Volvo S90

2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare 320CP 4x4 Aut8 Momentum T6

Motor / Transmisie

4.0

Nu există o versiune de motorizare mai intrigantă pe S90 decât benzina T6. Este unul dintre cele mai interesante motoare din lumea auto a anului 2016 din simplul motiv că vorbim de unul cu patru cilindri de 2.0 litri "dopat" cu o turbină și sistem de supraalimentare pentru a ajunge la 320 de cai putere și 400 Nm.

Nu voi intra în detalii tehnice legate de modul de funcționare al acestui sistem, chestie pe care o lăsăm pentru un articol dedicat într-o serie care se pregătește să fie dezvoltată pe Automarket. Ce trebuie să știm este că Volvo reușește să ofere printr-o mișcare inteligentă bazată pe tehnologii moderne o motorizare care pune S90 pe harta modelelor de +300 de cai putere din segmentul mare premium în condițiile în care toți ceilalți concurenți oferă șase cilindri pentru a ajunge aici. La fel ca majoritatea acestora, S90 T6 oferă integrală permanentă.

Câștigul celor de la Volvo iese la calcul mai ales atunci când vorbim de investițiile în dezvoltare, dar și la capitolul consum, acolo unde modelul suedez stă mai bine decât toți concurenții cu excepția noii generații Seria 5 în versiune 540i.

Și acum, să ne ocupăm de întrebările întâlnite cel mai des în zilele de test cu S90.

Se simte mașina submotorizată cu acest motor în dotare? Răspuns: nu neapărat. Singurul moment în care ai vrea să simți ceva mai mult zvâc este în turații joase, pe la 2000-2500 de ture, acolo unde puterea e mică iar curba de cuplu este maximă, însă mașina oferă cu cel puțin 50 Nm sub concurenții săi direcți. În rest, dacă urci în ture spre 5000-6000 rpm, acolo unde dai de puterea maximă, vei primi cadou aproximativ aceleași senzații care se apropie de cele oferite de motoare mai mari. Cu rezerva faptului că S90 e ușor mai greu decât concurenții săi direcți pe această versiune de putere (1801 kilograme în echipare de bază Momentum, până la 1890 de kilograme ultraechipat)

Apropo, dacă ești stilul de șofer care rulează liniștit în oraș și pe șosele, nu vei avea niciodată probleme legate de puterea lui S90. Dar - între noi fie vorba - în cazul ăsta nu mă prind de ce ai alege o versiune de 320 de cai. Mergi cu încredere pe T5, care vine cu același motor turbo, dar fără supraalimentare. Rezultat final: 254 de cai putere.

Cum se mișcă cutia automată cu 8 trepte? Dacă trec peste faptul că aș fi apreciat un levier cu o cursă ceva mai fină, mai puțin greoaie, transmisia semnată de japonezii de la Aisin este potrivită pentru cruise în modul Drive și reușită în modul Dynamic. Singura problemă e că modul Dynamic nu poate fi apelat direct din levier, ci exclusiv cu ajutorul selectorului rotativ Drive Mode, aflat pe consola centrală. La kickdown simți o ușoară întârziere în accesarea puterii, însă e mai degrabă turbo lag decât vina transmisiei.

Cum sună motorul cu patru cilindri în comparație cu cele cu șase? Sună ca un motor potențat printr-un sistem turbo. E mai puțin gutural și se aude fâșâitul plăcut al turbinei, deci pentru cei care vor să "audă uzina" e o veste mai puțin pozitivă. Totuși, de apreciat faptul că Volvo nu a compromis sunetul cu artificii acustice care vin prin boxe. 

Dar nu e puțin forțat? Cât de fiabil e? Vorbim peste 10 ani. Deocamdată, în condițiile în care motorul ăsta a fost lansat abia anul trecut pe XC90, nu putem să ne dăm cu părerea despre condiția sa în timp. În mod normal, un motor pe benzină cu tehnologii suplimentare de potențare comportă - evident - riscuri mai mari decât unul clasic, aspirat. Fie și pentru că vorbim de mai multe piese care pot să crape. Însă fiți siguri că suedezii și-au testat vreme de câteva milioane de kilometri motoarele înainte de a le arunca pe piață, deci "CTC"-ul nu lipsește dintr-un astfel de propulsor. 

