Motor / Transmisie
Faptul că Volvo a abordat problema motorizărilor simplificându-și gama și oferind exclusiv motoare cu patru cilindri de 2.0 litri atât în zona diesel, cât și în cea pe benzină nu mai e un secret pentru nimeni. Iar suedezii au avut curaj, pentru că trebuie să ai tupeu ca să intri frontal într-o lume în care motoarele V6 păreau că se simt ca peșetele-n apă.
Da, în segmentul mare premium, (Seria 5, A6, Clasa E) pare o nebunie să te apuci să oferi exclusiv motoare de 2.0 litri. Pe de altă parte, dacă tehnologia de astăzi ne permite să avem 320 de cai putere pe o benzină de 2.0 litri care ajunge la aceste cifre cu ajutorul unui turbocompresor și al supraalimentării suplimentare, de ce nu?
2.0 benzină de 320 de cai pe versiunea T6 a lui V90 Cross Country, deci. Un exercițiu atipic care demonstrează curaj, dar care probabil că a îndepărtat o mână de potențiali clienți de Volvo, pentru că motoarele mici și foarte puternice sunt încă văzute ca un soi de curiozități experimentale. Iar dacă publicul s-a obișnuit cu 0.9 Turbo și 1.0 Turbo în clasele mici, e posibil ca clienții obișnuiți cu motoare mari să aibă nevoie de mai mult timp pentru a se adapta la trendul nou.
Motorul de pe versiunea T6 a lui V90 CC are însă un avantaj nesperat: în contextul în care Audi A6 Allroad și noul Mercedes Clasa E All-Terrain oferă exclusiv versiuni diesel, vorbim despre singurul break cross pe benzină din segment. Volvo oferă chiar și o versiune ceva mai "cuminte", adică T5-ul de 254 de cai putere, deci vorbim de o gamă complexă dezvoltată dintr-un singur propulsor.
Pe șosea, motorul T6 al suedezilor pare mai mult decât suficient pentru ceea ce își dorește un familist care a vrut SUV, dar a optat pentru o mașină care combină mai multe caracteristici decât clasica alegere a clienților din acest segment. O să ai nevoie de întreaga plajă de turații a motorului de puține ori în viață, pentru că în general vei apela la doar o parte din cei 320 de cai de sub capotă. Puterea maximă este atinsă la 5700 rpm, însă motorizarea turbo are avantajul unui cuplu de 400 Nm disponibil încă de 2200 rpm.
Deși sistemul Drive Mode îți oferă acces la multe variații de rulare, vei utiliza în principal două: Comfort și Dynamic. Primul este standardul și vine cu un turbo lag sesizabil și cu o abordare dedicată în general celor care nu se grăbesc să ajungă la destinație, iar al doilea va scurta rapoartele transmisiei și va ajusta suspensiile și direcția pentru a-ți da acces la putere ceva mai rapid decât în mod normal. Am preferat să rulez pe Comfort pe șosea și autostradă și să abordez cazul Dynamic pe serpentine. Acolo unde nu vrei ruliu și te bazezi pe o mișcare ceva mai atletică.
Dacă mă întrebați cât de logic e un astfel de motor pe o mașină dedicată familiei aventuriere, o să vă spun să vă orientați, totuși, spre un diesel. Nu vă ascund că testul în sine a fost al naibii de plăcut în cele trei zile pe care le-am avut la dispoziție, însă nu cred că o familie normală va apela prea mult la resursele maxime ale acestei motorizări. Și de banii ăștia poți să alegi mai multe opționale, de exemplu.
Cutia cu 8 trepte este ireproșabilă. Dacă treci de levierul greoi care nu se potrivește deloc cu atmosfera din interiorul mașinii.
@Mestere, daca imi permiti te-ai indragostit de masina asta! si se vede asta din "declaratia de dragoste" ce tine loc de introducere. Si din restul testului. :)