Tinuta de drum
XC60 a fost al doilea SUV lansat de Volvo, dupa fratele mai mare XC90. De la început, mezinul a fost creat pentru a oferi o parte din atributele seniorului, la un loc cu un preț ceva mai mic. Ei bine, odată cu trecerea timpului, liniile de demarcație între cele două opțiuni au început să se șteargă, iar astăzi un XC60 poate fi la fel de confortabil ca un XC90.
Suspensia modelului nostru de test a fost, probabil, cel mai surprinzător departament. Probabil și datorită faptului că a fost cea mai scumpă opțiune adăugată pe modelul suedez, dar și pentru că mi-a recalibrat toate impresiile de condus pe care le țineam minte de la ultima întâlnire cu un Volvo.
Rularea în modul Normal aduce o liniaritate și un confort greu de egalat, chiar și de către rivalii germani. Totul e liniștit, iar denivelările din asfalt devin o amintire îndepărtată. Poate că și roțile de iarnă, de 18 inch, au jucat un rol aici, însă per total, mai ales atunci când am rulat electric, Volvo XC60 T8 Recharge mi-a reîncărcat bateriile cu calmul său.
Problemele încep să apară în curbe. Greutatea de 2.1 tone se simte, iar suspensia pneumatică, pe cât de confortabilă e în mod normal, pe atât de depășită se va simți atunci când conduci la limită. Dacă la viteze medii și manevre liniare pe viraje mașina se menține decent în limitele fizicii, apăsarea serioasă a accelerației și bruscarea direcției pe serpentine dezvăluie un comportant subvirator evident, cauzat de inerția mare pe care mașina o duce pe roți. Direcția e și ea relativ vagă în virajele abordate cu aplomb și nu ajută la echilibrarea situației din teren.
Din fericire, Volvo XC60 nu se adresează celor care vor să facă din orice bucată de drum un tur de circuit. Compania suedeză își cunoaște foarte bine clienții și a livrat ceea ce ei își doresc mai presus de orice: confort și siguranță.
Nu mai are rost sa spunem ca e foarte scumpa masina pentru ca de cativa ani cam toate masinile sunt scumpe, vorba aia, a ajuns un Duster sa coste 24.000 de euro. Strict legat de masina, mi se pare ideala pentru o familie cu garaj care isi poate incarca masina zilnic sau de fiecare data cand e nevoie si in felul acesta nu mai consumi combustibil mai deloc in viata de zi cu zi. Pe de alta parte, la drum lung iti asumi ca dupa ce se consuma bateria o sa ai un consum mai mare dar macar nu risti sa ramai in pana prostului cum se poate intampla cu masinile electrice. Daca mai pui ca este una din cele mai sigure masini din lume iar ca design arata binisor parerea mea, zic ca nu e o alegere rea pentru cine isi permite sa dea 80k pe o masina.