  • Dudu, vineri, 11.11.2016 09:37

    Nu ne-a placut: Direcție și suspensii confortabile pe o versiune de 320 CP Hai ca suna cel putin un pic amuzant. Din moment ce scopul acestei masini este comfort... nu vad de ce puterea de 320 de cai ar trebui sa insemne suspensii sport. Eventual reformulati un pic ca suna tare aiurea sa pui la negative asa ceva :)

  • eee, vineri, 11.11.2016 10:10

    cand vad masina asta cum arata complet nou si in pas cu zilele noastre si apoi ma uit la un serie 5 .... ma uit din nou la Volvo ...

  • dan_grc, vineri, 11.11.2016 11:31

    Volvo a făcut treabă excelentă cu S90, greu de reproșat ceva, poate la stopuri, se putea găsi o variantă mai reușită , din fericire există și V90, care arată ireproșabil. De prețul exemplarului testat nu se plânge nimeni? De puterea mare scoasă dint-un motor de doi litri, nimic? Fiabilitate scăzută, putere excesivă? Numa zic.

  • LauCalin, vineri, 11.11.2016 11:39

    Oare celor de la Ford le place ce vad?

  • zuzu, vineri, 11.11.2016 11:47

    Pararea mea dupa vizita in showroom: - masina arata bine, dar fara sa fie wow, spatele fiind ciudatel cu stopurile alea - accesul in portbagaj destul de ingust - masina foarte joasa, parca este intinsa, de ai senzatia ca stai cu fundul pe sosea - daca in fata pozitia este ok, pe locurile din spate, din cauza lunetei plonjate, nu prea este spatiu pentru cap pt cei mai inalti de 1,85m. Pe ansamblu o masina o masina ok, dar pt cei inalti iti da o senzatie de claustrofobie din cauza inaltimii mici a plafonului si geamurilor laterale inguste. Comparativ cu celelalte masini din clasa, nu ajunge la nivelul lui E sau 5.

  • bughy, vineri, 11.11.2016 11:49

    din punct de vedere estetic, clar este altceva. poate unora le place iar altora le displace. ca prețuri, le văd ca fiind de dumping. dar parcă ar fi fost nevoie de mai multă inovație la capitolul materiale utilizate pentru o masă mai mică.

  • xrfcl, vineri, 11.11.2016 12:45

    Mie nu-mi place....

  • eu, vineri, 11.11.2016 14:13

    nici mie

  • q, vineri, 11.11.2016 14:23

    ,,Performanțe mai slabe decât concurenții direcți,,care concurent mai are aceasta combinatie 2L 320cp? ca sa faceti comparatia cu,concurenta.momentan aceasta motorizare nu are concurenta.

  • arogantul, vineri, 11.11.2016 16:56

    si nu au testat decat o echipare momentum, deci slabuta, ma intreb ce elogii s-ar fi scurs in review daca era testata versiunea inscription lux ( adica inscription plus echivalentul fostului pachet xenium)

  • arogantul, vineri, 11.11.2016 17:12

    nu va place ca e masina grea? cam ca toate volvourile de altfel, pai de aia volvo trece toate testele din prima incercare si nu pica gen audi A4 sau Merc C klasse, nu mai vorbesc de catastrofe gen toyota camry, O structura de rezistenta bine facuta va fi si grea, exceptand doar cand folosesti fibra de carbon, dar asta costa. Voi sunteti pe bune, ati gasit lag la acest motor? Abia daca are lag motorul D5 , abia daca e perceptibil, iar voi spuneti ca are lag un motor care are si supraalimentare?

