Volvo XC60 facelift

Tinuta de drum

3.5

XC60 se simte bine pe asfalt întins, dar nu refuză nici ieșiri prin off-road fără complicații.

Una peste alta, XC60 se simte cel mai bine pe șosele fără complicații, pentru că este o maşină confortabilă, cu suspensii gândite pentru a te relaxa pe distanţe lungi. Gropile şi orice altă denivelare sunt bine tolerate.

Despre tracţiunea integrală de tip Haldex se pot spune multe, cert e că pe Edition Pro vine standard și îți oferă un plus de stabilitate în virajele în care suspensiile SUV-ului suedez ar putea să-și arate limitele. La fel de multe se pot spune despre senzorii care detectează lipsa aderenţei şi despre transferul de cuplu între punţi.

Totuși, trebuie să notați faptul că XC60 nu vă va oferi feeling de mașină sport pe segmente de drum virajat, iar dacă veți căuta asta în modelul scandinav veți fi dezamăgiți. Mai ales dacă veniși dinspre mărcile nemțești. Ruliul rămâne pronunţat, iar direcţia este prea relaxată şi fără feedback. 

Dacă ești însă un tată care are nevoie de o mașină care să-i ofere confortul atât de mult căutat într-o perioadă în care toate din jur se mișcă repede și expiră la fel de repede, XC60 e mașina de care ai nevoie. Iar familia-ți va mulțumi.

  • Scorpionul_negru, miercuri, 21.10.2015 12:32

    Masina nu e rea. Dar e mult prea ,, batraneasca '' sa ii spun asa in comparatie cu rivalii. E nevoie de o noua generatie pt. a fi la nivelul rivalilor.

  • @Scorpionul_negru, miercuri, 21.10.2015 13:41

    Pai nici nu se adreseaza smecherilor. Este clar scris si in articol, daca esti tatic si vrei siguranta familiei, o alegi fara sa te gandesti la concurenta, mai ales la pretul asta. Eu o consider o alegere foarte buna raport pret/calitate.

  • Sam93, miercuri, 21.10.2015 14:07

    Masina este intradevar destul de batranica in comparatie cu rivalii, fiind lansata de ceva ani buni, timp in care multe s-au schimbat in industria auto. Totusi, cred ca este unul dintre cele mai sigure masini din lume la momentul actual, si merita tot interesul pentru asta. Sincer, pe mine nu prea ma intereseaza performantele intr-un SUV, dar sunt foarte preocupat de siguranta, deci chiar o consider ca fiind o alegere interesanta. Probabil ca in curand va veni o noua generatie cu o platforma noua, mai usoara, si motoare de generatie noua, care vor obtine performante mai bune si va fi mai competitiva. Pana atunci, si XV60-ul actual este o propunere interesanta.

  • titisnickers, miercuri, 21.10.2015 14:54

    Masina arat bine, se tine bine pe drum dar: - 30.000 km - porbagaj electric stricat= 3600 lei - 50.000 km - amortizoare spate= vreo 4000 - 60.000 km - amortizoare fata= vreo 4000 - 90.000 km - ambele turbine= 21.000 - 95.000 km - amortizoare spate again= tot vreo 4000. Plus mici chesti care nu au fost asa de scumpe:D In rest e ok, dar daca e o panta mai grea motorul de 163 cp nu face fata si nu urca nici de-al draq.

  • XC60, miercuri, 21.10.2015 14:57

    Fiind adresata familistilor sau managerilor, destinata autostrazii si softroadului, si tinand cont de nivelul de siguranta bine cunoscut, cred ca XC 60 cu motor de 2 l va fi poate una dintre cele mai bune optiuni pentru cei care nu privesc o asemenea masina doar prin prisma caracteristicilor de "sportivitate". Cred ca are tot ce-si doreste un om de conditie medie, cu picioarele pe pamant.

