Volvo XC90

2.0 Diesel Turbo 225CP 4x4 Aut8 Momentum D5

Motor / Transmisie

4.5

Volvo XC90 e o maşină complet nouă pentru Volvo. Este o platformă nouă, cu motorizări noi dezvoltate in-house de marca suedeză. Totul e nou, iar de acum va trebui să ne obişnuim ca atunci când vorbim de motoarele de pe modelele Volvo să ţinem minte un singur lucru: 2.0 litri. Pentru că toate motoarele pe benzină şi toate motoare diesel care vor echipa modelele mărcii vor avea 2.0 litri.

Evident, în gama modelelor suedeze aceste motoare vor fi disponibile în diferite versiuni de putere (dieselul de la versiunea D2 de 120 CP la cea D5 la 235 CP, iar benzinele de la T3 de 150 CP la T6 de 320 CP). Mai mult, XC90 vine şi cu un hibrid plug-in "ascuns" sub denumirea de versiune T8. Acesta combină motorul de 320 CP de pe T6 cu un motor electric de 87 de cai. Se anunţă spectaculoasă.

Până una-alta, noi am avut în test varianta D5 de pe XC90, adică un diesel de 2.0 litri şi 225 de cai putere. Echipat cu tracţiune integrală şi cu o automată cu 8 trepte semnată de Aisin, partenerii japonezi tradiţionali ai mărcii Volvo, XC90 i se alătură lui BMW X5 pe lista singurelor SUV-uri full-size cu motoare diesel cu patru cilindri de doi litri care dezvoltă peste 200 de cai putere. 

Am avut sincere îndoieli legate de posibilităţile dinamice ale acestui motor. Totuşi, vorbim de o maşină care bate spre două tone (1965 de kilograme, mai exact), ceea ce înseamnă că un motor diesel de 2.0 litri ar putea fi subdimensionat. Semnele de întrebare au dispărut însă după fix 10 kilometri. Iar asta nu neapărat datorită motorului, cât datorită transmisiei excelente care schimbă fulgerător şi retrogradează fix câte trepte e nevoie pentru ca tu să te afli mereu în zona cuplului maxim (470 Nm) atunci când ai nevoie de el.

Reuşeşti reprize fantastice (de la 80 la 120 de kilometri pe oră sprintezi la kickdown fără probleme), iar după 130 km/h, la viteze de croazieră, ai încă resurse importante în caz de nevoie. Senzorial pare că ai doi cilindri în plus. Apropo de senzaţii, mi-aş fi dorit o izolare fonică ceva mai bună. Nu e ca şi cum te-ai afla într-o maşină de volum, însă la sarcină motorul se face auzit în habitaclu ceva mai mult decât la concurenţii germani.

Pentru un cunoscător este cumva evident că reperul celor de la Volvo a fost motorul de 218 CP de pe BMW X5, pentru că până şi cifrele sunt extrem de apropiate de acesta. Totuşi, motorul suedezilor are mai mulţi cai, performanţe mai bune şi consumă o idee mai puţin. Despre asta vom vorbi însă în capitolul următor.

  • iuliohir, joi, 02.07.2015 14:21

    Felicitari pentru articol ! n-are rost sa mai vorbim vorbe :)

  • someone, joi, 02.07.2015 15:10

    de la inceput mi-a placut noul Xc90, iar acum imi place din ce in ce mai mult. astept noua filozofie si tehnologie volvo pe viitoarele modele

  • mog, joi, 02.07.2015 16:57

    daca nu vrei sa epatezi, nu vad nici un motiv sa iei X5 in loc de acest Volvo. e si aia o masina senzationala, nu contest dar xc90 iti da asa un aer exclusivist si de om care stie ce vrea. pacat ca nu ne permitem...sau prea putini si`o permit.

