Tinuta de drum
Volkswagen Touareg este mașina aceea capabilă să înghită sute de kilometri dintr-un foc, fără să-ți transmită efortul. Cred că asta se datorează, în mare parte, suspensiei pneumatice, oferită opțional împreună cu un set de amortizoare adaptive. Costă 2700 de euro, însă face toți banii. Pe lângă confortul suprem pe care ți-l oferă, chiar și cu jante de 21 de inch (ca în cazul exemplarului meu), suspensia îți garantează acces facil pe mai multe tipuri de teren. În poziția maximă și în modul de rulare Off-Road, garda la sol crește cu 7.5 centimetri. Bineînțeles, pe autostradă, avem reversul medaliei. Suspensia poate coborî cu până la 3.5 centimetri. Așadar, ai unghiuri foarte bune pentru a ataca orice teren accidentat. E drept, ai nevoie și de anvelopele potrivite.
Cât privește tracțiunea integrală, aceasta folosește un diferențial central de tip Torsen. Spre deosebire de rivali din gama Land Rover, modelul german nu dispune de mai multe diferențiale. Însă, e bine de știu că, în condiții grele, tracțiunea integrală poate trimite maxim 70% către puntea față și până la 80% către cea spate. În funcție de situație.
Fiind vorba despre cel mai mare SUV Volkswagen, raza de bracare nu e tocmai mică. Ea depășește 12 metri. Însă, cu ajutorul roților spate, care virează și ele, raza poate fi redusă cu un metru. Asta face din Touareg o mașină ceva mai manevrabilă în oraș. Direcția ajută și ea în acest sens.
Pentru cei care caută acte de bravură, nu e cazul. Touareg este disponibil cu un sistem de bare stabilizatoare, însă masa aceea de 2.1 tone va transmite întotdeauna o inerție pe viraje sau pe frânare. Ruliul este estompat foarte mult, însă, probabil, nu o să ai tu curaj să mergi atât de tare încât să duci la limită barele stabilizatoare. Instinctul de conservare e prea puternic.
Pe lista de opționale există și un cârlig de remorcare, acționat electronic. Asta pentru că Touareg poate tracta până la 3.5 tone.
Odin e protectorul războinicilor căzuți în luptă :))