Interior
Designul interior de pe modelele actuale Volvo nu a fost schimbat de la introducerea vârfului de gamă XC90, acum mai bine de 8 ani. Chiar și așa, liniile simple și abordarea tipic suedeză, minimalistă, mențin relevante modelele Volvo și acum.
V60 a primit ceva tehnologie nouă la bord, dar liniile au rămas la fel. Imediat ce deschizi portiera lui V60 vei descoperi un univers curat, care emană liniște. Poate suna destul de pompos, dar break-ul suedezilor a fost una dintre puținele mașini din care am coborât relaxat, chiar și după un drum parcurs bară la bară.
Scaunele sunt bine profilate (opțional încălzite, ventilate, dar și cu masaj), iar materialele folosite de suedezi îți spun încă de la bun început că ai intrat într-un model din segmentul premium.
Pielea fină perforată, inserțiile din lemn plăcute la atingere, grilele metalice ale difuzoarelor sistemului audio, dar și materialele plastice conturează o atmosferă specială la nivelul habitaclului. Sigur, nu toate modelele primesc un astfel de interior, dar dacă ești dispus să plătești în plus, poți avea acces la toate.
Cât despre spațiu, lucrurile stau bine și aici. Prin eliminarea butoanelor de la nivelul tunelului median, Volvo a reușit să dea naștere unei zone care poate găzdui diverse obiecte. Cotiera centrală este și ea generoasă, există un spațiu mare în care îți poți depozita telefonul, iar buzunarele ușilor sunt suficient de largi, astfel încât să-ți așezi liniștit sticlele cu apă, chiar și de 1 litru.
Ergonomia este și ea la nivel înalt. Toate funcțiile și butoanele sunt acolo unde te aștepți, poate cu excepția celor pentru climatizare, pentru care trebuie să „butonezi” un pic pe ecranul sistemului multimedia, dispus în continuare vertical.
Pentru că avem în față un break, nu trebuie să uităm de volumul portbagajului. Volvo spune că V60 poate "înghiți" până la 519 litri, valoare marginal mai bună decât cea anunțată de rivalii din Germania (490 litri pe C220d, 495 de litri pe A4, 500 de litri pe Seria 3).
Un lucru pe care îl vei aprecia îl reprezintă planșeul de fixare integrat. Acesta se ridică din podeaua portbagajului pentru a împiedica eventualele "accidente" suferite ca urmare a vizitelor în supermarketuri.
O minunatie, pentru vacante lungi, interminabile, pentru 3-4 saptamani de relaxare. Iti instalezi "centrul de comanda" intr-un orasel strategic ales si apoi "raiduri" de 1 zi, 2 catre diverse alte locatii. Pentru asa ceva e pachebotul asta. Ca a 2 a masina e ideal.