Tehnologie
O să încep cu singurul element notabil care trage în jos Touareg față de concurență. Pentru că, în rest, SUV-ul german stă extrem de bine indiferent de rivalul despre care discutăm. Iar acel element este camera de marșarier care oferă imagini de calitate slabă, un minus la calitatea percepută. E ciudat că Volkswagen a ales asta, pentru că pe Tiguan, fratele mai mic al lui Touareg, lucrurile stau net superior. Vom analiza, de altfel, cele două mașini în paralel într-unul dintre episoadele următoare ale testului nostru pe termen lung cu Tiguan.
Acestea fiind spuse, să trecem la lucrurile serioase. Și avem foarte multe de spus, ne-ar trebui încă două texte de lungimea acestui test pentru a le acoperi pe toate.
Așa cum am spus deja, interiorul face un pas masiv înspre digitalizarea completă, fiind un amestec de tehnologie și materiale de calitate superioară.
Evident, soluția de a "lipi" cele două display-uri masive nu e una nouă în industrie, fiind introdusă de Mercedes-Benz acum un an și jumătate pe noua generație Clasa E și apoi generalizată la nivel de gamă. Este însă prima dată când un constructor non-premium oferă o astfel de soluție tehnologică, chit că acest lucru se întâmplă pe un model care aspiră la zona premium a pieței. În plus, probabil că această așezare a ecranelor va prinde rădăcini în gama Volkswagen odată cu "desfacerea" sa spre modelele din segmentele inferioare.
Ultimii ani au fost martorii unei explozii a sistemelor de asistență semi-autonome, iar Touareg nu putea să facă excepție de la această "regulă". SUV-ul german oferă un pachet opțional care se numește oficial "Large driver assistance system package" și care conține, printre alte sisteme deja "clasice" în lumea auto (frânare automată, păstrarea benzii, avertizare la părăsirea benzii, avertizor unghi mort) și un sistem care promite să te scape de nervii din traficul aglomerat. Se numește Traffic Jam Assist cu Roadwork Lane Assist și permite rularea autonomă în traficul aglomerat și pe porțiunile în lucru ale autostrăzilor, Touareg luând ca repere atât vehiculele din față, spate și lateral, cât și marcajele. Totul funcționează atât timp cât șoferul păstrează mâinile pe volan, pentru a prelua controlul în caz de urgență.
Ultimele găselnițe ale mărcilor germane în special includ așa-numitul Trailer Assist, un sistem care parchează mașina automat dacă aceasta are agățată o remorcă de cârligul special retractabil.
Despre noile faruri IQ Light se poate vorbi două zile. Sistemul cu matrice de lumini LED propune un sistem de faruri dezvoltate de specialiștii germani de la Hella care înglobează în blocul optic frontal toate luminile de care ai nevoie: cele de zi LED, faza scurtă, faza lungă (ambele cu funcție cornering) și indicatoarele de direcție.
Sistemul complex de lumini este conceput din 128 de LED-uri individuale care preiau funcțiile de mai sus. Acestea pot fi activate individual sau în grup pentru a bifa cerințele de moment ale mașinii. Un element interesant este faptul că modulele LED ale fazelor lungă și scurtă (75 de module LED sunt dedicate acestora) sunt așezate în forma unei table de șah. Evident, acestea lucrează constant pentru a "acoperi" mașinile din raza de acțiune a noului Touareg, astfel că șoferii din jur vor percepe faza lungă a SUV-ului german ca pe o fază scurtă, în timp ce restul câmpului vizual este inundat de o lumină puternică și foarte utilă pe timp de noapte.
Sistemul audio dedicat de danezii de la Dynaudio noului Touareg este opțional pe SUV-ul german și oferă o putere totală de 730 de wați. Acesta vine cu un amplificator Dolby 7.1 și cu 14 incinte acustice surround care oferă o experiență audio de top. Noi nu am avut ocazia să analizăm capacitatea acestuia pe mașina de test, pentru că mașina de test era echipată cu sistemul audio de bază. Foarte ok și el, de altfel.
cam uratel volanul