighezi cu deja cunoscutele gesturi pinch și swipe.
Pe lângă cele două display-uri de la interior, clienții noului Touareg pot opta pentru un Head-Up Display color care proiectează pe parbriz informațiile importante ale rulării pe un "ecran virtual" de 22 pe 9 centimetri. Excelent și vizibil indiferent de poziția soarelui.
Interiorul lui Touareg poate fi personalizat în funcție de dorințe prin trei "linii de echipare" care schimbă ușor materialele, inserțiile de pe bord și culorile din habitaclu. Acestea sunt Atmosphere (lemn, culori naturale calde), Elegance (tehnic, dominat de nuanțe și materiale metalice) și R-Line (cu accente sportive). Mașina din imagini, cea testată de noi, era oferită în versiunea Elegance.
Un lucru rămâne comun între cele trei linii de echipare: designul general al interiorului, cu "aripa" inferioară masivă care încadrează planșa de bord, și materialele utilizate de cei de la Volkswagen, care par că s-au inspirat de la colegii de la Audi pentru a oferi o ambianță și o calitate percepută la nivel de vârf. Există și elemente inspirate din gama actuală - cum ar fi aeratoarele interioare ascunse în bord în designul baghetelor orizontale de pe Bord, așa cum se întâmplă pe Passat și Arteon.
Scaunele frontale încălzite și ventilate pot fi comandate opțional cu funcție de masaj cu opt moduri de funcționare, aceasta fiind "rezolvată" de perne de aer instalate anatomic sub tapițerie.
Alte două elemente interesante care scot în față interiorul lui Touareg: plafonul panoramic cu deschidere glisantă care devine - conform celor de la Volkswagen - cel mai mare astfel de plafon din portofoliul mărcii, cu o deschidere interioară de 127 pe 82.5 centimetri. Apoi, portbagajul crește serios la nivel de volum, informație care bucură mai ales familiile care se vor orienta spre modelul german: 810 litri, un plus de 113 litri față de generația actuală.
Pentru a crește nivelul calității percepute, designerii de interior au lucrat mult la nivelul efectelor luminoase generate de sistemul de iluminare ambientală. Acestea sunt disponibile în 30 de culori și "acționează" pe mânerele și clanțele interioare ale ușilor, pe zonele de depozitare din portiere și din consola centrală, dar și (opțional) ca baghete de lumină care subliniază textura inserțiilor din aluminiu sau lemn de pe bord.
La nivelul calității materialelor, am notat două probleme: consola centrală este acoperită cu plastic piano black, utilizat din ce în ce mai mult de constructorii care vor se renunțe la plasticul texturat și probabil mai scump. Chiar dacă arată excelent în fotografii, amprentele vizibile pe această suprafață lucioasă îți vor da bătăi de cap în timp record dacă ești tipul de șofer ceva mai ordonat.
A doua problemă e legată de faptul că ușile exterioare foarte grele din față nu se închid "natural" la o împingere normală, ci trebuie să le trântești ceva mai tare. Nu știu dacă problema e punctuală, a mașinii de test, sau generală, la nivelul gamei. De observat la testul dinaintea achiziției.
cam uratel volanul