Interior
Iată ceva ce nu credeam că o să spun sau o scriu vreodată: ne uităm la primul Volvo vegan! Da, producătorul suedez a decis să transforme modelul C40 într-un tur de forță dedicat Gretei Thurnberg. Așa că pielea naturală a fost scoasă complet din configurator.
Aceasta a fost înlocuită cu piele sintetică sau vegană, cum vreți să îi spuneți și, deși veți avea prejudecăți, eu sunt aici să vă spun că nu am observat nicio diferență notabilă în ceea ce privește textura. Sigur, un semn de întrebare rămâne cu privire la rezistența pe termen lung a fibrelor vegetale. Dar aici, doar timpul o va dovedi.
Indiferent de nivelul de echipare, primești același ecran pe planșa de bord și același ecran în spatele volanului, pe post de instrumentar de bord. Fie că vorbim de un XC40 sau un XC90, totul arată la fel.
Există, însă, unele diferențe între nivelurile de echipare. Pielea, chiar și sintetică, este oferită pe modelele de top, în timp ce variantele de bază vin cu tapițerie textilă. Buzunarele ușilor, altfel imense, sunt tapițate cu o mochetă pe care o poți comanda în culori aprinse sau sobre, în funcție de dorințe. Spre deosebire de modelele XC60 sau XC90, butoanele de pe volan nu sunt din plastic negru lucios, ci mult mai simpliste (unii vor găsi un avantaj în asta), iar schimbătorul cutiei automate nu este din cristal, ci e un joystick mult mai simplu, îmbrăcat în piele ecologică.
O altă diferență notabilă, comparativ cu frații convenționali ai lui C40, este lipsa unui buton de pornire. Tot ce trebuie să faci este să apeși pedala de frână și să selectezi direcția de deplasare, iar mașina pornește și se mișcă.
În ceea ce privește spațiul interior, acesta este mai mult decât generos, chiar dacă profilul acoperișului coboară spre spatele lui C40, pentru a-i oferi o alură de Coupe. Chiar și persoanele de circa 1.8 metri înălțime vor avea loc lejer în spate.
Foarte interesant mi s-a părut, însă, că portbagajul lui C40 nu are de suferit, comparativ cu fratele său, XC40. Ambele modele sunt cotate cu 419 litri de stocare. Cu toate acestea, suedezul electric stă mai bine decât Mercedes-Benz EQA, care oferă doar 350 de litri, dar pierde în fața lui Audi Q4 Sportback și ai săi 535 de litri. Aici se văd avantajele folosirii unei platforme electrice dedicate.
Din fericire, C40 Recharge recuperează cu spațiul suplimentar de sub capotă, așa numitul „frunk”, care înghite 30 de litri. E locul perfect în care să pui cablurile de încărcare.
Ergonomia este și ea la nivel înalt. Totul e ușor de găsit, mai ales dacă vorbim de funcții de bază. Până la urmă, C40 este construit pe aceeași platformă ca XC40 și asta se vede.
E o masina simpatica FOC, cu autonomie destul de buna, SIGURA, ce va atrage o clientela pe masura. Pretul ar putea sa-i sperie putin pe cei care nu sunt obisnuiti cu modelele VOLVO. MULT SUCCES!!!