Motor / Transmisie
La mai puțin de un an de la ultimul nostru test cu Touareg ne-am urcat din nou la volanul SUV-ului german, de această dată gătit cu nivelul de echipare Mountain. Sub capotă am găsit motorul V6 TDI de 3.0 litri, în versiunea lui cumințită, de numai 204 cai putere.
Cuplul motor este însă unul extrem de generos (450 de Nm) și este livrat incredibil de devreme: la numai 1250 de rotații. Probabil de aceea ai mereu impresia că valul de resurse te ia ușor prin surprindere.
Chiar dacă este cea mai modestă versiune disponibilă la noi, Touareg nu dă dovadă de slăbiciune și nici nu gâfâie atunci când îi cereți să urce o pantă cu înclinație mare. Bagajul de resurse izvorât din clasicul V6 sunt suficiente, gata să satisfacă cerințele unei mase mari de clienți. Unde mai pui că sunetul baritonal, acel gâlgâit înfricoșător al clasicelor motoare turbodiesel, este acolo la fiecare apăsare pronunțată a pedalei de accelerație.
Antifonarea nu este excelentă, dar putem invoca dorința de a asculta cei șase cilindri pentru această imperfecțiune. Spre exemplu, nou lansatul Ford Edge are un habitaclu mult mai bine antifonat.
Unitatea V6 este asistată de o transmisie automată cu opt rapoarte, care se succed destul de liniar. Răspunsul nu este unul tocmai prompt în modul normal de rulare, însă treapta Sport a cutiei face ca acul turometrului să fie mult mai alert și resursele să fie mai bine exploatate.
N-am avut padele în spatele volanului, însă te poți simți implicat operând și levierul schimbătorului.
Mda, VW Touareg e si favoritul prefecturilor din tzara asta saraca... doar pentru unii. Se pare ca Dacia Duster le statea-n gat. :-(