
Volvo V60
Breakology
Brazilienii se nasc cu fotbalul în sânge, japonezii sunt mereu foarte ordonați și fac totul cu simț de răspundere, italienii sunt maeștri culinari când vine vorba de o simplă porție de paste, iar scandinavii au un ochi antrenat pentru design. Am mers recent în Spania, însă nu pentru a vedea coridele lor tradiționale, ci tocmai pentru a vedea un scandinav făcând ce știe el mai bine: design. Și break-uri.
Volvo este recunoscut la nivel mondial nu doar pentru siguranța mașinilor sale sau pentru designul atrăgător, ci și pentru expertiza sa când vine vorba de break-uri. În anul 1959, modelul Volvo PV544, care era un fel de coupe cu spate de break, anunța aventura suedeză în acest segment. Astăzi, la aproape 60 de ani distanță, urmașul său legal, noul Volvo V60, poate fi considerat cel mai frumos break al momentului, semn că tradiția a fost dusă mai departe cu succes.
Dar până să stăm de vorbă despre design, haideți să vă povestesc cum se conduce noul V60.
Citeste si
-
4.0/5Am urcat la volanul noii generații Hyundai Kona, de această dată în echiparea de top N Line. Cu un preț mai mare cu 500 euro față de echiparea obișnuită Premium+, SUV-ul sud-coreenilor configurat astfel vrea să demonstreze că este mai mult decât doar un simplu pachet vizual. Va reuși noua Hyundai Kona N Line să impresioneze? Răspunsul îl vei afla în testul nostru, acolo unde ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Recent, BYD, cel mai important producător de vehicule electrice la ora actuală a intrat oficial în România. Iată că, la puțin timp după acest eveniment, producătorul chinez a lansat deja oficial primul model la noi în țară. Este vorba despre Dolphin Surf, cel mai mic și accesibil model din gamă, care reprezintă un atac direct la Dacia Spring. Citeste tot
-
4.2/5Cel puțin pentru moment, dacă vrei o Dacia Duster cu tracțiune integrală, ai la dispoziție o singură motorizare, alăturată unei transmisii manuale. Noi am condus-o, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan. Ți-am pregătit, desigur, și un video. Citeste tot
-
4.3/5În garajul Automarket a ajuns „cel mai cel” Renault. Este vorba despre Rafale E-Tech 4x4, adică versiunea Plug-in Hybrid, care este cel mai mare, cel mai puternic și cel mai scump Renault din gamă, adică nava amiral a mărcii franceze. Rafale este un nume special, referință la avionul de luptă francez din anii 30. Citeste tot
-
4.3/5Anul trecut, legendarul Quatrelle a reînviat sub forma unui model pur electric. Noi l-am condus în cadrul testelor internaționale din Portugalia, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan modelul francez. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
Dudu, marţi, 12.06.2018 15:18
"În fișa tehnică, Volvo ne promite o medie de consum de 4.6 litri/100 de kilometri." Totusi nu cred ca Volvo "promite" ceva legat de consum :)) Daca ar promite(garanta) 4.6 si eu as scoate 7 cred ca as fi complet justificat sa-i dau in judecata. Mai ales ca aceasta valoare cu siguranta vine in urma ciclului de test NEDC si nu noul test WLTP. Personal astept cu interes un motor pe benzina undeva pana in 200 de cai. Nu stiu ce saracie are Volvo de gand cu aceste motorizari.
-
bogdanm, marţi, 12.06.2018 15:21
@pipo Sesizarea ta este corectă. S-a strecurat o greșeală în evaluarea versiunilor. Am precizat încă o dată la capitolul „Prețuri” că, deși costă 45.000 de euro în versiunea D4 Momentum, Volvo V60 beneficiază de o listă de dotări standard generoasă, pentru care ai plăti bani grei în gama Mercedes, Audi și BMW. Mulțumesc, Bogdan
-
mircea, marţi, 12.06.2018 15:49
@Dudu Vine anunțatul 1.5 cu 3 cilindri de 150 CP. :)
-
Kirotractor, marţi, 12.06.2018 15:52
K lumea mașina - design peste V90 în opinia mea, chiar dacă s-au făcut compromisuri pe latura practică (cei 529 l teoretici ai portbagajului sînt departe de capacitatea vechilor breakuri Volvo *colțoase*, dar deh, silueta cere sacrificii...) Doar un VW Passat Variant e poate mai frumos / dinamic. :-) Glumesc, dar nu tocmai, fie și doar fiindcă responsabilul cu stilul lui V60 a fost neamțul Thomas Ingelnath - ex-om de bază la VW, oupps. Acu-i altul șef la chinezi - pardon, suedezi - Robin Page, dar și înainte de Ingelnath a fost la fel de britanicul Horbury. Cumva deplasat deci să vorbim despre *designul scandinav* în era asta a globalizării intensive. Și-n care nici măcar italienii nu mai par să fie ce-au fost, iar paste delicioase fac și chinezii. (n.b. Interiorul îmi pare totuși cam *greoi*, sugerînd mobilier antic. :-))
-
pipo, marţi, 12.06.2018 16:24
@bm : da, stiu ca Volvo are dotari standard mai bune/multe fata de concurenta germana (am avut acu ceva vreme un S60 d5 Momentum si d-aia l-am ales) dar trebuie sa fiti corecti/consecventi in politica voastra de notare . Cat priveste acest test , interesant titlul , tocmai spuneam mai devreme in comentariul la stire cu preturile, ca nu stiu daca din cauza anilor care au trecut peste mine sau din cauza unor noi politici de design ale constructorilor au inceput sa-mi placa din ce in ce ai mult modelele break . Ma rog , nu chiar toate (cel putin cele Japoneze mi se par horor) , de aici si "speranta" ca nu e chiar de la varsta. Dar acest V60 chiar arata bine , cred ca e cel mai elegant, umpic chiar prea "business" as zice, dar chiar frumos. Si toata concurenta enumerata mai sus arata bine in varianta break , nu numai Audi care era recunoscut pt. asta pe vremuri. Dar peste toate, zic eu, o sa vina acest nou Peugeot 508 SW break , care cel putin in poze arata fabulos si cred ca o sa va forteze sa-l treceti la "concurent" alaturi de nemtii de mai sus. Deci un adevarat "breakology" in zilele astea !
