Tinuta de drum
Inițial ai putea spune că un break din acest segment nu are cum să fie sportiv. Dar te-ai înșela. Dramatic. De ce? Pentru că toți producătorii din acest segment oferă o versiune de performanță aici.
De la Audi RS4 la C63 AMG T-Modell și, mai recent, BMW M3 Touring, avem „atleți” adevărați aici. Volvo a avut, în anii 1990 și la începutul anilor 2000 versiuni de performanță pentru break-urile sale, dar acum au devenit doar o amintire.
Oricum ar fi, V60 B4 nu e un atlet, ci mai degrabă o mașină de familie, pentru pragmaticul din tine. Accentul e pus pe confort și economie, nu pe viraje strânse și accelerații fulminante.
Suspensia reușește să preia fără dificultate neregularitățile din asfalt, iar zgomotul dezvoltat nu ajunge la nivelul habitaclului. Pe scurt, o liniște plăcută care te face să adopți un comportament civilizat indiferent de situație. Aceasta poate fi și adaptivă, dar diferența dintre modurile de condus, resimțită de pe scaunul șoferului, a fost mică, în cel mai bun caz. E clar că Sport stoarce tot ce e mai bun din șasiul lui V60, însă nu vă imaginați că face din break-ul suedez un rival demn de BMW Seria 3 Touring.
Există în continuare un ruliu clar în virajele abordate cu aplomb, semn că te afli într-un break, nu într-un sedan sportiv. Direcția, deși precisă, nu oferă mult feedback de la suprafața de rulare.
Cel mai plăcut am fost surprins de antifonarea modelului suedez. Doar la viteze de peste 130 km/h am putut observa ceva șuierături suspecte, mai ales din zona acoperișului de sticlă, dar, în rest, totul a fost de o liniște demnă de segmentul premium.
O minunatie, pentru vacante lungi, interminabile, pentru 3-4 saptamani de relaxare. Iti instalezi "centrul de comanda" intr-un orasel strategic ales si apoi "raiduri" de 1 zi, 2 catre diverse alte locatii. Pentru asa ceva e pachebotul asta. Ca a 2 a masina e ideal.