  • Scorpionul.negru, vineri, 11.11.2016 21:46

    Masina asta e altceva in segmentul ei si asta e bine. Ciudata sau nu e diferita si asta e mare lucru in ziua de azi cand majoritatea masinilor sunt uniformizate. Pretul e super piperat in versiunea de top dar exista si posibilitatea sa o iei cu 55 de mii si cu tot ce trebuie. O prefer oricand in locul unui A6 sau Jaguar XF , dar E class si seria 5 astea noi eu zic ca sunt ceva mai sus ca el. Cu siguranta daca as trai in tarile nordice masina mea ar fi un Volvo nu neaparat V90. E inca la moda acolo sa ai un Volvo si lumea te vede ca un om intelept si intreg la cap fara fite. In Romania nu cred ca o sa prinda pt. ca e impietrit brendul BMW si Mercedes in capul romanilor. Totusi consider ca versiunea break in special Corss Country e o alegere mai buna chiar daca e mai scumpa. Scapi de stopurile astea destul de urate si e si mai utila si spatioasa (ca tot spunea cineva pe aici ca e claustrofobica in spate), mergi cu ea pe unde vrei. Eu asta as alege acum de la Volvo si e in topul masinilor noi cele mai bune si frumoase pe care le poti lua acum. V90 Cross Country !

  • arogantul, sâmbătă, 12.11.2016 15:44

    @ scorpionul.negru tocmai am terminat de configurat un S90, un A6, un E class si o serie 5, echipamente si motorizari similare, ghici unde a ajuns VOLVO: 80000 BMW: 85000 AUDI: 91000 MERCEDES: 95000 daca S90 ti se pare ca are pret piperat atunci alelalte cum sunt?

  • dan_grc, sâmbătă, 12.11.2016 16:13

    Foarte curios, un Mercedes clasa E cu patru cilindri este mai scump cu 10.000 fata de seria 5, un A6 cu 6.000, doar S90 este mai ieftin, ai auzit @tzenu? Este suficient sa te joci putin prin configurari, pui si scoti " obtiuni" si vezi ce iese, ca asa ce va mai plangeti unii de cat de scumpe sunt Bmw-urile, de parca ceilalti ar avea preturi la jumatate.

  • arogantul, sâmbătă, 12.11.2016 16:18

    @ dangrc am fost clar in comententariu, motorizari similare, eu prin asta inteleg putere nu cilindri, ca in 4 cilindri poti sa ai putere intre 150 si 367 de cai volvo are motor de 4 cilindri, mercedesu era un V6 de 333 cai

  • arogantul, sâmbătă, 12.11.2016 16:41

    cine vrea sa vada configuratiile sa lase mail aici si ii trimit in format PDF fiecare configuratie

  • dan_grc, sâmbătă, 12.11.2016 16:48

    @arogantul Eu am inteles, comentariul meu era pentru cei care se tot plang de ani de zile de preturile marcilor premium, in special Bmw, in conditiile in care multi nu-si permit nici la mana a doua, cu preturi de trei- patru ori mai mici.

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 12.11.2016 18:29

    @arogantul Eu nu am spus ca , concurenta nu e si ea scumpa. Am spus doar ca in verisunea de top e prea piperat si nu se merita. CU 90 de mii intri pe teritorii mai interesante gen seria 7, A8, S class. Evident ca cine e pasionat de tehnologie auto nu il va interesa S_ul si isi va alege un E class de 95 de mii cu am spus cu toata lista de optionale bifata. Dar eu mai mult de 55-60 de mii maxim pe casa mare nu as da. Si asa e mult !

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 12.11.2016 18:29

    clasa nu casa scz...

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 12.11.2016 18:31

    @arogantul ps. iar un E class incepe de la 45 de mii. E cu 5000 de euro mai ieftin ca Volvo !

  • arogantul, sâmbătă, 12.11.2016 21:46

    @ scorpionul negru pana la ultimul tau comentariu, de acord cu tine, dar la ultimul ai sfeclito, uite de ce un merc benzina 184 de cai si cutie manuala e la 44750 diesel incepe de la 150 de cai si cutie automata la 45100 ambele in echiparea de baza Volvo benzina incepe cu 254 de cai ( nu 184 ) , cutie automata la 49900, echipare momentum, ceeea ce nu e chiar chel, are ceva pe ea. Merc fera un motor de 245 abia la 56500, mult mai scump, si un motor in continuare mai slab. Diesel la volvo incepe la fel ca merc cu 150 de cai, dar cutie manuala la 41700, deci mult mai ieftin, iar versiunea cu automata e la 44000, deci mai ieftin ca merc, aceeasi echipare momentum ca si benzina. volvo ofera la 49000 motor diesel de 190 de cai, cutie automata si AWD, la merc acelasi lucru incepe la 56000