-
vianu, marţi, 12.06.2018 18:10
aceleasi valuri legate de design produce ca si bunicul lui din 1995, V40. ...probabil cel mai frumos break din lume... dupa 508 SW as zice eu, dar cam tot pe'acolo
-
vianu, marţi, 12.06.2018 18:10
aceleasi valuri legate de design produce ca si bunicul lui din 1995, V40. ...probabil cel mai frumos break din lume... dupa 508 SW as zice eu, dar cam tot pe'acolo
-
Andrei, marţi, 12.06.2018 18:51
@automarket "Antifonarea dieselului este foarte bună, spiritul gutural fiind ușor prezent abia pe la 3000 de kilometri." Sa inteleg ca e recomandat sa folosim masina doar 3000 de km... dupa vajaie vantul prin interior...glumesc :) Un break frumos. Nu la fel de aratos ca vechiul model, dar clar mult mai practic.
-
Vulvo!, marţi, 12.06.2018 22:27
Mie nu-mi place! Are un aer... aşa... de vechi (în sens rău, nu retro). Si interiorul ăla... meh... cu gurile de aerisire cu jaluzelele alea hidoase, de-a dreptu' vulvology
-
@Vulvo !, marţi, 12.06.2018 23:29
Pentru tine exista BMW :) Are un aer asa, mai cocalaresc, poti parca pe oriunde, poti depasi linia continua, poti schimba directia fara sa semnalizezi, poti intra cu ea in mare, poti asculta manele, deci e masina adevarata si sa nu uitam, e GERMANA :)) Are un super soft pe motorizari diesel :) Si ti-o da cu joystick, ca sa nu pierzi controlul volanului :)) Lasand glumele deoparte, daca XC60 bate concurenta germana in clasa lui, cred ca si V60 va ajunge in scrut timp sa faca la fel.
-
@Vulvo!, miercuri, 13.06.2018 07:52
Daca cei din lume zic ca pare a fi unul dintre cele mai frumoase breakuri, vine si cate un posesor de Logan MCV sa isi dea cu parerea ca nu-i fain designul la Volvo. Multi designeri experti mai avem prin tara.
-
zic si eu, marţi, 19.06.2018 19:09
@ Dodo, A promite un consum in anumite conditii (cum este cazul celor declarate de constructori) nu este nicicum sinonim cu "a garanta un consum". Daca vrei sa simti diferenta intre [promis/garantat, du-te la banca, cere un credit si spune-le ca "promiti " ca vei plati, sa vezi daca primesti banii!:)) @ @ Vulva: Este un lucru bine stiut ca, in ceea ce priveste aspectul, nu exista unanimitate, fiecare are dreptul la propria preferinta, fara ca asta sa insemne ca ceilalti gresesc! "Lumea zice ca" nu este nicidecum un argument! Multi nu apreciaza designul Vw, dar tot multi il cumpara pentru aspectul clasic. La fel cum multi iubesc& cumpara designul latin (italieni, francezi) . Din punctul meu de vedere, V60 arata mult mai bine decat V90, care este (tot in opinia mea, nu trebuie sa dati cu pietre) cel mai "cocalaresc" Volvo ever made! Se vrea un fel de Audi suedezo-chinezesc. Este o evolutie mai apropiata de spiritul si traditia Volvo si l-as putea cumpara daca mi-as mai dori un break diesel. Atat cat vad din poze si din ce citesc, 3 lucruri sunt de reprosat: 1. tunelul central foarte inalt, dupa modelul de la V90, care induce o senzatie de claustrofobie soferului. Am condus un V90 si ai senzatia ca esti ingropat pe jumatate, oricat de sus ai regla scaunul. Poateeste apreciat de amatorii de masini sport, dar mi-e greu sa cred ca acesti vor da 50 mii pe un break Volvo. 2. Luneta spate mi se pare subdimensionata, iar faptul ca autorul spune ca este "proportionata decent" ma face sa cred ca am intuit bine. Insa trebuie condus ca sa pot avea o opinie ferma. 3. Consumul: concluziile testului nu fac decat sa confirme ca Volvo nu stie sa faca motoare cu consum scazut. Inainte de a avea Volvo, am avut o masina mai puternica, tot break, tot diesel,motor mai mare si mai puternic, cutie automata. La acelasi numar de km, traseu urban, Volvo consuma apropae dublu (14-15 versus 7,5-8)! Daca in mixt acest 2.0, 190 CP, are 7.5 consum , avand tractiune 4x2, in Bucuresti asta va garanteaza minim 11-12/100.
@BM : cred ca ar trebui sa mai aruncati o privire la capitolul preturi , le-ati cam ametit si este confuz. BMW la 43.000 nu poate fi mai "scump" decat V60 la 45.000. Cred ca mai devreme doar ce a-ti dat lista comparativa in stirea cu preturile pt. acest model si din ce vad eu este cel mai SCUMP nu cel mai ieftin dintre competitori. Deci nu stiu daca 5 stele e un punctaj ok aici.