Motor / Transmisie
Ca orice atlet care așteaptă ultimul tur pentru sprintul decisiv, Volvo S90 a păstrat sub capotă o mulțime de surprize pentru rivalii săi germani. Suedezii folosesc un diesel de numai 2.0 litri pentru a se bate cu Audi și Mercedes, blocați în timp cu un motor V6 de 3.0 litri pe această plajă de putere. Doar BMW a făcut primii pași în direcția unui downsizing.
Noul S90 promite să le ofere clienților resurse generoase stoarse din motorul de numai patru cilindri, acesta dezvoltând 235 de cai și un cuplu motor care se apropie de pragul ”mai mult decât suficient” de 500 de Nm. Mai exact, sunt 480 de Nm, livrați încă de la 1750 de rotații, adică foarte devreme.
Senzația de resurse generoase persistă pe o plajă de turații generoasă, iar tu, cel din spatele volanului, ai senzația că te afli într-un benzinar turbo. Pentru că dieselul este antifonat perfect. Chiar și la turații înalte, el este bine izolat de ceea ce se întâmplă în habitaclu. Cei 480 de Nm încep să își piardă din suflu atunci când rulați cu viteză mare pe autostradă.
Dacă despre motorul de 2.0 litri am avut numai laude, fiind unul dintre cele mai silențioase agregate diesel din segment, despre cutie avem unele obiecții. Transmisia automată cu opt rapoarte, oferită standard, schimbă liniar și pe nesimțite, dar are unele confuzii în modul de funcționare. Atunci când alegeți modul de rulare Dynamic (dintre cele patru disponibile), cutia are unele ezitări. Deși ați frânat înainta virajului și ați adaptat viteza corectă, retrogradarea se va întâmpla abia atunci când sunteți la jumătatea lui.
Cel mai bine ar fi să vă folosiți de modul manual, care schimbă rapid. Din păcate, nu există padele în spatele volanului pentru ceva mai multă implicare.
Lasind deoparte convingerea (statistic confirmata pina acum) ca breakul va asigura grosul vanzarilor, S90 ramine o berlina mare redutabila, mai ales pentru cei care cauta si "altceva" in afara trioului clasic german. Un pic offtopic, ma mira in continuare preferintza romanilor, dar nu numai a lor (+56% actualmente la noi) pentru diesel-uri, in ciuda numeroaselor stiri prevestind apropiata lor interzicere - cel putin in marile orase. Paradox extins si-n domeniul testelor, axate preponderent pe versiunile cu motorizari m.a.c. - si nu doar la noi... ;-)