  • arogantul, miercuri, 21.10.2015 18:59

    motoarele de generatie noua au ajuns si pe XC 60 de acum doi ani, doar ca nu sunt oferite pe aceasta editie speciala care a fost testata in articol, deci este totusi tras de par sa judeci xc 60 in ansamblul lui doar din punctul de vedere al unei singure motorizari cuplate si cu o cutie depasita. cu totul altul ar fi fost scorul daca era echipata cu geartronic 8 si motorul T6 cu kompresor si turbina. sau cu noul D5 de 225 cp scosi din 2 litri nu din 2,4l

  • ztele, miercuri, 21.10.2015 20:22

    @titisnickers: care "ambele" turbine? Nu-ti ajung 163 de cai sa urci o panta? Ma bufneste rasul :))

  • Prostul, miercuri, 21.10.2015 20:37

    @ztele Omul se refera ca i-au picat ambele turbine. I s-au stricat. Intelegi ?

  • @titisnickers, joi, 22.10.2015 08:02

    Trebuie sa fii super ghinionist, sau sa iei toate gropile din drumurile patriei ca sa schimbi asa amortizoarele. Am un XC60 D3 AWD - 163CP cu 85.000 km si in afara de ulei, filtre si stergatoare la service, nu am schimbat ABSOLUT NIMIC. Nu s-a stricat portbagajul, nu a picat nicio turbina, nici chestii mici nu am avut de schimbat si urc cu el dealuri fara probleme.

  • zicsieu, joi, 22.10.2015 14:29

    @titisnickers Ajuta-ne sa intelegem: tu nu ai avut garantie la masina? Mi-e greu sa cred ca la 35mii km iesise din garantie, ca sa nu mai zic ca daca puteai opta pentru garantia extinsa, cred ca majoritatea defectelor ar fi fost acoperite ( ai ceva garantie si la amortizoare). referitor la articol am o singura mare intrebare si nelamurire: a obtinut autorul drive testului ( Ciprian) un consum de 8 maxim 9% in oras cu motorul de 2,4 si cutie automata? Din experienta mea si a altora, Eu nu-l cred, exceptie cazul in carea strabatut Bucurestiul noaptea, fara Ac pornit, eventual singur in masina. Eu sunt dispus sa pun pariu ca in traficul din Bucuresti masina asta consuma minim 10-11%. Astept pareri de la alti posesori de 2,4D 4x4.

  • Alex, joi, 22.10.2015 16:34

    @titisnickers- Motorul de 163 cp are o singura turbina....si e vreo 200 euro reparatia ei. De amortizoare nu stiu ce sa zic, D5-ul la 320.000 km nu are nici pe naiba.....Sigur e vorba de XC60 si nu Q5 :D ?

  • ovidiu, sâmbătă, 24.10.2015 16:54

    detin un Xc60 D4 181 CP , tunat polestar la 215 cp. Nu am avut momentan nici o problema ( 2 ani, 36000 km), am prelungit garantia cu 3 ani. Consumul in regim oarecum mixt 8.3 litri, mi se pare ca masina asta consuma la fel peste tot (autostrada si oras!). Una peste alta sunt foarte multumit de ea si nu sunt de acord cu ruliul pronuntat din curbe, am mers cu un ML si era mult mai pronuntat. Se poate face la aceasta masina tuning Polestar si creste puterea la 215CP, fara a pierde garantia si costa 1000 eur tva inclus. Masina va avea 8.3 sprint 0-100 km/h ceea ce este in linie cu concurenta germana , plus un atuu: sunetul frumos al motorului D5! Pt cine isi permite masina are un pret extrem de competitiv, insa totusi vb de 45000 cu tva...

  • boldfrank, luni, 26.10.2015 11:21

    Interesant testul, chiar eram curios pt ca ma interesa si personal si modelul asta, ma uit dupa un SUV mediu sau mare ca viitoare masina. Totusi cred ca s-au strecurat citeva inexactitati in text. Motorul 2.4D nu are legatura cu epoca Ford, este un motor care are 5 cilindri si vine din istoria trecuta a lui Volvo si predilectia lor, de la 850 incoace, pentru configuratia cu 5 cilindri. Ford nu are nici un motor cu 5 cilindri in oferta sa, ba chiar au preluat versiunea cu 5 cilindri 2.5 pe benzina pentru precedentul Focus ST. A doua chestiune e legata de noile cutii Aisin cu 8 trepte - e vorba de cutii automate clasice, nu de cutii cu dublu ambreiaj.