Motor / Transmisie
Deși recentul scandal legat de fraudarea testelor de emisii a aruncat o umbră pe tehnologia folosită de grupul Volkswagen, generația actuală a motoarelor TDI este una care și-a atras clienții prin eficiență, putere și economia de carburant. Motorul aflat sub capota modelului Touran este din generația Euro 6, deci aflat în afara scandalului Dieselgate, pentru că aceste propulsoare TDI nu au deja celebrul soft instalat.
Touran se bazează pe 150 CP produși de un propulsor TDI cu patru cilindri de 1.986 cmc. Mai important, cuplul motor este de 340 Nm, fiind disponibil între 1.750 și 3.000 rpm. O plajă suficient de mare pentru ca acest propulsor să imprime un ritm susținut unui model de dimensiuni apreciabile, cum este noul Touran.
Nu avem de-a face cu o motorizare sportivă. Este un motor adaptat distanțelor lungi și gândit pentru eficiență și un consum redus de carburant. Este suficient de silențios, iar satisfacția oferită celui de la volan este factorul cel mai important.
Ar fi fost perfect dacă modelul testat ar fi avut și o cutie de viteze automată DSG. A venit însă cu o cutie manuală cu șase trepte. Precisă și plăcută la utilizare, dar care parcă nu se potrivește cu spiritul acestui automobil dedicat familiei. Touran este o mașină ce mizează pe confort, atât pentru cei șase pasageri cât și pentru cel de la volan. O cutie automată ar fi sporit acest factor.
Doamne ce hidosenie de Golf Plus+Plus+Plus+ !!! Ca actual posesor de Touran (2007) sunt total dezamagit de noul "design". Arata a masina chinezeasca, iar bordul ala negru lucios..............BLEAAHHHHHHH