Interior
Când treci de portiera lui S90 și ajungi în habitaclu, pragmatismul pălește odată cu orgoliul de a avea o mașină germană. Nivelul de calitate și designul te vor face să alegi un S90 cu ochii închiși.
Nu cred că există vreo zonă în care plasticul să nu fie de calitate, mai ales pe nivelul de echipare de top. Pielea este fină și oferită în culori calde, lemnul abundă și el la nivelul planșei, al consolei centrale și al fețelor de uși. Scaunele sunt extrem de confortabile și frumos profilate. Asta fără să luăm în calcul și faptul că arată foarte bine.
Dincolo de asta, designul extrem de simplist al planșei de bord îi va cuceri pe toți. Cu excepția celor conservatori, care încă își mai doresc multe butoane prin mașină. Ergonomia este și ea bună, mai ales că butoanele fizice au dispărut acum aproape cu desăvârșire. Pe volan, lucrurile nu mai sunt atât de organizate, iar șoferul are nevoie de o acomodare prealabilă cu toate butoanele și modul în care acestea acționează.
Cei care aleg o mașină din acest segment își doresc spațiu interior generos. Iar Volvo știe asta foarte bine. Motiv pentru care, pe bancheta din spate există foarte mult loc la nivelul picioarelor. Cam la fel de mult ca într-un Mercedes Clasa E și cu mult peste ce oferă BMW Seria 5. Și spațiul la nivelul capului este suficient pentru adulți de până la 1.8 metri. Din păcate, ușa spate este puțin cam mică și poate îngreuna accesul.
Și tot dn păcate portbagajul de numai 500 de litri este cel mai puțin încăpător în comparație cu rivalii germani. Spațiile de depozitare abundă. Există suficient loc pentru sticle de 0.5 litri în fețele ușilor, iar consola centrală este inteligent compartimentată.
Lasind deoparte convingerea (statistic confirmata pina acum) ca breakul va asigura grosul vanzarilor, S90 ramine o berlina mare redutabila, mai ales pentru cei care cauta si "altceva" in afara trioului clasic german. Un pic offtopic, ma mira in continuare preferintza romanilor, dar nu numai a lor (+56% actualmente la noi) pentru diesel-uri, in ciuda numeroaselor stiri prevestind apropiata lor interzicere - cel putin in marile orase. Paradox extins si-n domeniul testelor, axate preponderent pe versiunile cu motorizari m.a.c. - si nu doar la noi... ;-)