Interior
Interiorul este, fără îndoială, marele avantaj al lui XC90 în faţa tuturor celorlalţi concurenţi de pe piaţă. Asta pentru că vorbim de un pachet complet care nu lasă "scurgeri" de calitate la niciunul dintre capitolele relevante pentru clienţii care-şi doresc acest tip de SUV.
În primul rând, designul scandinav simplu şi funcţional este la el acasă în noul XC90. De exemplu, bordul este simplificat la maximum: ai doar opt butoane fizice, unul dintre ele fiind rezervat deschiderii torpedoului. Toate celelalte elemente de comandă sunt digitale şi pot fi accesate uşor pe ecranul cu diagonala de 9 inch de pe centrul bordului: de la climatizare la pornirea/oprirea ESP-ului. De la navigaţie la cifrele computerului de bord.
Cireaşa de pe tort e reprezentată de display-ul digital care ia locul ceasurilor de bord. Este foarte asemănător cu cel de pe Audi Q7 şi Audi TT, permiţând o personalizare maximă a culorilor, stilului de afişaj şi a elementelor pe care le vezi între kilometrajul şi turometrul digitale.
Materialele utilizate de Volvo sunt şi ele de înalt nivel chiar şi dacă maşina testată e dotată cu elementele nivelului mediu de echipare, Momentum. Am avut un amestec de piele, aluminiu şi de zone moi la atingere, iar textura lor este simplă şi fără zorzoane inutile, aşa cum îi stă bine unei maşini cu prestanţă. În echiparea R-Design, vârful absolut al celor de la Volvo, ai la dispoziţie şi alte elemente, precum fibra de carbon.
Dar, peste toate, cea mai pregnantă imagine pe care ţi-o lasă Volvo XC90 pe retină e cea legată de spaţiu. Ai şapte locuri (cele două de pe rândul al treilea sunt opţionale şi costă 1600 de euro cu TVA) adevărate, pe care încap adulţi. Volvo spune că pe ultimul rând ar trebui să nu ai peste 1.7 metri, însă Volvo a reuşit un lucru rar în zona maşinilor cu şapte scaune: ai loc destul pentru picioare, pentru că şezutul scaunului nu stă direct pe podea. Portbagajul are 721 litri în configuraţia cu cinci scaune, o imensitate în care încape tot ce are nevoie o familie normală pentru un concediu prelungit. Şi mai mult decât atât. Ba chiar ai 314 litri cu şapte locuri ridicate, ceea ce echivalează cu spaţiul pe care-l oferă un Sandero, de exemplu.
Felicitari pentru articol ! n-are rost sa mai vorbim vorbe :)