  • arogantul, sâmbătă, 12.11.2016 21:57

    P.S. motorul din test , T6, adica cel mai puternic din oferta actuala volvo pana la aparitia lui T8 pe S90, incepe la volvo de la 58800 la merc, motorul echivalent incepe la 67900 Q.E.D. iar motorul merc de 401 cai, deci adversarul lui T8 la 400 de cai, este la merc de la 81400, o sa vedem de la cat va incepe pe S90

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 12.11.2016 22:35

    @arogantul Vezi ca 41700 euro e pret fara tva !!! Nu se pune ! Eu am vb de cele mai slabe versiuni si chele pret de pornire inclusiv tva. 47.514 euro la E class 50.105 euro la S90 deci tot Volvo e mai scump. E drept ca in versiunile de varf Mercedes e mai scump mai ales AMG.

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 12.11.2016 22:45

    Scz. Am verificat mai amanuntit. 44.934 euro de fapt e la E200 benzina pret cu tva inclus. 47 de mii era pt.o alta versiune. Deci e cu mult mai ieftin Benz-ul....

  • arogantul, sâmbătă, 12.11.2016 22:52

    toate exemplele date de mine nu sunt din ro, ci din fr, si TVA este inclus, nu pot sa ma folosesc de ro pt ca ro nu are un VOLVO oficial, deci preturile sunt facute .... romaneste acum mai uitate odata la preturile mele si plangi cat de scumpe sunt mercurile fata de volvo, si fata de orice altceva, si BMW este mult mai ieftin ca merc

  • arogantul, sâmbătă, 12.11.2016 23:02

    scorpioane, aveam o parere mult mai buna despre tine, dar in ultimele comentarii ma fac sa iti cuip in freza m-am uitat acum la preturile romanesti, dupa cum banuiam la volvo sunt mflate rau fata de ce gasesti in vestul europei, dar nu asta ma deranjat ca nu tu ai hotarat preturile, ce ma eneerveaza este ca ai facut o comparatie porceasca in ro versiunea cea mai slaba la volvo este D4 la 190 de cai, in vest gasesti si la 150 de cai, deci mai ieftina. la merc cea mai slaba in ro este la 150 de cai, in vest la fel. motorul de 194 de cai de la merc il gasesti la 50400 in ro , DECI mai scump ca volvo, cu toate preturile umflate la volvo. acum dute si plangi in perna

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 12.11.2016 23:03

    @arogantul Iti garantez ca un S90 in Romania nu il poti lua acum cu mai putin de 50 de mii iar un E class il iei cu 45 de mii. Cele mai slabe repet. Nu am treaba de FR....nu traim acolo.

  • arogantul, sâmbătă, 12.11.2016 23:23

    bai gigi compara mere cu mere nu mere cu portocale ce motor iei tu bah de la merc cu 45? si ce motor iei de la volvo cu 50? ok, din ro eu am venit onest la masa discutiei si ti-am prezentat preturi de la modele echivalente, ok, nu din ro, dar erau modele echivalente, tu vii cu balarii si iti bagi ceva in discutie dute bah si te culca ca habar nu ai ce vorbesti

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 12.11.2016 23:28

    @arogantul Daca nici mura in gura cu preturi oficiale pe site uri nu esti capabil sa te uiti si sa vezi ca nu ai dreptate, ce sa mai zic..eu zic sa inveti sa te documentezi inainte sa aduci argumente eronate si sa debitezi ineptii pe aici ! Ce pot sa iau de la Mercedes cu 45 de mii ? Ia si inghite ! Ca habar nu ai sa cauti ! http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/w213/configurator/configurator_w213.html#/p3501

  • Arogantul, duminică, 13.11.2016 09:43

    Scorpioame, esti varza, uite , de pe linkul trimis de tine E 200 d Limuzina 110 kW (150 CP) 4 Cilindri 102 - 112 g/km 3,9 - 4,3 l/100 km Transmisie automata 9G-TRONIC, 9 rapoarte 47.100,00 Euro E 220 d Limuzina 143 kW (194 CP) 4 Cilindri 102 - 112 g/km 3,9 - 4,3 l/100 km Transmisie automata 9G-TRONIC, 9 rapoarte 50.394,00 Euro Exact ce spuneam, tu ori nu stii sa citesti ce am scris eu, ori nu intelegi ce citesti, oricum, multumesc ca mi-ai trimis un link care sa demonstreze ca am dreptte si ca tu esti varza

