Motor / Transmisie
Motorul diesel de 2.4 litri se află în echiparea modelelor Volvo de ani buni, fiind una dintre moștenirile încă rămase în gama suedezilor de pe vremea în care marca scandinavă era abonată la banca de organe Ford. Deși între timp au dezvoltat o familie modernă de motoare proprii, cei de la Volvo mai apelează din când în când la motoarele vechi atunci când restricțiile tehnice îi obligă. De exemplu, noul 2.0 diesel de 190 CP ascuns sub denumirea D4 nu poate fi deocamdată combinat cu tracțiune integrală, astfel că Volvo le oferă celor care-și doresc 4x4 motorul "tradițional" de 2.4 litri. La același nivel de putere, dar promovat la standardele Euro 6.
Pe versiunea Edition Pro a lui XC60, motorul de 2.4 litri (190 CP, 420 Nm) este cuplat cu transmisia automată cu șase trepte pe care Volvo o are în gamă de asemenea de pe vremea Ford. Nu e rea, dar nici nu se ridică la nivelul unei cutii cu dublu ambreiaj de genul celei oferite de Aisin pe noua generație de motoare Volvo. Cert e că, dacă iubești confortul unei automate și nu ești genul de șofer care să rupă șoselele și anvelopele, cutia nu te va deranja prea tare. Dacă îți place să calci accelerația, vei fi zgâriat pe disc de modul în care cutia reacționează la impulsurile șoferului.
Partea bună e că, spre deosebire de versiunea de 215 cai a acestui motor, cea de 190 stă ceva mai bine la nivel fonic. Nimic de reproșat la capitolul resurse, cei 190 de cai fiind prezenți toți la nevoie pentru a te trece de hopurile de pe șosele. Totul e să te împrietenești cu transmisia pentru a prinde ritmul corect al acesteia.
Masina nu e rea. Dar e mult prea ,, batraneasca '' sa ii spun asa in comparatie cu rivalii. E nevoie de o noua generatie pt. a fi la nivelul rivalilor.