Motor / Transmisie
După facelift-ul prezentat de Volkswagen în primăvara acestui an, în gama lui Up! a apărut o motorizare extrem de interesantă: 1.0 TSI de 90 de cai putere promite să îmbunătățească radical performanțele dinamice ale unei mașini care până acum s-a bazat pe motoare aspirate de putere medie pentru acest segment. Iese în evidență în special cuplul de 160 Nm de pe această motorizare, momentul maxim fiind atins încă de la 1500 rpm.
Din păcate, mașina de test oferită de Volkswagen era echipată cu vechiul 1.0 aspirat de 75 CP și 95 Nm, adică unul dintre motoarele pe care le știam dinaintea facelift-ului (celălalt fiind același 1.0 aspirat, dar în versiune de 60 CP). Și când spunem "din păcate" ne referim exclusiv la faptul că regretăm că nu vă putem oferi deocamdată impresii de la volanului noii motorizări de vârf. Pentru că, luată ca ansamblu, mașina este una mai mult decât decentă chiar și cu unitatea 1.0 de 75 CP, un nivel de putere potrivit pentru acest segment, în care mașinile trag la cântar în general sub o tonă.
Cuplat la o transmisie cu cinci trepte căreia nu i-am găsit cusur în oraș, fiind extrem de fluidă și de ușor de manevrat, motorul de 999 centimetri cubi reușește să se achite cu brio de provocările citadine, oferind un avantaj major: silențiozitatea extremă. Practic, motorul cu trei cilindri este imposibil de auzit la ralanti și "toarce" frumos în turații, devenind ceva mai prezent abia peste 4500-5000 de ture, atunci când ne apropiem de turația la care apelăm puterea maximă.
Sigur că nu vorbim de un motor de performanță, ceea ce înseamnă că nu este cazul să vă așteptați la minuni la viteze de peste 80 de kilometri pe oră, acolo unde mașina își arată limitele, "căutând" aer atunci când vrei putere. Până acolo, însă, mașina răspunde bine la comenzile pedalei și, odată ce înțelegi cutia de viteze, vei fi fericitul posesor al unei mașini foarte dinamice în oraș. Avantaj subliniat și de profilul de kart al șasiului, cu roțile împinse spre extremități.
Nu vi se pare ca exagerati cu notele acestea mari acordate modelelor Volkswagen ? Daca stam sa comparam de exemplu modele carora ati dat aceeasi nota sau chiar mai mici, cum ar fi; Hyundai Elantra, Honda Civic, Lexus NX, Opel Zafira, Toyota Rav 4, Opel Astra, Renault Talisman, Mazda MX-5, si exemplele ar putea continua, ar insemna ca acest UP, este un monstru in comparatie cu cele enumerate mai sus. Prea este vizibil ca tineti marca Volkswagen in brate.