  • arogantul, duminică, 13.11.2016 15:51

    @ scorpionul negru imi este mila de tine deci copy paste de pe linkul dat chiar de manuta ta E 200 d Limuzina 110 kW (150 CP) 4 Cilindri 102 - 112 g/km 3,9 - 4,3 l/100 km Transmisie automata 9G-TRONIC, 9 rapoarte 47.100,00 Euro E 220 d Limuzina 143 kW (194 CP) 4 Cilindri 102 - 112 g/km 3,9 - 4,3 l/100 km Transmisie automata 9G-TRONIC, 9 rapoarte 50.394,00 Euro mai are sens sa iti mai zic ceva, ti-ai tras singur un glont in picior. tu ori nu ai citit comentariile mele, ori nu intelegi limba romana

  • arogantul, duminică, 13.11.2016 17:09

    uite ce scrisesem eu ieri la 23:02 """"""""m-am uitat acum la preturile romanesti, dupa cum banuiam la volvo sunt mflate rau fata de ce gasesti in vestul europei, dar nu asta ma deranjat ca nu tu ai hotarat preturile, ce ma eneerveaza este ca ai facut o comparatie porceasca in ro versiunea cea mai slaba la volvo este D4 la 190 de cai, in vest gasesti si la 150 de cai, deci mai ieftina. la merc cea mai slaba in ro este la 150 de cai, in vest la fel. motorul de 194 de cai de la merc il gasesti la 50400 in ro , DECI mai scump ca volvo, cu toate preturile umflate la volvo."""""" apoi tu ai postat un link care imi da dreptate, dar ma acuzi ca nici nu stiu sa ma uit, sa ma documentez si ca in plus debitez ineptii hai ca esti "tare"

  • Scorpionul.negru, duminică, 13.11.2016 19:47

    @Arogantul Nu are rost sa mai continuam discutia. Duce catre nicaieri ! In concluzie esti batut in cap ! Tu compari cp la ele sau cilindree ? Normal se compara capacitatea cilindrica intre ele nu versiunea mai puternica de la Benz vezi doamne ca Volvo a dotat motorul de baza de la ei cu ceva cp in plus si trebuie musai comparat cu unul asemanator de la Mercedes care e de fapt cu 6 cilindrii e la acelasi pret cu 4 cilindrii de la Volvo. Esti penibil !

  • arogantul, duminică, 13.11.2016 22:02

    Ce inseamna sa postezi aiurea un link care te contrazice si apoi sa fii surprins ca interlocutorul chiar intra pe link si iti demonstreaza ca nu ai dreptate, iar apoi incepi sa pretinzi alte bazaconii care sumt contrazise tot de acelasi link postat. Esti mai tare ca Benny Hill Mai citeste odata de pe pagina mercedes motorul ala de 194 de cai nu are 6 cilindri ci tot 4 Vise placute

  • arogantul, duminică, 13.11.2016 23:51

    ce 6 cilindri visezi scorpioane, ca is 4 si la motorul merc de 194 de cai nu mai stii cum sa sucesti lucrurile ca sa para ca ai dreptate, dar scrie negru pe alb chiar pe linkul trimis de tine inca un glont in picior ti-ai tras singur

  • Scorpionul.negru, luni, 14.11.2016 00:33

    @arogantul Nu stiu ce glont in picior visezi tu ca mi-am tras dar sigur tu ar trebuii sa iti tragi un glont in cap ! Atata timp cat un motor de 2 litri e drept cu cp mai putini de la Mercedes il poti lua cu 45 de mii minim cu tot cu tvs iar la Volvo cel mai slab echipat model il iei cu minim 50 de mii, nu stiu ce tot o lungesti pe aici cu vorba degeaba. Scrie clar pe site-ul pus de mine oficial ca un E200 costa 45 de mii . Nu stiu de ce o ti pe a ta ca Benz e mai scump...

  • Andrei, marţi, 15.11.2016 15:21

    Ma amuzati mai baieti...Passat a luat 4.5 si S90 a luat 4.4? :))

  • mrr, luni, 21.11.2016 12:01

    AM, vreau sa se adauge o optiune sa ii pot da 2 voturi negative lui arogantul