  • Adi, joi, 02.07.2015 17:38

    @mog Nici eu nu vad nici un motiv pt. care ai cumpara un SUV decat din dorinta sa epatezi ! Si daca chiar vrei sa epatezi nu vad de ce ai cumpara suv-uri fumate ? Cayenne si Range Rover sunt cele mai tari . Restu sunt restu !

  • vianu, joi, 02.07.2015 17:40

    si totusi cred ca as alege un Q7...sa-i dau foc

  • S, joi, 02.07.2015 17:49

    Ce ciudat. Doar 2.0 pe acest model. Dar totusi are 2 tone, oare cum se descurca incarcat ? Eu n-am vazut pe nici un site modelul D2 de 120cp. Nici nu cred ca o sa existe. Aia e putere pentru s40, nu pentru XC90.

  • mircea, joi, 02.07.2015 18:07

    @S Corect. În text e precizată plaja de versiuni care va fi regăsită pe toate modelele Volvo, nu doar pe XC90: "În gama modelelor suedeze aceste motoare vor fi disponibile în diferite versiuni de putere (dieselul de la versiunea D2 de 120 CP la cea D5 la 235 CP, iar benzinele de la T3 de 150 CP la T6 de 320 CP)."

  • andi77, joi, 02.07.2015 18:49

    Sper ca sistemul de franare automata la pietoni, biciclisti etc. e mai evoluat decat cel de pe S60.Pentru ca altfel au o mare problema.In rest pare o masina reusita.Mai ales hibridul pe benzina T8 e foarte tentant.

  • arogantul, joi, 02.07.2015 21:22

    deci pt cel mai sigur automobil al momentului, cu una dintre cele mai bune sisteme de infotainment din industrie, si nu pt ca spun eu asta, ci specialistii, pt unele din cele mai economice motoare, cu platforma moderna, etc etc, voi ii dati doar 4,4? nu spun ca merita 5, dar parca vad ca, Q7 sau X5 iar o sa fie ridicat in slavi si cu o nota astronomica desi nu exceleaza la nimic, poate doar la marketing. penibila notarea

  • Saab, joi, 02.07.2015 22:56

    Eu zic ca nu aveti dreptate cu pretul: daca la concurenta germana discount-urile pot fi serioase, la Volvo iti dau cel mult o maslina.

  • mircea, vineri, 03.07.2015 11:15

    @Saab Între "pot fi" şi "o măslină" nu prea există jurnalism. Noi nu putem să prezentăm decât cifrele de listă, oficiale. Sunt sigur că discount-uri se găsesc peste tot. @arogantul Ai citit doar părţile bune. Ţi le pot citi eu pe cele slabe, dar nu ne ajută cu nimic pe niciunul dintre noi :)

  • LauCalin, vineri, 03.07.2015 13:09

    @arogantul, ti se pare un scor slab 4.4? Sa ne amintim ce cifre obtinea fosta generatie cand era comparata cu X5 sau Q7? Sa ne amintim cat de in urma era Volvo dpdv tehnologic acum 7-8 ani, cand era de vanzare si viitorul marcii era foarte incert? In ultimii 7-8 ani parerea mea e ca cele mai mari evolutii le-au avut Mazda, Volvo si Jaguar. "Culmea", trei marci care au apartinut de Ford si pe care americanii le-au aruncat ca pe niste masele stricate. De cand am auzit ca Volvo va apartine de Gelly eram sigur ca mai rau decat la Ford nu se va putea. Diferenta este ca Gelly A INTELES niste lucruri referitore la Volvo si i-au lasat singuri pe suedezi sa-si faca treaba asa cum stiu ei ami bine. Si uite ce a iesit.

