Siguranta
Să întrebi ce nivel de siguranță oferă Volvo e cam și cum ai întreba dacă există bere într-un bar irlandez. Noul S90 este vârful tehnologiei suedeze în domeniu. Sunt atât de multe sisteme încât aș putea să vă povestesc cum funcționează și cât de inteligente sunt până mâine.
Cert este că noul S90 aduce mai aproape ideea de mașină autonomă. Sistemul Pilot Assist poate să conducă în locul vostru până la viteze de 130 de km/h. Nu are nevoie de o mașină după care să se ghideze, însă are nevoie să simtă mâna voastră pe volan. Din când în când. La fiecare 10 secunde. Dacă nu atingi volanul, mașina te avertizează sonor și apoi iese dintre marcajele rutiere. Tehnologia este uimitoare, dar cu siguranță există loc de mai bine, fiindcă unele marcaje pot induce în eroare sistemul. Nici nu vreau să mă gândesc la marcajele din România.
Un alt element de noutate este sistemul care poate detecta animalele de mari dimensiuni. A fost învățat să recunoască reni, elani (e mașină suedeză, vorba aia) și chiar cai (ar putea fi util și la noi). Sistemul este capabil să atenționeze șoferul și chiar să aplice frâna în locul lui.
La aceste două inovații se adaugă armata de airbaguri și sisteme de atenționare pe care le găsim și pe alte mașini din segmentul premium.
Testul celor de la EuroNCAP nu a venit, însă ne putem aștepta la unul dintre cele mai bune punctaje din istorie, așa cum s-a întâmplat și în cazul modelelor anterioare.
Lasind deoparte convingerea (statistic confirmata pina acum) ca breakul va asigura grosul vanzarilor, S90 ramine o berlina mare redutabila, mai ales pentru cei care cauta si "altceva" in afara trioului clasic german. Un pic offtopic, ma mira in continuare preferintza romanilor, dar nu numai a lor (+56% actualmente la noi) pentru diesel-uri, in ciuda numeroaselor stiri prevestind apropiata lor interzicere - cel putin in marile orase. Paradox extins si-n domeniul testelor, axate preponderent pe versiunile cu motorizari m.a.c. - si nu doar la noi... ;-)