  • @Saab, vineri, 03.07.2015 14:00

    La cate Volvo noi sau SH ai negociat tu pretul cu dealerii ? Eu am luat 2 noi cu o reducere de 10% pt fiecare si un SH cu o reducere de 2000 euro pata de pretul cerut. 6000 euro ti se pare o reducere mica pentru o masina ? Ai dreptate, la BMW i8 ti se da gratuit o lovire de parapet si o rasturnare, ceea ce la Volvo nu prea intalnesti, dar de, i8 e catalogat "supercar" iar Volvo masina chinezeasca. Ce va mai place sa vorbiti vorbe si sa credeti ca le cunoasteti pe toate din poze si reclame. Daca ar fi romanii asa destepti si experti in masini dupa cum comenteaza am avea cel putin4-5 marci autohtone. Dar multi va considerati a toate stiutori si voi nici macar nu aveti habar sa mergeti pe o bicicleta. @arogantul: pentru tine conteaza stelele date de automarket ? Iti vor conduce ei masina ? oamenii sunt subiectivi, deci mergi si alege ce-ti place tie si ti se potriveste, nu ce zic altii in articole. Poate lor nu le-a placut ceva ce tie iti place foarte mult. Eu nu mi-as lua BMW sau Audi, chiar daca le-ar da Automarket si 12 stele... cui ii pasa.

  • vali, vineri, 03.07.2015 15:05

    Bai omule,taci ma.Am avut un A6 2009 si am bagat la bani de am sarit in sus.La fiecare revizie imi faceau deviz de cincizeci de milioane.In 2012 mi am luat un xc60 nou si nu am schimbat nimic. Audi cost anual 5000 lei Volvo cost anual 1200lei Deci imi pare rau prietene despre parerea ta proasta. Volvo xc90 este peste mercedes,bmw si audi.

  • andi77, vineri, 03.07.2015 15:23

    In afara subiectului.De testul de anduranta cu V40 ce s-a ales ? Sau nu mai exista ? Pacat deoarece era interesant.

  • arogantul, vineri, 03.07.2015 17:50

    @laucalin Nu mi se pare un scor slab, dar este un scor facut sa nu supere directorii de marketing din romanica ai Audi si poate si BMW.

  • @arogantul, vineri, 03.07.2015 20:21

    Tu nu esti constient ca orice publicatie trebuie sa traiasca din reclama ? Daca BMW plateste mai bine nu conteaza ca i8 se rastoarna, ajunge prin parapeti si e marca abonata la rubrica "Accidente exotice". Banul sa curga ca ii facem reclama buna si ii dam cat mai multe stele si prezentam toate kiturile sportive, facem reclama la service-uri. Tu daca ai primi bani pentru reclama si masini sa te plimbi nu ai face la fel ? In Romania asta se vinde bine, in alte tari mai evoluate si luminate Volvo se vinde mai bine ca BMW si Audi. Cred ca aia stiu si de ce si de aia pe la ei numarul de accidente este considerabil mai mic. Bravo lor, oameni cu capul pe umeri, nu toti smecherii...

  • LauCalin, vineri, 03.07.2015 23:24

    @arogantul, nu cred. Pentru ca Mazda are note mai mari ca Renault, Peugeot, Opel, Ford, Fiat, Toyota etc. Deci Mazda, un nume destul de mic in Romania, are "tupeul' sa le puna bete in roate" celor mari. Chiar nu cred. Oricum pe un posibil cumparator, caruia ii place masina, il doare in cot de notele astea. Dacia are note slabe. Si totusi vanzarile merg brici, mai ales in Vest. Toyota la fel. Desi VW e cotat mai bine, Toyota se vinde cel mai bine la nivel mondial. Deci?

  • @@arogantul, vineri, 03.07.2015 23:48

    Spune-ne si noua, cititorilor de ocazie, sa nu murim prosti, care sunt tarile in care Volvo se vinde mai bine ca Bmw? In afara de unele tari nordice, dar nici acolo toate, care sunt restul? Ai auzit si tu de i8? Lasa dezinformarea, ca nu tine.

  • consum, marţi, 07.07.2015 11:27

    vorbind de suvuri de 2t care costa peste 70k de euro tu zici "diferenta imensa la consum" de 1.5 litri la suta. Este o dementa febra pe care v-o da consumul ,mai saracilor.